Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mobiel internet: Telfort en Teltonika UG315L  (gelezen 1145 keer)

DirkJanvanderWal

  • Gast
Mobiel internet: Telfort en Teltonika UG315L
« Gepost op: 2008/08/01, 09:15:27 »
Hallo,

Lees net in PCM het e.e.a. over mobiel internet voor de laptop. Iest waar ik wel interesse in heb maar nog niet in heb geïnvesteerd in combinatie met Ubuntu.

Lees daar:

Citaat
Gebruikt u Linux dan biedt Telfort het Teltonika UG315L modem aan, dat ondersteuning biedt voor dit besturingssysteem. Helaas is het gebruik van dit modem in combinatie met Linux wel op eigen risico want als u problemen ondervindt, biedt Telfort geen ondersteuning. Het Teltonika modem wordt gratis geleverd bij een abonnement.
Ben nog steeds een beetje huiverig: € 30 per maand voor iets waarvan ik niet weet of het werkt vindt ik een hoop geld.

Heeft iemand het al wel aangedurfd en ervaringen in combinatie met Ubuntu?

Groet,
DJ

dranged

  • Gast
Mobiel internet: Telfort en Teltonika UG315L
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/29, 16:17:06 »
Ik heb het al een tijdje werkende onder Ubuntu Gutsy zowel 32 als 64 bits op 2 desktops en ga het installeren op mijn notebook Thinpad R61 met Hardy. Er moet een bestandje aangemaakt/gewijzigd worden om het werkende te krijgen, eenmaal geinstalleerd werkt het uitstekend. Als je meer info wilt zul je moeten wachten tot ik vanaond thuis ben ;)

DirkJanvanderWal

  • Gast
Mobiel internet: Telfort en Teltonika UG315L
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/10, 21:05:14 »
@ arie
De meeste providers sluiten het gebruik van je telefoon als modem uit in hun leveringsvoorwaarden. Je loopt dan het (niet denkbeeldige) risico dat ze je afsluiten. Dat kan ik met mijn zakelijke abo niet gebruiken...

P.S. Ik reageer wat laat maar nu weer terug van weggeweest.