Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?  (gelezen 5903 keer)

Ik heb in Thunderbird alle menu's door gespit, wellicht kijk ik er over heen. Ik heb 3 nieuwe berichten in het Postvak in, ik kan de hele bus doorzoeken, maar de 3 berichten zijn niet te zien. Iemand een idee hoe ik deze kan vinden of zichtbaar kan maken?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/03, 16:06:27 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/02, 20:34:25 »
Dat heb ik ook regelmatig, afsluiten en Thunderbird weer starten, dan zijn ze echt weg.
Het lijkt er op, of na verwijdering de counter niet gereset wordt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/02, 23:29:06 »
Ik sluit Thunderbird en de hele pc, minimaal 1x per dag af, meestal vaker. Maar de 3 blijft gewoon staan, het lijkt er inderdaad op dat de counter niet goed gereset wordt.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/03, 10:25:32 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/03, 10:19:02 »
Het progje Mail Notification werkt volgens mij niet helemaal lekker met Thunderbird.
Ik heb het een weekje geprobeerd, maar alleen als ik handmatig op Consider new mail as read druk, houdt ie (uiteraard) op met het weergeven ervan. Ook staat ie hier de helft van de tijd te knipperen in het mededelingen-gebied omdat de authenticatie of de verbinding of wat dan ook is mislukt.
Met Firetray heb ik dit soort gezever nooit. Wat is er eigenlijk op tegen om Thunderbird gewoon altijd open te hebben staan en met Firetray te verkleinen naar mededelingen-gebied of systeemvak?
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/03, 10:30:53 »
Het probleem zit in Thunderbird zelf, en niet in de Mail Notification, die ik trouwens niet gebruik. Er is niets op tegen om Thunderbird open te laten staan, maar de PC gaat ook wel eens uit. Dan zou de counter toch gereset moeten worden. Ik gebruik nu Ubuntu 10.4.1  Bij eerdere versies heb ik geen problemen gehad. Ik zal vanavond eens kijken hoe het op 10.10 gaat.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/03, 10:35:08 »
En toch...
Citaat:
alleen als ik handmatig op Consider new mail as read druk

Je zou een keer alle mail in je inbox kunnen selecteren (bovenste selecteren en dan onderste selecteren met de hift toets ingedrukt)
Vervolgens met rechtermuisknop en mark as read selecteren.

- Roc

Offline ruujan

  • Lid
Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/03, 10:37:36 »
En als je "Mark folder as read" aanklikt? Die optie heb ik on ieder geval bij IMAP.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/03, 11:44:15 »
Het probleem zit in Thunderbird zelf, en niet in de Mail Notification, die ik trouwens niet gebruik.
Ben toch een beetje nieuwsgierig: Over welke notificatie gaat het hier dan?
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/03, 16:05:21 »
En toch...
Citaat:
alleen als ik handmatig op Consider new mail as read druk

Je zou een keer alle mail in je inbox kunnen selecteren (bovenste selecteren en dan onderste selecteren met de hift toets ingedrukt)
Vervolgens met rechtermuisknop en mark as read selecteren.

- Roc
Bedankt, Roc.am nu wordt het weer juist weer gegeven. :)
@Willy4, het ging om het aantal ongelezen mails, wat naast de tekst Postvak in wordt weergegeven.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/03, 16:08:19 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline HarzG

  • Lid
Volgens mij kan je verschillende weergave-problemen op de volgende manier oplossen:
klik met de rechter muisknop op de map en kies voor eigenschappen->algemene informatie->map repareren. Hierdoor wordt de index opnieuw opgebouwd.

De manier van Roc.am kan volgens mij ook zonder de selectie van alle mails. Je kan via de rechter muisknop op de map ook kiezen voor "Map als gelezen markeren".

Hebben jullie ook af en toe deze hicks in Thunderbird? Vroeger (met 2.*) kwam ik dat soort dingen niet tegen.
Bij de laatste 3.1*-versies zie ik meer rare dingen. Vroegâh was alles (?) beter.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Willy4

  • Lid
Re: Thunderbird, postvak in 3 ongelezen berichten, maar waar zijn ze?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/03, 17:51:49 »
@Willy4, het ging om het aantal ongelezen mails, wat naast de tekst Postvak in wordt weergegeven.
Oh, aha. Nooit op gelet. Werkt wel goed denk ik hier XD
Ik zat naar het gnomepanel te kijken :rolleyes: Hoe dan ook, het is al opgelost.
Hoi!

1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Even ter info:
Het probleem van Gijsbert had ik dus ook (zie mijn bericht aan het begin).
Sinds in geen IMAP, maar gewoon POP gebruik is het probleem over.
Mogelijk dat er toch een bugje zit in Thunderbird.

ps: ik gebruik thunderbird voor 10 email accounts bij mijn provider, 2 accounts bij gmail en heb het zo ingesteld, dat ik een gezamenlijke inbox heb.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.