Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blog bartek  (gelezen 4241 keer)

Offline Tom4

  • Lid
Blog bartek
« Gepost op: 2007/08/14, 14:25:47 »
Naar aanleiding van de blog van Bartek :

http://bartek.blogsome.com/2007/08/14/over-zorgen-en-vergezichten/

Als ik je blog goed heb begrepen wil je dat er mensen zijn die de leiding nemen en vrijwilligers specifieke taken op zich nemen. Wat als we dit is toepassen op het forum voor te beginnen ?

Ik ben hier ook echt voor en geloof erin dat er een goed soort van "team" kan onstaan. Ieder met zen specifieke taken zodat ubuntu-gebruikers Die hulp nodig hebben of zelf willen meewerken weten waar ze terechtkunnen.Zelf heb ik al gemerkt dat er op het forum genoeg mensen zitten die hun kwailiteiten hebben. Dus...zou dit realiseerbaar zijn ? Het zou wel mooi zijn.

ps : Srry als de blog hiervoor niet bedoeld was , ik heb hem gelezen (2x , vlotte schrijfstijl trouwens bartek ) en dit is wat ik er uit gehaald heb

Groeten,
Tom

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Blog bartek
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/14, 14:47:18 »
De oproep is in feite bedoeld als denkpiste voor de vrijwilligers die Ubuntu-be en ubuntu-nl in goede banen proberen te leiden. Vlotte communicatie, goed omlijnde taken, structuur, back-up, doorstroming van nieuwe talent, ... zijn nodig in een groeiende Ubuntu-gemeenschap.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wutnubu

  • Lid
Blog bartek
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/14, 15:49:37 »
Klinkt goed, maar dat van die leiders ben ik een beetje allergies voor.

Noem het eens anders, tenzij je echt leiders bedoelt natuurlijk.

Groet en succes

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Blog bartek
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/14, 17:14:43 »
Gelezen en op de blogpagina gereageerd....

Groet, Pjotr.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Blog bartek
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/14, 17:36:25 »
Citaat van: w.hellinga
maar dat van die leiders ben ik een beetje allergies voor.

Noem het eens anders, tenzij je echt leiders bedoelt natuurlijk.
Bij Ubuntu bestaan er geen leiders als je "bazen" bedoelt. Iedereen is bij ons gelijk. Leiders moet je in deze context begrijpen als iemand die een groep stuurt zodat het doel zo snel mogelijk bereikt wordt. Middelen ter beschikking stelt en dergelijke.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Blog bartek
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/14, 20:03:33 »
Ik ben zo vrij schaamteloos mijn commentaar op Barteks' blog hier ff te posten.
-----------------------------------Tjonge Bartek......pffffffff. Alleen mensen met lef en echt hart voor de zaak durven zulke stukken te schrijven. Het zal je niet door iedereen in dank worden afgenomen.
Er zal gezegd worden dat je niet solidair bent omdat je openlijk kritiek hebt.
Dat zeggen mensen altijd als je de vinger op de zere plek legt. Ik vind mensen die geen opbouwende kritiek hebben en altijd alles bij het oude willen houden, geen nieuwe stappen durven/kunnen nemen, juist niet solidair. Als je niks doet, bereik je ook niks. En volgens mij ligt er nog een wereld te winnen.

Er zal gezegd worden dat je de zaak te somber inziet.
Dat is niet waar. Van alle doelstellingen van de Wintermeeting is er geen een bereikt. Dat er projecten zijn die goed lopen, is mij niet opgevallen: hoe zit het met de regionale ontmoetingen? de zomermeeting? Nooit meer iets van gehoord. Nog iemand die weet waar de Nederlandse kaart met steunpunten is? Er vallen teveel steken en niemand die de steken oppakt. Er zijn geen mensen die de zaken coördineren.

En natuurlijk, het forum loopt als een trein. Het is gewoon een leuk forum. Ik had nooit kunnen verwachten dat ik als absolute computernono na een jaar nog steeds een Linux-forum zou blijven afschuimen.
Laten we onze zegeningen tellen: alle 5552.
Van die 5552 moeten we het hebben, niet alleen maar van een stuk of 50. Wat een verspilling van talent.
Je kunt/mag en misschien wel zelfs moet meer mensen inzetten om Ubuntu op een zo effectief mogelijke manier onder de mensen te krijgen. Laten we nou eerlijk zijn: is het niet gewoon hartstikke leuk om een paar keer per jaar ergens een lezing te houden over Ubuntu? Met een kleine investering kun je veel terugkrijgen.

Er zullen mensen zijn die zeggen dat je gelijk hebt.
Maar die mensen zullen je dan wel moeten steunen. Gelijk hebben is namelijk maar één ding. Gelijk krijgen, daar gaat het om. Van mij krijg je, helaas, op alle punten gelijk, doodgewoon omdat je het hebt. Ik zou dolgraag goed onderbouwde tegenargumenten van anderen willen horen. Dolgraag.

Voorlopig vind ik dat je kritiek geheel Ubuntu-waardig is. Je hebt mensen met respect voor hun kwetsbaarheid genadig de waarheid aangezegd. Knap hoor. Voor een man.
Nu hoop ik maar dat jij ook op respectvolle wijze kritiek zult ontvangen of, wie weet, gelijk zult krijgen.
En dan mogen de mouwen opgestroopt en de schouders eronder.
Hopla!
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Blog bartek
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/14, 20:10:23 »
Citaat van: arie
Citaat van: w.hellinga
Klinkt goed, maar dat van die leiders ben ik een beetje allergies voor.

Noem het eens anders, tenzij je echt leiders bedoelt natuurlijk.

Groet en succes
ik zie 1x het woord teamleider en 1x leider, de laatste zou misschien ook beter teamleider   kunnen zijn.

voor de rest een goed verhaal Bartek
Bestuurder, of Bestuur zou mooier klinken volgens mij. Anders volledig met je eens.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Blog bartek
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/15, 11:30:48 »
Is dit niet iets voor het Ubuntu Loco-team:
https://wiki.ubuntu.com/LoCoFAQ
Deze doet namelijk precies wat gevraagd wordt in het blog-artikel: mensen laten samenwerken onder een begeleider. Bovendien wordt deze gecertificeerd en ondersteund door Ubuntu zelf.

Blijkbaar is er ook al een Nederlands team onder leiding van Dennis Kaarsemaker:
https://wiki.ubuntu.com/DutchTeam

Een goed idee om hier wat meer energie in te steken? Met andere woorden, de infrastructuur ligt er, maar er wordt (naar mijn idee) onvoldoende gebruik van gemaakt.

Offline dude

  • Lid
Blog bartek
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/31, 09:38:56 »
Hoe loopt het dan op dit moment? Is er een scheiding tussen een wat officiëlere Nederlandstalige organisatie (bijv. "Stichting Ubuntu") die een aanspreekpunt is, officiële persberichten verzorgt, media te woord staat, rekeningen betaalt, zorgt voor continuïteit en zorgt dat andere vrijwilligers op een prettige manier datgene kunnen doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden???

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Blog bartek
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/31, 14:42:13 »
Nee hoor er is helemaal geen spraken van een scheiding binnen de Ubuntu-be en/of ubuntu-nl familie, is er nooit geweest. Als je de blog goed leest zul je zien dat Ubuntu begint te groeien en er dus nood is aan een goed omlijnde structuur met welbepaalde taken en verantwoordelijkheden in plaats dat iedereen zomaar in 't wilde weg dingen doet zoals dat gebeurd in kleinere organisaties of waar 1 man alles regelt.

Die zaken worden binnenkort vastgelegd.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Blog bartek
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/31, 15:33:32 »
Citaat van: dude
Hoe loopt het dan op dit moment? Is er een scheiding tussen een wat officiëlere Nederlandstalige organisatie (bijv. "Stichting Ubuntu") die een aanspreekpunt is, officiële persberichten verzorgt, media te woord staat, rekeningen betaalt, zorgt voor continuïteit en zorgt dat andere vrijwilligers op een prettige manier datgene kunnen doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden???
Wezenlijk is het zo dat dit alles nog niet goed geregeld is. Ubuntu Nederlandstalig moet zo'n beetje van de grond af worden opgebouwd. Als je deze vrijwilligersorganisatie vergelijkt met andere organisaties zie je dat bv. een voorlichter ontbreekt, een penningmeester, een fondsenwerver en alles wat je maar kunt bedenken. Op zich was dat ook nooit een punt want de club was tamelijk overzichtelijk.
Nu Ubuntu wat uit z'n jasje begint te groeien, is het wel duidelijk dat er iets moet gebeuren om effectiever te werken. En, zoals Bartek al zei, dat komt binnenkort aan de orde.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Blog bartek
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/31, 15:34:51 »
Wordt er dan binnenkort een stichting of vereniging of iets dergelijks opgericht?

Offline vis

  • Lid
Blog bartek
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/31, 15:37:15 »
Er blijkt over een aantal weken een vergadering te zijn met de moderators. Misschien komen hier wel mooie dingen uit.