Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VidiQatch  (gelezen 29448 keer)

VidiQatch
« Reactie #50 Gepost op: 2008/06/29, 13:40:06 »
@calimerubuntu: Dit is puur iets wat met firefox heeft te maken. Als je naar downloadbeheer van firefox gaat, en dan dubbelklikt op de download doet hij het bij mij vaker wel... Anders probeer je het via de command-line:

sudo dpkg -i /tmp/vidiqatch_1.0.0_all-1.deb

Of je gaat met nautilus naar /tmp en opent het debje.
---
De volgende versie wil ik denk ik eind juli/begin augustus uitbrengen.  Dan komen er een paar leuke dingen bij. Alleen moet nog een paar dingen uitzoeken hoe ik deze dingen voor elkaar krijg.

VidiQatch
« Reactie #51 Gepost op: 2008/06/29, 20:01:31 »
Citaat van: vlerknozem
@calimerubuntu: Dit is puur iets wat met firefox heeft te maken. Als je naar downloadbeheer van firefox gaat, en dan dubbelklikt op de download doet hij het bij mij vaker wel... Anders probeer je het via de command-line:

sudo dpkg -i /tmp/vidiqatch_1.0.0_all-1.deb

Of je gaat met nautilus naar /tmp en opent het debje.
---
De volgende versie wil ik denk ik eind juli/begin augustus uitbrengen.  Dan komen er een paar leuke dingen bij. Alleen moet nog een paar dingen uitzoeken hoe ik deze dingen voor elkaar krijg.
als je tester zoekt ...

VidiQatch
« Reactie #52 Gepost op: 2008/06/29, 21:33:02 »
vraagje waarom heb ik een tab "encodiring" in de instellingen en is die leeg??:


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

VidiQatch
« Reactie #53 Gepost op: 2008/06/29, 22:34:08 »
Citaat van: foxofinfinety
vraagje waarom heb ik een tab "encodiring" in de instellingen en is die leeg??:
denk volgens mij dat ze er later nog mogelijkheden willen bijsteken onder die tap ...
is bij iedereen leeg (of ik heb de zelfde bug als u )

VidiQatch
« Reactie #54 Gepost op: 2008/06/30, 00:45:25 »
Citaat van: verhelsttje
Citaat van: foxofinfinety
vraagje waarom heb ik een tab "encodiring" in de instellingen en is die leeg??:
denk volgens mij dat ze er later nog mogelijkheden willen bijsteken onder die tap ...
is bij iedereen leeg (of ik heb de zelfde bug als u )
True... Ik wil fixen dat je daar de codecs kan aanpassen, of nieuwe kan toevoegen,,, maar ik moet nog kijken of ik dat wel doe, en zoja hoe ik dat ga doen.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
VidiQatch
« Reactie #55 Gepost op: 2008/07/02, 12:42:19 »
Ik heb vidiqatch op opensuse uitgeprobeerd, versie 0.9.9, het downloaden, "niet converteren" en naar mp3 converteren gaat goed. Maar de andere mogelijkheden (xvid) wil niet werken, krijg dan het bericht "converteren is mislukt".

Ik heb al gekeken, maar xvid is al geïnstalleerd, en ook de packages zoals die op de site staan beschreven. Heb je nog een tip?

VidiQatch
« Reactie #56 Gepost op: 2008/07/02, 18:20:10 »
Zie je ook iets in de logfile? want als het goed is worden errors bij het converteren naar dat bestand geschreven. Is in de map log in de vidiqatch map.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
VidiQatch
« Reactie #57 Gepost op: 2008/07/02, 18:38:46 »
In de map /usr/share/vidiqatch heb ik geen log map...

Edit: Heb net gekeken, onder ubuntu heb ik die map wel.
En ik heb de code vergeleken. Op ubuntu staat de regel
self.log(self.qproc.readAll())En bij opensuse niet. Vermoedt dat dit komt omdat je voor rpm alleen 0.9.9 hebt en voor deb 1.0.0

VidiQatch
« Reactie #58 Gepost op: 2008/07/30, 23:56:50 »
Zou ik je mogen vragen om een lijst met dependancies? Ik bedoel daarmee dus de dingen die je allemaal bv. op windows hebt moeten compileren, dus niet iets wat je via de pakketbeheerder kan installeren.

En laat die liefst zo klein mogelijk zijn (Qt 4 kan ik statisch linken, da's dus geen probleem. Maar ik zie dat je programma veel van externe programma'tjes gebruik maakt).

Nog een vraag, is je programma binair verplaatsbaar? (dat betekent dat na het compileren het in eender welke map kan draaien). Dat houdt dus in dat alle dependancies dit ook zijn.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
VidiQatch
« Reactie #59 Gepost op: 2008/07/31, 01:20:16 »
Citaat van: SeySayux
Zou ik je mogen vragen om een lijst met dependancies? Ik bedoel daarmee dus de dingen die je allemaal bv. op windows hebt moeten compileren, dus niet iets wat je via de pakketbeheerder kan installeren.
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt. Maar misschien helpt dit:
Linux dependancies, indien niet statisch gelinkt: python, ffmpeg (voor het encoderen), python-qt4, libqt4-core, libqt4-gui, libqt4-network en volgens mij ook python-sip4; wat statisch linken betreft ben ik niet zeker, aangezien dit een Python appje is.
Run-time en build dependancies zijn op Linux hetzelfde aangezien het hier om Python gaat.
Windows run-time dependancies: geen
Windows build dependancies: Python, sip4, PyQt4, Qt4, py2exe en eventueel NSIS om een installer te maken
Run-time en build dependancies zijn verschillend op Windows omdat bij Windows alles wordt ingepakt als een stand-alone executable d.m.v. py2exe.

Citaat van: SeySayux
En laat die liefst zo klein mogelijk zijn (Qt 4 kan ik statisch linken, da's dus geen probleem. Maar ik zie dat je programma veel van externe programma'tjes gebruik maakt).
Citaat van: SeySayux
Nog een vraag, is je programma binair verplaatsbaar? (dat betekent dat na het compileren het in eender welke map kan draaien). Dat houdt dus in dat alle dependancies dit ook zijn.
In principe wel. De Windows-versie op de website bevat alle run-time dependancies en kan vanuit een map draaien. Vandaar dat er twee verschillende Windows versies op de website staan: de .exe is een volwaardige installer, de .zip is een archief dat je naar eender welke map kan uitpakken. Je hebt geen enkele externe dependancy nodig voor de Windows-versie. Zelfs Python is niet nodig.

Zelf statisch linken en een eigen ffmpeg variant toevoegen is misschien ook mogelijk, mits een paar aanpassinkjes aan de source m.b.t. mappen enz. maar ik weet eigenlijk niet hoe dat precies zit met Python en statisch linken tegen Qt 4.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

VidiQatch
« Reactie #60 Gepost op: 2008/07/31, 11:09:52 »
Citaat van: dvdmeer
En bij opensuse niet. Vermoedt dat dit komt omdat je voor rpm alleen 0.9.9 hebt en voor deb 1.0.0
Inderdaad. Als je de nieuwste versie wilt van rpm zou je alien kunnen gebruiken. Misschien dat ik nog eens een rmp online gooi.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
VidiQatch
« Reactie #61 Gepost op: 2008/07/31, 11:20:57 »
Draai nu alleen nog maar ubuntu 8.04. Dus voor mij is de noodzaak er niet ;)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
VidiQatch
« Reactie #62 Gepost op: 2008/08/06, 17:16:29 »
Even een vraagje, vlerkknozem, jij hebt een .deb gemaakt..
Heb jij misschien een link naar een site die duidelijk uitlegt hoe je een .deb installer maakt?

Gebruik je er een speciaal proggie voor, of doe je het met dpkg?

Edit: never mind, heb hier een mooi topic gevonden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=545380&highlight=create+deb+package

Skilltone

  • Gast
VidiQatch
« Reactie #63 Gepost op: 2008/08/06, 21:57:29 »
Goede avond,

Ik heb hem net in gebruik op XP. werkt geweldig!

MvG

Martin

VidiQatch
« Reactie #64 Gepost op: 2008/09/03, 18:27:39 »
worden er nog verder aan ontwikkeld of niet ?

VidiQatch
« Reactie #65 Gepost op: 2008/10/22, 22:13:35 »
Citaat van: verhelsttje
worden er nog verder aan ontwikkeld of niet ?
Ben nu weer eens verder gaan werken... Een hele tijd niks eraan gedaan omdat ik even geen zin meer had. Profox heeft het nu ook zeer druk met zijn studie.

Vandaag een deel van een searchengine erin gemaakt. Alleen zit nog even te kijken in welke widget ik de searchresults gooi.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
VidiQatch
« Reactie #66 Gepost op: 2008/10/22, 22:46:12 »
Klopt. Op het moment aan het studeren voor een tussentijds examen voor morgen ;) Maar ik blijf altijd beschikbaar voor kleine updates en als algemene Qt-vraagbaak :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

VidiQatch
« Reactie #67 Gepost op: 2008/10/26, 22:04:21 »
Voor de nieuwschierige mensen: Ik heb een deb beschikbaar gemaakt. Deze is wel nog unstable, hij is dus nog niet af. Maar het is vast een preview. Check http://vidiqatch.org/

Re: VidiQatch
« Reactie #68 Gepost op: 2009/02/06, 00:57:18 »
VidiQatch 2.0.0 is uit :D

Wat nieuwe features:
- Mogelijkheid om youtube playlists in te laden
- MMS support
- Media player met equalizer en playlist
- Online media openen
- Converteer opties (ffmpeg) bewerkbaar in een xml bestand
- Zoekmachine (ook met plug-ins)

Screenshots
http://www.vidiqatch.org/img/vidiqatch_2.0.0_main.png
http://www.vidiqatch.org/img/vidiqatch_2.0.0_search.png

De site vidiqatch.org wordt binnenkort vernieuwd.

Nog enkele problemen
- Het beeld blijft soms zwart.
- Het beeld in fullscreenmode werkt ook niet helemaal lekker
- Bij de zoekmachine soms nog 404 errors door een verkeerde header redirect.

Andere platformen
Graag wil ik ook windows en eventueel mac ondersteunen. Ik heb een windows versie gemaakt, zowel een installer als een zipje. (Alleen de installer moet nog even worden aangepast voor rechten) Alleen helaas, op Windows 7 en Windows Vista werkt het niet. XP nog niet getest.

Edit
Images worden hier te groot weergeven. Ik heb ze dus even aangepast naar directe links zonder de img-tags.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/06, 00:59:13 door Koen Bokern »

Offline Hanssun

  • Lid
Re: VidiQatch
« Reactie #69 Gepost op: 2009/02/06, 08:08:00 »
VidiQatch 2.0.0 is uit :D

Wat nieuwe features:
- Mogelijkheid om youtube playlists in te laden
- MMS support
- Media player met equalizer en playlist
- Online media openen
- Converteer opties (ffmpeg) bewerkbaar in een xml bestand
- Zoekmachine (ook met plug-ins)

Screenshots
http://www.vidiqatch.org/img/vidiqatch_2.0.0_main.png
http://www.vidiqatch.org/img/vidiqatch_2.0.0_search.png

De site vidiqatch.org wordt binnenkort vernieuwd.

Nog enkele problemen
- Het beeld blijft soms zwart.
- Het beeld in fullscreenmode werkt ook niet helemaal lekker
- Bij de zoekmachine soms nog 404 errors door een verkeerde header redirect.

Andere platformen
Graag wil ik ook windows en eventueel mac ondersteunen. Ik heb een windows versie gemaakt, zowel een installer als een zipje. (Alleen de installer moet nog even worden aangepast voor rechten) Alleen helaas, op Windows 7 en Windows Vista werkt het niet. XP nog niet getest.

Edit
Images worden hier te groot weergeven. Ik heb ze dus even aangepast naar directe links zonder de img-tags.


meteen installeren  :D

Gr Hans,

Eider

  • Gast
Re: VidiQatch
« Reactie #70 Gepost op: 2009/02/06, 17:11:17 »
Super goed bezig!

Kun je een mms stream ook downloaden?
Het zou echt helemaal super zijn als ik de mms streams van uitzendinggemist.nl op een gemakkelijke manier kan downloaden :D

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Re: VidiQatch
« Reactie #71 Gepost op: 2009/02/06, 20:12:04 »
Super goed bezig!

Kun je een mms stream ook downloaden?
Het zou echt helemaal super zijn als ik de mms streams van uitzendinggemist.nl op een gemakkelijke manier kan downloaden :D
Als voorlopige oplossing kan je hiervoor het command line programma mimms voor gebruiken:
Citaat
mms (e.g. mms://) stream downloader
mimms is a program designed to allow you to download streams using the
MMS protocol and save them to your computer, as opposed to watching them
live. Similar functionality is available in full media player suites such
as Xine, MPlayer, and VLC, but mimms is quick and easy to use, and for the
time being, remains a useful program.

sudo apt-get install mimms

Gebruik:
mimms url

Eider

  • Gast
Re: VidiQatch
« Reactie #72 Gepost op: 2009/02/06, 20:46:35 »
Bedankt! Dat ga ik zeker gebruiken :)

Re: VidiQatch
« Reactie #73 Gepost op: 2009/02/07, 01:27:10 »
Ik zal het downloaden van MMS streams onthouden voor de volgende versie. Alleen lijkt het me wel lastig. De site heb ik nu geupdate, alleen nog binnenkort de engelse vertaling voor de site maken :)

Re: VidiQatch
« Reactie #74 Gepost op: 2009/02/07, 17:49:06 »
vind dit mooi programma en het wordt steeds beter ...

ben eigenlijk wel blij dat ik op dit forum zit heb hier al mooie programma's ondekt