Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: een paar Xubuntu vraagjes  (gelezen 789 keer)

Guus

  • Gast
een paar Xubuntu vraagjes
« Gepost op: 2007/02/24, 11:10:21 »
ik heb een paar vragen over Xubuntu.

Moet ik de Install CD downloaden of de alternate cd (volgens dit artikel loopt de install cd vast)

ten tweede:

Werken de seveas packages ook op Xubuntu?

sonnybleu

  • Gast
een paar Xubuntu vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/24, 11:29:28 »
Hoi Guus,


Een paar dagen geleden gedowned van:
 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/6.10/release/
en zonder problemen geinstalleerd!!
Seveas packages werken bij mij, het is per slot van rekening allemaal van dezelfde familie.

Doei

Offline woteb

  • Lid
een paar Xubuntu vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/24, 11:33:29 »
Ik heb deze week Xubuntu (Edgy) geïnstalleerd via de Live CD. Geen enkel probleem, dit i.t.t. de Alternate CD van Ubuntu (Edgy) wat na installatie en upgrade mijn account weigerde en een van mijn veelgebruikte wirelesskaartjes niet herkende. Die Live CD van Xubuntu zag dat ding meteen, dus heb ik via deze Xubuntu CD op een aternatieve manier toch een werkend Edgy systeem.
Nu heb ik naast Xubuntu er ook (via apt-get) Ubuntu-Desktop op gezet, en kan bij het inloggen (via ALT + S) ook overschakelen van Xubuntu naar Ubuntu of omgekeerd. Standaard draai ik nu met de Gnome desktop, maar schakel ook af en toe over naar de XFCE omgeving.
En wat het artikel al zegt, klopt ook. Met Xubuntu heb ik gewoon een wat lichtere variant van mijn normale Ubuntu systeem, inclusief het menu wat verbazingwekkend veel overeenkomsten heeft.

En de Seveas zaken lopen onder Xubuntu ook als een zonnetje, behalve dat mijn MultiMedia nog niet loopt met Firefox, maar dat is denk ik een Firefox probleem, de rest gaat probleemloos. Even op dit gedeelte van het forum kijken naar het onderwerp 'Seveas werkt niet', daar staan een aantal links die je kunt gebruiken.

Succes!!
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)