Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video + geluidskaart driver  (gelezen 1031 keer)

blaze8

  • Gast
video + geluidskaart driver
« Gepost op: 2008/04/30, 11:31:44 »
Hallo,

ik heb linux ubuntu versie 8.04 op mijn pc gezet naast windows.
Nu heb ik enkele probleempjes met de drivers.Ik heb een ati radeon x1650pro videokaart en een creative soundblaster x-fi xtreme gamer geluidskaart.Nu probeer ik al van sinds gisteren die drivers te installeren maar het lukt niet zo goed.Ik kijg wel beeld enzo maar geen geluid,als ik de eye candy van ubuntu probeer te activeren krijg ik een wit scherm en dat blijft wit totals ik op esc druk.Nu heb ik de drivers beiden gedownload van de website van de fabrikant maar die van ati weet ik niet hoe je die moet installeren. het is een .run bestand en dat opent hij in teksteditor ofzo en die zegt dat ik de juiste taalcode niet heb.Dan voor die van creative kan ik ze wel installeren door middel van terminal te gebruiken maar dan halverwege bij het installen stopt hij omdat hij bepaalde files niet kan vinden.

Hulp gevraagd

Offline rja

  • Lid
video + geluidskaart driver
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/30, 19:10:21 »
Om de ATI drivers handmatig te installeren.

http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Hardy_Installation_Guide#Method_2:_Manual_Method

Veel problemen met ATI kaarten, sinds Hardy, bij mij herkende de live cd mijn ati kaart ook niet, ik was eigelijk van plan om opnieuw te installeren, toen heb ik maar een upgrade gedaan, dat ging wel goed.

blaze8

  • Gast
video + geluidskaart driver
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/30, 20:54:46 »
Bedankt voor de hulp alvast,
nu enkel nog het geluids probleem.Zou toch graag geluid hebben hé :D

Offline rja

  • Lid
video + geluidskaart driver
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/30, 23:54:49 »
Citaat van: blaze8
Bedankt voor de hulp alvast,
nu enkel nog het geluids probleem.Zou toch graag geluid hebben hé :D
Moet je wel specifieker wat voor foutmeldingen je kreeg met de installatie van de driver voor je geluidskaart.

blaze8

  • Gast
video + geluidskaart driver
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 08:58:18 »
Het probleem is al opgelost,

had hier op forum even gezoekt en was bij oss uitgekomen.