Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: afspelen muziek CD  (gelezen 3269 keer)

Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Gepost op: 2008/05/08, 20:28:10 »
Er komt:

Failed to connect stream: invalid argument

en na close komt erL

reason: internal dataflow error

Raymond

Offline shappie

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/08, 21:36:51 »
Dit al gedaan: ?
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Dat zorgt voor de support voor geluid en video enzo. Anders weet ik het ook niet.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

DarkEra

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/08, 22:04:02 »
Cd's zou je onder Ubuntu normaal gesproken direct kunnen afspelen zonder die support. Er is volgens mij iets anders aan de hand maar durf niet te zeggen wat het zou kunnen zijn.

Offline joop905

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/08, 22:41:43 »
Citaat van: DarkEra
Cd's zou je onder Ubuntu normaal gesproken direct kunnen afspelen zonder die support. Er is volgens mij iets anders aan de hand maar durf niet te zeggen wat het zou kunnen zijn.
+1
moet gewoon werken naar kijk maar eens naar die link van Pjotr123

Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/08, 22:51:09 »
Leuk gezegd. Link van Pjotr. Die man geeft overal antwoord op. Welke link? Niets kwaads over Pjotr overigens.
Ik heb nu wel geluid bij het afspelen van een wav file, maar alleen uit het rechterkanaal.
Begin het geklooi zat te worden.........

Raymond


Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/08, 22:54:29 »
Ik zie al wat je probeert te zeggen. Dat instructieverhaal. Ik heb alles gedaan wat daar staat. Écht. En het resultaat is alleen dat ik geen steek verder ben, dan behalve een beetje geluid (vervormd) uit het rechterkanaal en dan nog alleen bij het afspelen van een wave file met alleen audacity (je weet wel, dat kleine spelertje). Met Rhythm.... werkt er helemaal niets. Een CD afspelen doet ook helemaal niets.

Raymond

Offline mcgyver

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/08, 23:20:50 »
Citaat van: Raymond
Leuk gezegd. Link van Pjotr.
Kijk onder zijn naam.

Citaat van: Raymond
Ik begin het geklooi zat te worden
Kijk, je moet niet hè. Als jij het "geklooi" zat bent zijn wij gaarne bereid onze tijd aan iemand anders te geven!!!

En nu ter zake. Er is iets verkeerd gegaan. Cd's spelen zonder problemen.

Kan je iets zeggen over je hardware?

Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/09, 00:46:05 »
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik zo langzamerhand een beetje "overwerkt" dreig te worden. Al dat gedoe.
Rare zaken:

Ubuntu 8.0.4 geluid niet aan te krijgen[alleen rechterkanaal], Cd speler doet niets, Rhythm... werkt helemaal niet
Ubuntu studio geluid meteen goed na de extra updates, Cd speler doet niet, Rhythm... net zo min
64Studio werkt helemaal niet, start na het intro scherm niet op.

Alle Ubuntu versies doen er vreselijk lang over om op te starten. Ik heb even geturfd: na 10 keer oranje/gele lopertje vanaf het begin (dus in totaal 20 heen-en-weertjes) opstarten. En voor studio blijven die letters wit worden.

In U..studio zegt het systeem bij pogingen om een Cd af te spelen: niet in staat 'cdda://scd0/' te starten, standaard actie-opdracht geassocieerd met deze locatie.

en mijn hardware staat hier: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26333
Intussen wel een ander modem op iemands aanraden. Een LinkSys. Dus geen paars dingetje Speedtouch meer.

Raymond

Offline mcgyver

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/09, 01:16:15 »
Ik begrijp je frustratie echt wel (ik heb in hetzelfde schuitje gezeten). Begrijp mij (ons) ook. Het is ontzettend vervelend iemand te helpen die zit te foeteren. ;)

M-Delta Audiophile 2496 - moet dat niet zijn M-Audio?

Terug naar de basis. Ik ga je een aantal vragen stellen waarbij je misschien duhh zal denken.

1 welke cd heb je gebruikt (Live of alternate)

2 heb je de md5 checksum gedaan?

3 Heb je de cd op fouten gecheckt?

4 Heb je de cd op de langzaamste snelheid gebrand?

5 Had je contact met internet (internetstekker er in tijdens installatie, in tegenstelling tot windows moet het hier liever wel)

We komen er wel uit.

Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/09, 11:02:45 »
Citaat van: mcgyver
Ik begrijp je frustratie echt wel (ik heb in hetzelfde schuitje gezeten). Begrijp mij (ons) ook. Het is ontzettend vervelend iemand te helpen die zit te foeteren. ;)
Ik foeterde niet op de behulpzame forumleden. Ik foeterde alleen omdat ik niet snap waarom het nu niet gaat, zelfs niet na alle aanwijzingen van Pjotr in zijn webpagina's. Foeteren verhoogt de stress, is goed voor de adrenaline aanmaak en leidt heel vaak tot ingenieuze oplossingen

Citaat
M-Delta Audiophile 2496 - moet dat niet zijn M-Audio?
Ja, M-Audio Delta 2496. Hoe het ook heet, in "standaard" Ubuntu deed ie het niet.

Citaat
Terug naar de basis. Ik ga je een aantal vragen stellen waarbij je misschien duhh zal denken.

1 welke cd heb je gebruikt (Live of alternate)

2 heb je de md5 checksum gedaan?

3 Heb je de cd op fouten gecheckt?

4 Heb je de cd op de langzaamste snelheid gebrand?

5 Had je contact met internet (internetstekker er in tijdens installatie, in tegenstelling tot windows moet het hier liever wel)

We komen er wel uit.
Welke Cd van wat?
Laten wij beginnen bij UBUNTU zoals op de website wordt aangeboden.
Ik heb het iso bestand UBUNTU 8.... gedownload (dus niet de alternate) zoals op de pagina's van de website is aangegeven, de versie i386 - ik heb even gekeken: het heet desktop CD. Daarna gebrand op CD op de laagste snelheid. Een MD5 checksum? Kan je niet uitvoeren op deze versie, althans ik zou niet weten hoe, want die wordt niet aangeboden op de download van de Ubuntu website. Niet bij deze versie. Ik heb vervolgens deze CD gecontroleerd op fouten, niet dat ik dat verwachtte maar gewoon om te kijken wat er gebeurde. Geen fouten. Ik heb constant verbinding met Internet, onderweg na het installeren, werd er een bericht gegeven dat er updates waren, en die dus gewoon laten installeren.

Nu de Ubuntu studio.
Alternate versie gedownload (staat er ergens anders een andere versie dan?). Gebrand op iets hogere snelheid. Wederom gecontroleerd op Cd fouten. Dat van die checksum (Md5) weet ik niet hoe ik dat doen moet. Bij die installatie kwamen heel veel fouten -16. Gewoon laten lopen en uiteindelijk begon het proces van installatie. Ik had op de eerste HD een partitie gereserveerd voor Linux, ongebruikt, primaire partitie, grootte ongeveer 150 Gb.
Opmerking, ik heb niets veranderd aan de instellingen die het installatie proces voorstelde. Oftewel, Linux weet het zelf beter, dan ik (althans nu nog).

64Studio, is dan weliswaar niet van jullie, maar toch even een bericht daarover. Installatie is kennelijk altijd in "verbose" stijl, maar dat gaat soms zo snel, dat het niet te lezen is. In ieder geval minder foutmeldingen.
Je hebt kunnen lezen dat ook dat tot niets geleid heeft.

Wij komen er wel uit, dat weet ik zeker. Tot zover bedankt,

Raymond
[ik ga vandaag opnieuw Ubuntu-en en eens kijken of ik verder kom]

Offline mcgyver

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/09, 11:49:45 »
Ik ga er van uit dat je Ubuntu studio goed werkend wil krijgen?
Ik heb het hier dus over Ubuntu studio.

Dit is de md5 checksum:

Citaat
55e4d7be543b0a228c36718b90a6e6d6
van de 32 bits versie (i386) (is trouwens een dvd, klopt dat?)

Die fouten tijdens de installatie zouden wel eens de oorzaken kunnen zijn van je problemen.

Staan al je repo's aan?

Zo nee, ga naar

> systeem > beheer > synaptic pakketbeheer > instellingen > pakketbronnen

hierin moet onder tabblad "ubuntu software" alles aangeVINKT zijn (GEEN STREEPJE) (behalve broncode)
bij tabblad "software van derden" het liefst minimaal:

http://archive.canonical.com/ubuntu hardy partner
http://packages.medibuntu.org/ hardy free non-free

aangevinkt zijn.

Als dat niet zo was, kies dan herladen en sluit synaptic af. Je krijgt dan binnenkort zelf een melding van updates. Wil je niet wachten, kan je ook systeem > beheer > updates kiezen.

Tot zover voor nu. ik hoor het wel voor het vervolg.

Ik heb geen ervaring met Ubuntu studio. Nochtans zal de installatie niet veel verschillen, ook de configuratie van de basis zaken niet. Voor de "configuratie voor gevorderden" (specifieke Ubuntu studio zaken) zal je bij iemand anders terecht moeten.

Ik ben wel van plan een pc speciaal hiervoor in te richten komende weken.

Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/09, 13:10:21 »
Citaat van: mcgyver
Ik ga er van uit dat je Ubuntu studio goed werkend wil krijgen?
Ik heb het hier dus over Ubuntu studio.

Dit is de md5 checksum:

55e4d7be543b0a228c36718b90a6e6d6 *ubuntustudio-8.04-alternate-i386.isovan de 32 bits versie (i386) (is trouwens een dvd, klopt dat?)
Is dit een handmatige vergelijking? Of is er ergens een systeem die dit voor je doet?
Met repo's bedoel je zeker repositories? Ik heb het antwoord geprint.

Wij zullen doorgaan,

Raymond
[het is een dvd!]
[checksum edited]

Offline mcgyver

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/09, 13:57:47 »
Als je met k3b brand doet die het automatisch voor je, dacht ik. In windows heb je diverse programma's die dat voor je kunnen doen, gratis te downloaden. Ik weet niet meer welke ik gebruik. Zit nu niet in windows.

edit: Heb trouwens een foutje gecorrigeerd (checksum). Doe het bij jou ook, anders brengen we anderen in problemen.

edit2: O ja, ik gebruik DigestIT 2004 vind ik de makkelijkste.

http://forum.ubuntu-nl.org/message/155087#p155087

Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/09, 17:38:54 »
Heb opnieuw U..studio gedownload en gebrand op de allerlaagste snelheid op DvD(us).
Heb de checksum gecontroleerd met DigestIt_2004, zoals je zei; resultaat= OK.
Begonnen aan een nieuwe installatie van U..studio. Nu met (op één na, zit in de kast) alle USB's eruit, behalve toetsenbord, muis en printer. Heb ook hier en daar wat in de BIOS veranderd. Dit moederbord kan RAID aan en ik had die enabled staan, hoewel er geen RAID systeem geconfigged was.

Voor de loskoppeling van alle USB's én bij de installatie/TEST CD had ik als eerste fout altijd: usb 1-2: device not accepting address 2, error -71. Na de loskoppeling niet meer. Wel en mogelijk duidt dat ergens op:

a. met alle USBtjes aan:

ata8.00 revalidation failed (errno=-5)
ata8:SRST failed (errno=-16) en deze regel 4x
ata8: reset failed, giving up   ...... nou als Linux het opgeeft, wat moeten wij gewone stervelingen daarvan denken :-)
ata8:SRST failed (errno=-16) en deze regel 2x
en toen een heel blad vol en begon het systeem aan zijn bekende werk.

b. met een externe hub afgekoppeld werden dit ata6 mededelingen
c. met alle USB spul eraf, tenminste aan de buitenkant, werd dit ata4

Na installatie start het systeem zichzelf weer op - haal de DVD eruit - en toen was het wachten op het verlossende woord. Nou dat was wachten!!!! Ik heb het geturfd. Het wit begint bij de U van Ubuntu en daar kwam het 21x!!!!!!! opnieuw. Bij de B - dus de 21-ste keer - startte het systeem. Ik had best aardappelen kunnen gaan schillen in die tussentijd, ubuntu-piepers :-) Dit heb ik bij XP nooit meegemaakt. Mijn XP systeem start op binnen de 10 seconden.

Ik heb de repo bijgewerkt. Alle updates (automatische melding) ook.

En toen deed de CD speler het weer niet. Mededeling na dubbelklikken op het icoon AudioCD (zoals in Windows ook kan): niet in staat locatie: cdda://scdo/ weer te geven.

Raymond
[was die zin: doe het ook bij jou, gebiedende wijs of was het iets dat jij gedaan hebt?]

Offline mcgyver

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/09, 20:27:03 »
Geen van beide. Ik gebied niets. Ik had eerder niet in de gaten dat behalve de md5 checksum er nog meer stond. Dat heb ik bij mij weggehaald. Omdat je mij had geciteerd staat de fout er ook bij jou. Als anderen het hierna lezen kunnen ze dezelfde fout overnemen, daar wilde ik ze voor behoeden.

Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/09, 20:59:16 »
Ik ben al iets verder. Na lang zoeken, zag ik ergens dat er iets met de firmware van die Plextor PX-760A DVDR kon worden verbeterd. Ik heb dus de laatste firmware erop gezet, versie 1.07. Daarna nog even door de BIOS om te kijken wat daar eventueel aan te verbeteren viel. Niets dramatisch.

Slechts eenmaal in U...studio, via locaties kreeg ik de Audio Cd met alle tracks in icoontjes, doch met een slotje erboven/naast. Openen daarvan lukte niet, de melding was: stroom zonder gegevens.

En mochten er mensen zijn die in verwarring zijn over de checksum, de juiste waarde staat hier:

48bc91bc0e0652e68186594338516e71 *ubuntustudio-8.04-alternate-amd64.iso
55e4d7be543b0a228c36718b90a6e6d6 *ubuntustudio-8.04-alternate-i386.iso

en is te vinden op: http://cdimage.ubuntu.com/ubuntustudio/releases/hardy/release/MD5SUMS

Zo, dat is uit de wereld, hoop ik. Nou nog die CD speler mijn plaatjes laten draaien.

Raymond

Raymond

  • Gast
afspelen muziek CD
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/09, 21:34:42 »
/dev/scd0       /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0       0

Dit is de message die ik zie als ik cat /etc/fstab  type.

Helpt dit iets verder?

Raymond

Offline Amiguntu

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/30, 17:34:24 »
Ben je hier al verder mee, Raymond? Ik heb namelijk dezelfde foutmelding (Stroom zonder gegevens, cdda://et etc niet te openen) en ik heb geen idee waar ik het verder zoeken moet. Ik heb het ook over Ubuntu studio, die overigens verder prima installeerde n nu ook nog steeds prima draait op een laptopje. Ik  kan wel dvd's afspelen (met geluid!) maar geen cd's.



Amibuntu
~~~/\___Flevoland___/\~~~


so i throw the windows wide
and call to you across the sky...

Offline vanadium

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/30, 19:08:55 »
Citaat van: Raymond
Foeteren verhoogt de stress, is goed voor de adrenaline aanmaak en leidt heel vaak tot ingenieuze oplossingen
Die hang ik op boven mijn bed ;) Linux kan bij momenten inderdaad ontzettend frustrerend zijn als iets triviaals gewoon niet lukt. Anderszijds moet jij ook een inspanning doen om informatie te geven. We weten alleen dat je audio CD's niet afspelen. We weten niet of het afspelen van geluidsbestanden wel werkt (sluit problemen ter hoogte van de geluidskaart uit). Is het voor jou mogelijk audio CD's te rippen? Misschien heb je ook Windows nog op de computer: gaat het daar wel? Bij een probleem probeer je best eerst het probleem te localiseren.

[edit]voegde bronvermelding toe voor citaat ;)

afspelen muziek CD
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/30, 20:37:08 »
Voor Ubuntu Studio kun je beter op het forum van Ubuntu Studio terecht: http://ubuntustudio.org/support

Offline Amiguntu

  • Lid
afspelen muziek CD
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/30, 21:21:29 »
Dag Vanadium,

Ik weet niet of je 't tegen mij hebt, maar die spreuk (hoe leuk ook!) is niet van mij.

Als je 't wel tegen mij hebt: mijn laptopje kan wel dvd's afspelen, met geluid. Audio-cd's rippen doe ik niet, kan ik dus ook geen antwoord op geven.

En ik heb geen Windows op het laptopje draaien.
En in tegenstelling tot de oorspronkelijke auteur van deze thread, Raymond, heb ik UbuntuStudio zonder enig probleem kunnen installeren en het draait ook gewoon goed. 't Is alleen dat-ie op een of andere wijze de audio-cd niet kan benaderen ofzo. Ik weet het ook niet, ben nog steeds een leek op het gebied van Linux/Ubuntu.


En @ Vistaus: ik wist niet dat er een Ubuntu Studio forum bestaat. Daar ga ik zeker kijken. Dank voor de tip.

Voor meer nuttige tips hou ik me uiteraard aanbevolen!


Amiguntu
~~~/\___Flevoland___/\~~~


so i throw the windows wide
and call to you across the sky...