Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet met USB ADSL modem.  (gelezen 811 keer)

Offline Tom4

  • Lid
Internet met USB ADSL modem.
« Gepost op: 2008/01/05, 17:24:58 »
Een vriend van mij wou vandaag Ubuntu installeren op zijn computer.
Het booten etc. ging goed , maar ubuntu kan geen connectie maken met het internet.

De verbinding moet gemaakt worden via een USB ADSL modem
gegevens:
Thomson speedtouch USB ADSL PPP

We zijn via de help op deze link terechtgekomen : https://help.ubuntu.com/community/UsbAdslModem/SpeedTouch
Maar voor een beginner is dit niet "zo" duidelijk te verstaan. Ikzelf snap er ook niks van (geen ervaring met modems)

Zou er iemand zo vriendelijk willen zien om dit nederlandstalig en zo eenvoudig mogelijk te kunnen uitleggen aub ?
Dank u wel.

Internet met USB ADSL modem.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/05, 18:31:47 »
ge moet gewoon kopieren/plakken in de terminal wat in het grijs staat...

het eerste commando kijkt welke versie van de modem ge hebt en met die uitkomst moet ge de juiste firmware downloaden...het installeren staat verder uitgelegd (weer volledig in de terminal)

Internet met USB ADSL modem.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/05, 19:23:43 »
Laat je het ons weten als het gelukt is?

Zelf heb ik ook bij een kennis lang geprobeerd om die aan de praat te krijgen in ubuntu maar het was mij niet gelukt. Hij belt in maar dan loopt het ergens fout.

Offline Tom4

  • Lid
Internet met USB ADSL modem.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/05, 20:22:44 »
dus hij zou eerst ubuntu moeten installeren  en dan in de terminal die commando's letterlijk ingeven ?

Internet met USB ADSL modem.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/05, 22:04:48 »
Citaat van: batelje
dus hij zou eerst ubuntu moeten installeren  en dan in de terminal die commando's letterlijk ingeven ?
ja inderdaad...in principe kan alles wel grafisch in nautilus - er word eerst uitgelegd wat er gedaan word en dan worden de commandos gegeven - dus in principe kunt ge dat manueel doen (bestand uitpakken, bestand verplaatsen, map aanmaken etc)

en een paar dingen zijn geen commandos, dus daar wel even op letten...


ik zou deze dingen ook al op voorhand opzoeken:
-gebruikersnaam en paswoord voor in te loggen
-kijken of ge ppp over atm of ppp over ethernet gebruikt   (wat dit is weet ik zelf niet, misschien dat iemand anders hier iets over kan zeggen)



als het niet lukt, wil ik het wel vertalen...