Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mount manager icewm  (gelezen 542 keer)

mount manager icewm
« Gepost op: 2007/12/04, 13:13:34 »
hoi allemaal,

ik ben de laatste tijd flink bezig met icewm en dit bevalt me prima , heb ondertussen 2 icebuntu pc's en een debian laptop met icewm.
ik heb gemerkt dat veel linux leken meteen goed uit de voeten kunnen met een volledig ingestelde icewm desktop echter zie ik nog een klein probleempje , ik gebruik nu wmmount om de lokale schijven en cdrom te kunnen mounten echter ziet dit progje geen externe usb schijven.

Is er geen progje wat goed integreerd in icewm wat alles wat er word aangesloten automatisch mount zoals in ubuntu?
of moet ik dan nautilus gebruiken? (gebruik nu thunar)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline woteb

  • Lid
mount manager icewm
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/04, 13:36:47 »
Thunar is afdoende, gebruik ik -altijd- onder IceWM. Nautilus zou ik -ZEKER- niet gebruiken. Heeft namelijk de neiging om dan meteen als desktop te gaan draaien. En voor 'leken' niet aan te raden omdat je dan je systeem via een achterdeurtje af moet sluiten.

Nogmaals, Thunar is afdoende. Als je wil netwerken zou ik Konqueror aanbevelen, maar -uitsluitend- voor netwerktaakjes. Voor jouw 'probleem' van het mounten/unmounten van USB apparaten dus Thunar.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

mount manager icewm
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/04, 14:09:27 »
okeej , heb nu gnome-volume-manager geinstalleerd en nu werkt het wel met usb, alleen cd's worden niet automatisch aangekoppeld of weergegeven.
nog even puzzlen en dan moet t goed komen....

Update: na een reboot werkt nu alles perfect.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN