Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: in Evolution gmail ontvangen  (gelezen 2142 keer)

Skilltone

  • Gast
in Evolution gmail ontvangen
« Gepost op: 2008/04/20, 13:29:38 »
Goede middag mensen,

Ik heb een adres aangemaakt in gmail speciaal voor ubuntu forum. Ik wil alleen mail ontvangen. (Gezien ik wil weten of er gereageert is, en niet forum door moet spitten waar ik iets gelaten heb) en dat lukt niet. Ik heb evolutie ingesteld met de documentatie van die staat op ;

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/netwerken/webmail_evolution/

Via me hotmail een test bericht verstuurd naar me gmail. na controlen op gmail is die aangekomen. weer via hotmail een tweede test bericht verstuurd. nu wilde ik evoltutie testen en kwam met het bericht

 " fout tijdens berichten ontvangen, kon niet verbinden met localhost: verbinding geweigerd".

Eerst me firefox afgesloten, misschien omdat ie aan staat. maar ook nog steeds dat bericht.

In de zoekfunctie forum kon ik niks terug vinden erover. alleen problemen bij verzenden. maar dat zie ik eventueel later wel.

Zie ik iets ergens over het hoofd? Ik zit bij UPC internet, internet loopt via linksys router 300n en maak gebruik op deze pc met een vaste verbinding.

Mvg

Martin

Offline vanadium

  • Lid
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/20, 13:35:17 »
gmail adressen kun je met IMAP benaderen. Server type: IMAP, server: imap.gmail.com; Username: je login naam; Use secure connection: SSL encryption; Authentication type: Password.

Skilltone

  • Gast
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/20, 15:00:37 »
Goede middag.

Het is gelukt, dankje wel!

heb nog een vraag, waarom kan in in het forum je mailadres niet wijzigen? ik had hotmail, moet nu dus gmail worden. Ik kan een nieuw tpic openen hiervoor, maar dagt dat dit wat overzichtelijker was.

Mvg
Martin

Offline Rulus

  • Lid
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/20, 15:01:46 »
In je profiel klikken op Ubuntu NL Data, daar weer inloggen en vervolgens je e-mailadres aanpassen. Dat zou moeten werken :)

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/20, 16:17:13 »
Even nog terzijde over gmail: het kan ook met POP via pop.gmail.com. Je moet het wel via de webmail activeren bij je instellingen.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/20, 16:37:23 »
Citaat van: Skilltone
Ik heb een adres aangemaakt in gmail speciaal voor ubuntu forum. Ik wil alleen mail ontvangen. (Gezien ik wil weten of er gereageert is, en niet forum door moet spitten waar ik iets gelaten heb) en dat lukt niet.
Hallo, je probleem is al opgelost, maar toch nog even voor de duidelijkheid.

Als je rechtsboven op Ubuntu NL Forum klikt en op de dan verschijnende pagina naar beneden gaat, is er een link: "Toon jouw bijdragen". Daar staan al je threads of reacties op threads van anderen netjes gesorteerd. Dus spitten is nergens voor nodig!

Skilltone

  • Gast
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/20, 16:47:25 »
Goede middag,

Nogmaals bedank! Ja zat dat van dat POP te lezen inderdaad (op google), maar nu doet ie het, dus laat ik het zo :P vul wel bij in me buntubook :P

Mvg

Martin

Offline vanadium

  • Lid
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/20, 18:01:01 »
POP is het "oude" email systeem. IMAP is geavanceerder en heeft zijn voordelen: je werkt bij IMAP op de server. Derhalve kan je vanop eender welke computer met een IMAP client je email lezen en bewerken. Wil je off line archiveren, dan kan je nog altijd je mail vanuit je IMAP account naar een plaatselijke folder slepen.

Offline HP

  • Lid
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/20, 22:58:32 »
Evolution zal je in de toekomst geheid nog wel vaker ongemak bezorgen, de door jou genoemde foutmelding heb ik nog wel eens. Het is op zich een fijn programma maar 1 van die dingen is dat het draait onzichtbaar op de achtergrond als je een mailto link opent vanuit een website; dan opent zich slechts een berichtvenster maar het programma zelf staat niet in je onderste gnome taakbalk..... (iemand daar een oplossing voor?)
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/20, 23:26:13 »
Ben dat nu ook even aan het instellen.
Wat bedoelen ze met de laatste regel hier: over dat synchroniseren ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/20, 23:27:40 »
In Thunderbird trek ik via POP, vijf Gmail-adressen leeg. Werkt perfect. Ik vind lichtgewicht Thunderbird trouwens sowieso fijner dan de zwaardere Evolution.

Offline HP

  • Lid
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/21, 11:58:04 »
Yep ik ben nu Thunderbird ook al 2 maanden aan het testen, het enige vervelende tot nu toe is dat de cursor aldoor verspringt in het venster waarin je mail tikt / beantwoordt! Daar mogen ze best wat aan doen.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Hendrikdegraaf

  • Gast
in Evolution gmail ontvangen
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/21, 14:05:55 »
Ik vind Thunderbird ook fijner werken dan Evolution. Ik zou alleen willen dat het qua layout van het composeren van berichten iets lekkerder werkte: bij mij werkt de tab toets niet eens fatsoenlijk: toch jammer als je iets een beetje wilt uitlijnen. Verder kan je volgens mij de opmaak van tekst ook erg lastig wissen. Dat is erg vervelend, aangezien het met knippen en plakken nogal eens de verkeerde opmaak oplevert.....

@Pjotr123: waarom gebruik je geen IMAP voor je Gmail? Volgens mij is IMAP i.c.m. lokale kopiën (kan je aanvinken) net nog even beter dan POP......

Groet,
Hendrik