Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk instellen in Ubuntu Mate  (gelezen 1583 keer)

Netwerk instellen in Ubuntu Mate
« Gepost op: 2017/02/22, 19:14:33 »
Hallo, ik heb zojuist Ubuntu Mate geïnstalleerd. Als ik nu naar Netwerk verkennen ga, zie ik mijn andere computer staan, maar ik kan geen verbinding maken.
Ik vul gebruiker en wachtwoord in, maar dat wordt niet geaccepteerd.

Moet ik in Ubuntu Mate ook nog iets installeren om verbinding te maken met mijn andere computer?

youpie123

  • Gast
Re: Netwerk instellen in Ubuntu Mate
« Reactie #1 Gepost op: 2017/02/23, 03:33:22 »
Het clientgedeelte van Samba (ik neem maar even aan dat het hierover gaat) is standaard geïnstalleerd in Mate dus als de computer waar je contact mee maakt een sambaserver is moet het zo kunnen verbinden. Wil je op je Mate computer met samba bestanden delen dan moet je nog e.e.a. installeren.

Maar vertel eerst maar eens met wat voor computer je verbinding wilt maken, waar die computer op draait  en of die Samba shares geïnstalleerd heeft en hoe ze verbonden zijn .... want netwerk verkennen dat heet gewoon netwerk in Mate....  ;)

Re: Netwerk instellen in Ubuntu Mate
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/23, 06:33:55 »
Het is intussen gelukt. Ik moest samba installeren. Dat heb ik gedaan, en nu werkt het. In ieder geval bedankt.

youpie123

  • Gast
Re: Netwerk instellen in Ubuntu Mate
« Reactie #3 Gepost op: 2017/02/23, 12:49:59 »
Goed zo  :)

Misschien weet je het al? Je kan via Mate bestandsbeheer (Caja) ook shares delen als je deze toevoeging nog installeert

sudo apt-get install caja-share