Ondersteuning > Installatie

Verwijzing naar bestand plaatsen op Bureaublad werkt niet meer

(1/3) > >>

DickStomp:
Platform Ubuntu 18.04
Ik wil een bestands-verwijzing plaatsen op het Bureaublad.
Dus /Boekhouding/Fiscus/2019/Aangifte.odt moet een koppeling Aangifte op Bureaublad krijgen.
Een tijdje terug kon ik rechts klikken op het bestand en dat gaf "verwijzing maken...". Die verwijzing sleepte ik dan naar het Bureaublad. 
Maar dat submenu geeft die mogelijkheid niet meer...
Hoe nu??
 

swake:
Ik denk maar even mee en denk dat je probleem te maken heeft dat je Gnome Tweaks niet hebt geïnstalleerd staan .

Installeer eens Gnome Tweaks en laat eens weten of dit geholpen heeft .


--- Code: ---sudo apt-get install gnome-tweaks
--- Einde van code ---

DickStomp:
Systeem meldt: nieuwste versie van Gnome Tweaks is reeds geïnstalleerd...

DickStomp:
Wie niet sterk is moet slim zijn...
Al mijn bestanden staan op Dropbox. Veel bestanden hebben daar, al dan niet tijdelijk, een Verwijzing bij zich.
Die kan ik gewoon kopieren naar het Bureaublad van een PC, die geen verwijzing kan maken.
Dat werkt prima!
Maar ik blijf het vervelend vinden, dat een PC niet hetzelfde doet als z'n kollega's...

swake:

--- Citaat ---Al mijn bestanden staan op Dropbox. Veel bestanden hebben daar, al dan niet tijdelijk, een Verwijzing bij zich.
--- Einde van citaat ---
Mijn bestanden zijn opgeslagen in mijn dropbox . Ik plaats een link (snelkoppeling/verwijzing) op mijn bureublad dat doorverwijst naar het bestand in mijn dropbox .

--- Citaat ---Die kan ik gewoon kopieren naar het Bureaublad van een PC, die geen verwijzing kan maken.
--- Einde van citaat ---
Wat maar heel normaal is , u hebt de snelkoppeling niet op de andere PC aangemaakt .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie