Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Libreoffice snelkoppelingen op bureaublad werken niet  (gelezen 1484 keer)

Hallo iedereen,

In de nieuwe versie van ubuntu (12.04) kan ik geen snelkoppelingen van de libre-office applicaties meer maken.
Ik kan ze overigens wel in de taakbalk bovenaan zetten, maar dat is niet wat ik uiteindelijk wil.
In de oude ubuntu (11.10) kon je de applicaties van office gewoon verslepen naar het bureaublad, maar als je dat nu doet dan zal er het volgende gebeuren:



Ik heb ook al bij de applicatie zelf in usr/share/applications geprobeerd om rechtermuisknop > kopiƫren naar > bureaublad te doen, maar dit hielp ook niet.

Hopelijk heeft iemand een goeie oplossing voor mij.
Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2012/04/24, 18:25:07 door Tobias1993 »

Re: Libreoffice snelkoppelingen op bureaublad werken niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/23, 22:25:32 »
Overigens vergeten te vermelden dat ik alles op het bureaublad kan zetten behalve de libre office applicaties dus en eigenlijk vond ik dit wel een belangrijk deel.
Verder heb ik behalve dit nog de vraag of je ook een map op je bureaublad kan zetten die linkt naar de netwerk share die je via "verbinding met een server maken" hebt gemaakt, dit zou erg fijn zijn.
Ik sta open voor tips en trucs!

alvast bedankt

Re: Libreoffice snelkoppelingen op bureaublad werken niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/24, 17:20:28 »
Tobias, is dit via IRC niet al opgelost?
Wil je dan even je bericht markeren als opgelost? Bedankt!

Re: Libreoffice snelkoppelingen op bureaublad werken niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/24, 18:22:07 »
Het is inderdaad opgelost en zal voor de mensen die hetzelfde problemen gelijk vertellen hoe :)
Via gedit (wel als superuser) moet je het bestand (in dit geval libre office writer als voorbeeld) even openen, dan komt vervolgens de code tevoorschijn.
Deze code sla je opnieuw op en je geeft hem bijvoorbeeld de naam: LibreOffice Writer.desktop
Vervolgens komt er een identiek icoontje van writer bij en die kun je vervolgens wel kopieren naar het bureaublad

Nogmaals bedankt Luckiboy
« Laatst bewerkt op: 2012/04/24, 18:24:01 door Tobias1993 »

Re: Libreoffice snelkoppelingen op bureaublad werken niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/24, 18:24:23 »
Ja? Dit was toch ook je vraag op irc?

EDIT: Oh, je hebt je bericht aangepast zie ik. Volg je even mijn handtekening op? Dank.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/24, 18:26:11 door Luckiboy »