Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar  (gelezen 25408 keer)

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #50 Gepost op: 2014/08/08, 14:47:12 »
Maakt niet uit of ze pagina 3 lezen, als ze maar de eerste post lezen want daarin staat de belangrijkste info ;) Maar je hebt wel gelijk, we moeten weer ontopic.

@de schrijvers van het boek: ik vind het wel jammer dat er geen e-book-versie is. Dacht eerst dat ik wel zag dat die er was, maar blijkbaar toch niet. Kunnen jullie vragen of de uitgever ook een e-book-versie wil aanbieden?

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #51 Gepost op: 2014/08/09, 10:44:31 »
@ Vistaus,

De uitgever gaat wel een digitale versie uitbrengen van de basiscursus, maar exact wanneer, weet ik niet. We zullen jullie zeker op de hoogte houden.

Groetjes van
Kirstie
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline Henkp

  • Lid
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #52 Gepost op: 2014/08/09, 12:06:01 »
@Kristie,  als jullie er een PDF file van hebben?, dan kunnen jullie er ook zelf een e-book van maken!

Daar is een goed gratis programma voor in het Softwarecentrum en dat heet Calibre. Dat zet PDF om naar  e-pub enz.

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #53 Gepost op: 2014/08/09, 12:29:21 »
@Kristie: Mooi, bedankt! :)

@Henkp: En hoe gaan ze het dan verspreiden? De uitgever wil er geld voor zien... (wat ik ook graag geef, natuurlijk)

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #54 Gepost op: 2014/08/09, 13:03:57 »
Beste Henkp,

Jaa, natuurlijk kunnen we zelf een pdf maken. Daar hadden we de uitgever niet per sé voor nodig. Maar ik als schrijver houd de uitgever graag te vriend  =D. Wat dat betreft heeft Vistaus helemaal gelijk. Als we nu zelf een illegale versie gaan verspreiden, is het denk ik over en uit bij de uitgever wat betreft onze samenwerking. Academic Service heeft trouwens al een aardig boeket aan Linux boeken uitgegeven in de afgelopen jaren, erg goed. Zo heb ik via de bibliotheek kennis gemaakt met veel Linux-zaken.
Hopelijk verkoopt het wat, en gaan we in de toekomst nog meer boeken tegemoet over open source software.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline Henkp

  • Lid
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #55 Gepost op: 2014/08/09, 13:35:22 »
Beste Henkp,

Jaa, natuurlijk kunnen we zelf een pdf maken. Daar hadden we de uitgever niet per sé voor nodig. Maar ik als schrijver houd de uitgever graag te vriend  =D. Wat dat betreft heeft Vistaus helemaal gelijk. Als we nu zelf een illegale versie gaan verspreiden, is het denk ik over en uit bij de uitgever wat betreft onze samenwerking. Academic Service heeft trouwens al een aardig boeket aan Linux boeken uitgegeven in de afgelopen jaren, erg goed. Zo heb ik via de bibliotheek kennis gemaakt met veel Linux-zaken.
Hopelijk verkoopt het wat, en gaan we in de toekomst nog meer boeken tegemoet over open source software.

Beste Kristie, je heb volkomen gelijk alleen wat dat illegale betreft dat begrijp ik niet, daar het toch je eigen werk is!.

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #56 Gepost op: 2014/08/09, 13:53:19 »
Hai Henkp,
Nu begrijp ik je opmerking beter. Ja, de pure auteursrechten liggen bij de schrijvers. Om het als boek uit te brengen, hebben we daarover een contract getekend met de uitgever, waarin staat wat we wel en niet mogen doen. Zelf inhoud online zetten, rechtstreeks uit het boek, dat mag niet, dan verkoopt het boek minder.

Maar we gaan natuurlijk wel door met zaken bedenken, dat is echt precies de reden dat ik nu ook een blog ben begonnen over Inkscape. Ook Just is om diezelfde reden enthousiast bezig om een blog over Scribus te vullen. Als je nog leuke vragen weet over deze software, houd ik me aanbevolen.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline Henkp

  • Lid
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #57 Gepost op: 2014/08/09, 15:14:37 »
Hai Henkp,
Nu begrijp ik je opmerking beter. Ja, de pure auteursrechten liggen bij de schrijvers. Om het als boek uit te brengen, hebben we daarover een contract getekend met de uitgever, waarin staat wat we wel en niet mogen doen. Zelf inhoud online zetten, rechtstreeks uit het boek, dat mag niet, dan verkoopt het boek minder.

Maar we gaan natuurlijk wel door met zaken bedenken, dat is echt precies de reden dat ik nu ook een blog ben begonnen over Inkscape. Ook Just is om diezelfde reden enthousiast bezig om een blog over Scribus te vullen. Als je nog leuke vragen weet over deze software, houd ik me aanbevolen.

Tja ik heb nog wel een leuke vraag voor je, hoe kan ik van een dag die 24 uur heeft er 48 van maken om dat allemaal bij te houden.  =D

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #58 Gepost op: 2014/08/09, 18:28:33 »
Gimp wordt nu ook op Zoom gemeld. Heb er een link naar dit boek geplaatst.
http://zoom.nl/artikel/cursussen/22892-workshop-gimp.html
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #59 Gepost op: 2014/08/09, 18:52:05 »
Gimp wordt nu ook op Zoom gemeld. Heb er een link naar dit boek geplaatst.
http://zoom.nl/artikel/cursussen/22892-workshop-gimp.html
Txs, Ben. Hartstikke fijn!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #60 Gepost op: 2014/08/09, 19:19:07 »
@Henkp,
Citaat
Tja ik heb nog wel een leuke vraag voor je, hoe kan ik van een dag die 24 uur heeft er 48 van maken om dat allemaal bij te houden.  =D
Grappig! Ik zal eens per week iets posten, schat ik zo in, op mijn Inkscapeblog. Maar als je gewoon het overzicht met de sneltoetsen uitprint en op je wc hangt, heb je weer tijdwinst  ;)
Groeten en ik ga nu weer rustiger doen op dit forum, omdat mijn echtgenoot me mist..
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline Henkp

  • Lid
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #61 Gepost op: 2014/08/09, 19:24:06 »
Gimp wordt nu ook op Zoom gemeld. Heb er een link naar dit boek geplaatst.
http://zoom.nl/artikel/cursussen/22892-workshop-gimp.html
Txs, Ben. Hartstikke fijn!

Ik heb de wordpress code ook nu op https://linuxnl.wordpress.com/ geplaatst.  =D
Dus als je zin heb dan weet je de code te vinden onder de Share daar in dat venter.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #62 Gepost op: 2014/08/09, 22:57:28 »
Hartelijk dank, allemaal! Het is geweldig, deze support.

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #63 Gepost op: 2014/08/10, 17:00:02 »
Voor de liefhebbers: een lijstje van de favoriete sneltoetsen van het drietal auteurs. nu te downloaden van onze Scribus Blog. En mocht je toevallig alleen met één van de drie programma bezig zijn: open de pdf in GIMP, pak het snijgereedschap en snij dat stuk sneltoetsen eruit. Opslaan, printen, klaar!

Veel plezier ermee!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #64 Gepost op: 2014/08/10, 18:02:44 »
Voor de liefhebbers: een lijstje van de favoriete sneltoetsen van het drietal auteurs. nu te downloaden van onze Scribus Blog. En mocht je toevallig alleen met één van de drie programma bezig zijn: open de pdf in GIMP, pak het snijgereedschap en snij dat stuk sneltoetsen eruit. Opslaan, printen, klaar!

Veel plezier ermee!

Dat ziet er geweldig mooi uit, en ik heb het al geknipt voor Gimp.
Maar even een kleine tip: is het nog mogelijk om het bestelnummer van Academic Service in die PDF file er bij te plaatsen, voor de promotie er van!. Zo dat het dan ook bij de boekhandel besteld kan worden.

En wat te denken om dat op SlideShare te plaatsen als PDF, dat is daar geheel gratis als je even een Account aan maakt.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #65 Gepost op: 2014/08/10, 18:33:02 »
Dat ziet er geweldig mooi uit, en ik heb het al geknipt voor Gimp.
Maar even een kleine tip: is het nog mogelijk om het bestelnummer van Academic Service in die PDF file er bij te plaatsen, voor de promotie er van!. Zo dat het dan ook bij de boekhandel besteld kan worden.

En wat te denken om dat op SlideShare te plaatsen als PDF, dat is daar geheel gratis als je even een Account aan maakt.

Dat bestelnummer is een goed idee! Zet ik er gelijk een link achter naar hun website. Dat is een heel simpele klus in Scribus. Even geduld a.u.b.

Slideshare ga ik bekijken. Het ziet er op het eerste gezicht leuk uit! Ik kende het nog niet. Bedankt voor de tip!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #66 Gepost op: 2014/08/14, 09:19:19 »
Vandaag zag ik dat de Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus op meerdere plekken als e-book te koop wordt aangeboden:
op Ako.nl, ebook.nl en managementboek.nl
Ik heb nog geen officiële bevestiging daarover ontvangen van de uitgever, maar vermoedelijk is het e-book dus vanaf nu te verkrijgen.

Groetjes van Kirstie.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #67 Gepost op: 2015/01/10, 13:16:49 »
Het boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus is nu ook te vinden in heel veel bibliotheken.
Dat vind ik echt prachtig.  ^-^

Een aantal jaren geleden zocht ik zelf naar boeken over Inkscape - dat programma heeft nu eenmaal mijn interesse - en toen vond ik in alle bibliotheken van Nederland 2 boeken, exemplaren dus, over Inkscape, in het Engels.

Maar nu dus in het Nederlands, heel bijzonder ons eigen boek in de bib.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline jabuca

  • Lid
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #68 Gepost op: 2015/01/24, 10:26:16 »
Mooi en leerzaam boek Just, ik heb het boek nu een maand in mijn bezit!!
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #69 Gepost op: 2015/01/24, 13:23:28 »
Dank je wel, Jabuca! Fijn om te horen.

Paul ( we hebben het boek met zijn drieën geschreven) heeft laatst bij de uitgever gevraagd naar de belangstelling. Het boek loopt lekker door.

Het zit nu ook in het aanbod van Biblion.nl. Dat is het bedrijf wat boeken klaarmaakt voor de bibliotheken. Bij paperbacks begint dat met het eraf trekken van de omslag, letterlijk. Ik heb begrepen dat dat wel wat pijn doet bij bezoekende boekenliefhebbers :D Maar ja, een boek heeft wel wat te verduren in de bieb. Daarom komt er zo'n zware omslag omheen.

Biblion heeft ook een grote kring recensenten! Lees hier wat ze over dit boek zeggen.

Het begint bij mij  een beetje te kriebelen om aan een nieuw boek te beginnen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #70 Gepost op: 2015/01/24, 14:04:07 »
Misschien ga ik hem ook kopen. Wel de e-book-versie dan, om het milieu te sparen :)

Waar vind ik die e-book versie?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #71 Gepost op: 2015/01/24, 14:29:11 »
Henk,

Zoek eens op:

ebook Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus
Bol heeft hem, Bruna heeft hem en zo zijn er nog meer.

Kan je daar wat mee?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #72 Gepost op: 2015/01/24, 15:44:20 »
Henk,

Zoek eens op:

ebook Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus
Bol heeft hem, Bruna heeft hem en zo zijn er nog meer.

Kan je daar wat mee?

Zeker, dank je.   :)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #73 Gepost op: 2015/01/24, 15:54:36 »
Ik heb 'em.    :D

(hoop dat je aan een e-book ook iets verdien)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Boek Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus nu leverbaar
« Reactie #74 Gepost op: 2015/01/24, 16:38:13 »
Ik heb 'em.    :D

(hoop dat je aan een e-book ook iets verdien)

E-book verdient volgens mij hetzelfde als een traditioneel boek. Nou zijn de verdiensten op dit genre boeken niet bepaald om naar huis te schrijven, maar het was een erg leuke klus.

Veel leesplezier!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021