Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beagle indexeert alleen 't eerste deel van grotere bestanden  (gelezen 1142 keer)

Goeroeboeroe

  • Gast
Beagle indexeert alleen 't eerste deel van grotere bestanden
« Gepost op: 2007/01/19, 02:58:51 »
Hoi,
Ik heb me 'n ongeluk gezocht op internet, maar hierover niets kunnen vinden.
Ik geloof dat beagle wel alle bestanden indexeert, maar bij grotere bestanden alleen maar het eerste deel. Dit geldt voor OpenOffice (odt), pdf-bestanden en de mail in Thunderbird.
Bij een OpenOffice-bestand van 500 K stopt hij steeds op ongeveer de twintigste pagina. Van 'n pdf-bestand van 1500 pagina's indexeert hij er zo'n 50. Bij de mail in Thunderbird stopt hij na 't eerste mailtje (de bewaarde mail in Thunderbird zit bij mij ook in 1 bestand).
HTML lijkt wel volledig geïndexeerd te worden.

Wat ik al gedaan heb:
1) Alle indexen enz. wissen en opnieuw indexeren. Geen verschil.
2) Idem, inclusief volledig verwijderen en opnieuw installeren. Geen verschil.
3) Beagle volledig verwijderd en alle op de site van beagle genoemde mogelijke dependencies (heet dat zo?) geïnstalleerd, ook de meest wilde, beagle opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil.
4) Draai Kubuntu Edgy. In Systeembewaking prioriteit zo hoog mogelijk ingesteld, omdat ik dacht dat 't indexeren misschien werd afgekapt door andere processen of zo (misschien 'n raar idee, ben redelijk nieuw in Linux). Geen verschil.
5) Minder mappen laten indexeren. Geen verschil.

't Gekke is dat-ie dus steeds op exact dezelfde plaats stopt in die bestanden.
beagle-status en beagle-index-info in de terminal geven ook aan dat alles correct verloopt wat betreft 't aantal bestanden wat wordt geïndexeerd. 't Enige lijkt dus dat ze niet volledig worden geïndexeerd.

Iemand enig idee?

Peter

Goeroeboeroe

  • Gast
Beagle indexeert alleen 't eerste deel van grotere bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/20, 23:09:24 »
Niemand enig idee? Dan denk ik dat ik maar 'n bug ga melden, want daar lijkt 't wel op.

Goeroeboeroe

  • Gast
Beagle indexeert alleen 't eerste deel van grotere bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/20, 00:11:02 »
Ik heb 't min of meer opgelost door 'n ander programma te installeren, wat vrij onbekend schijnt te zijn: tracker.
Dit heeft weliswaar minder zoekmogelijkheden (niet op datum en zo), en indexeert bijvoorbeeld ook geen mail, maar wat het indexeert doet het gewoon goed en heel snel. Indexeert o.a. tekst, html, pdf, doc, odt (OpenOffice).
Te vinden op http://www.gnome.org/projects/tracker/start.html
Op die pagina staat 'n kant-en-klare sourcelist-vermelding e.d., elders op die site staat ook 'n tar en hoe dat te compileren en zo.
Draait ook probleemloos in Kubuntu, maar ik heb wel Nautilus moeten installeren, omdat ik anders de zoekresultaten niet rechtstreeks kan openen.

Beagle indexeert alleen 't eerste deel van grotere bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/20, 18:10:41 »
Beagle was voor mij een grote teleurstelling; een Copernic-achtig programma mis ik erg in Linux.
Ik heb me nog niet aan Tracker gewaagd vanwege de ingewikkelde (?) installatieprocedure.

Goeroeboeroe

  • Gast
Beagle indexeert alleen 't eerste deel van grotere bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/20, 21:41:51 »
Ja, ik had ook Copernic. Zucht. Da's 't enige wat echt mist voor mij, tot nu toe.
't Installeren is misschien minder moeilijk dan 't lijkt. Ik ben ook pas net met Linux begonnen. Voor 't geval je 't wilt proberen:
Ongeveer halverwege de pagina staat 'Binary repositories'. Die moet je hebben. Ik ben eerst bovenaan begonnen, maar dat eindigde met ernstige overspannenheid.
Open Synaptic en klik op Instellingen -> Pakketbronnen -> Nieuw
Nu vul je de juiste grijze regel in achter URI, zonder 'deb' aan 't begin, en zonder 'edgy/dapper main' aan 't einde.
Achter distributie vul je 'edgy' of 'dapper' in, en achter Onderdelen 'main'.

Op de site via rechtsklikken op GPG key de sleutel downloaden, en daarna in de terminal  sudo apt-key add ...pad-naar-sleutel.../biebl.asc
intypen.
Nou nog op Herladen klikken in Synaptic, en Tracker staat keurig in de lijst met programma's die je kunt installeren!
Starten door in de terminal trackerd te typen, dan gaat-ie indexeren.
tracker-search-tool levert 'n zoek-interface op. Minder uitgebreid dan Copernic, maar 't werkt in ieder geval.

Voor 't geval je 't wilt proberen: succes.

Goeroeboeroe

  • Gast
Beagle indexeert alleen 't eerste deel van grotere bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/26, 02:46:30 »
'n Oud onderwerp, maar ik heb 't eindelijk opgelost. Beagle had nog steeds 't zelfde probleem bij mij, ook de nieuwste versie. Om wat voor reden dan ook indexeerde Tracker ook niet goed. Terwijl exact dezelfde bestanden onder Windows door Copernic wél goed werden geïndexeerd.
Ik heb nu 'n totaal onbekend programma, recollindex, geïnstalleerd: perfect. Indexeert alles volledig, heel veel zoekmogelijkheden, volledig vergelijkbaar met Copernic onder Windows.
Los van dat dit programma gewoon werkt zoals 't hoort te werken bij mij, heeft 't dus mogelijkheden waar Beagle en Tracker niet aan kunnen tippen. Zoeken op AND of OR, strings tussen aanhalingstekens, wildcards, enz., enz. Wat ik niet heb ingesteld: als je zoekt naar huis, kan als je dat wilt ook naar huizen, huist, huisje, enz. gezocht worden.
Kortom: eindelijk 'n goed en volledig programma gevonden. 't Wordt geïnstalleerd met 'n deb, dus nog simpel ook, en er zit 'n uitstekende handleiding bij.
Indexeren kan in real-time of op vaste tijdstippen. Zoekresultaten worden getoond binnen de context van 't bestand, en kunnen met 1 klik worden geopend als preview of in het standaard-programma voor dat soort bestand, wat je desgewenst ook weer in kunt stellen. Site:
http://www.lesbonscomptes.com/recoll/index.html
Standaard wordt mail, html, tekst-bestanden, open-office geïndexeerd, en na installatie van wat hulpprogramma's (die in de depots van Kubuntu zitten) ook doc, pdf, enz.

Beagle indexeert alleen 't eerste deel van grotere bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/26, 20:51:10 »
Goeie tip! ik ga het meteen proberen.