Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Freecom Storage Gateway FSG-3 WLAN NAS 250 GB  (gelezen 2180 keer)

sprokkel

  • Gast
Freecom Storage Gateway FSG-3 WLAN NAS 250 GB
« Gepost op: 2011/01/02, 18:50:54 »
Iemand die hier ervaring mee heeft

Freecom Storage Gateway FSG-3 WLAN NAS 250 GB
Draadloze Netwerk Hard Drive / Media server/ Storage server / Backup Server/ E-mail server / Router/ 3.5"/ 250GB



« Laatst bewerkt op: 2011/01/02, 18:53:43 door sprokkel »

Offline jfarts

  • Lid
Re: Freecom Storage Gateway FSG-3 WLAN NAS 250 GB
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/03, 17:08:13 »
Ik heb er geen ervaring mee, maar wordt er niet echt warm van. Ligt er ook een beetje aan waar je hem voor wil gaan gebruiken. Als het ook als router moet dienen, dan zou ik hem niet kiezen, hij heeft enkel wireless-g en de LAN poorten zijn 100mbit ipv het tegenwoordig meer gebruikelijke 1 gigabit.

Offline lizardman

  • Lid
Re: Freecom Storage Gateway FSG-3 WLAN NAS 250 GB
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/03, 20:47:31 »
Ik heb twee van die dingen lopen. Eéntje zonder draadloos en ééntje met. Die zonder draadloos heeft een paar jaar o.a. als router en als KISS server dienst gedaan, maar nu mag ie rusten naast de nieuwere router en doe ie alleen nog dienst als NAS en hij doet het nog steeds(draait toch al zeker 5 jaar mee hier). Werkt overigen prima samen met Ubuntu. Die mét draadloos doet ook geen dienst als router want het draadloos gedeelte heeft eigenlijk nooit naar tevredenheid gewerkt, maar had 'm voor een prikkie gekocht en verder zijn die dingen prima te gebruiken voor van alles en nog wat.
Maar volgens mij maken ze deze uitvoering niet meer toch??
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)