Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video bestanden converteren naar avi  (gelezen 1265 keer)

Offline lieger

  • Lid
video bestanden converteren naar avi
« Gepost op: 2012/07/22, 09:24:48 »
ik ben al een hele tijd op zoek naar een programma waarmee ik een volledige map met DVD bestanden(VIDEO_TS) kan omzetten naar een avi bestand.
ik heb namelijk een NAS in huis staan met een UPnP server (twonky), deze kan ik benaderen met mijn tv, en deze kan alleen maar avi afspelen.

ik heb al heel veel programma's geprobeerd, maar overal moet je of een dvd plaatsen, of je kan alleen maar een bestandje invoeren in plaats van een hele map...

wie kan mij vertellen welk programma ik hiervoor moet gebruiken.
alvast bedankt

Offline Ramana

  • Lid
Re: video bestanden converteren naar avi
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/22, 10:13:53 »
Ik doe niet zoveel meer met video, maar ik meen me wel te herinneren dat het met Avidemux mogelijk is om bestanden te converteren die in één map zitten als die bestanden een opeenvolgende nummering hebben. Dus alle bestanden in één map plaatsen, hernummeren en de eerste converteren, de rest volgt dan vanzelf. 

Re: video bestanden converteren naar avi
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/22, 12:53:02 »
Dit kun je doen met het programm Devede. Zit in het Softwarecentrum :)

Offline lieger

  • Lid
Re: video bestanden converteren naar avi
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/22, 20:27:07 »
het programma devede heb ik ook geprobeerd maar daar kan ik geen complete map toevoegen, alleen maar enkele bestanden.
het kan natuurlijk zijn dat ik iets fout doe, misschien kan je even omschrijven hoe het moet??

Offline RikRik

  • Lid
Re: video bestanden converteren naar avi
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/23, 07:26:17 »
Het kan volgens mij heel gemakkelijk met VLC (ik doe het zelf nooit).
Open met vlc de dvd en selecteer eventueel de sub titels.
Ga naar de bovenbalk van VLC en klik op weergave en selecteer daar geavanceerde besturing. Als het goed is zie je nu een rode opnameknop.  Als de film is afgelopen druk dan nogmaals op de rode opname knop en de film wordt automatisch opgeslagen in je persoonlijke map.