Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb stick weigert netbook remix (opgelost)  (gelezen 672 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
usb stick weigert netbook remix (opgelost)
« Gepost op: 2010/03/07, 11:47:59 »
Ik heb een netbook remix iso gedownload. Ik wil deze op een usb stick zetten. Nu, die usb stick zit er niets mee in om een ubuntu desktop opstartusb op mijn usb stick te installeren, maar de netbook remix, dat vertikt hij. Als ik bij opstartmedium maken naar overig ga en netbook aanwijs, dan vult hij het niet in bij cd/image-bestand. De gewone desktop, geen probleem. Ik heb daar voor de zekerheid eens mee geprobeerd die opstart usb te maken, en dat is geen probleem. Maar de netbook remix, dat vertikt hij. Iemand een oplossing?
« Laatst bewerkt op: 2010/03/14, 10:56:29 door Willemtk »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: usb stick weigert netbook remix
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/07, 12:13:14 »
@Willemtk,

Het eerste waar ik aan zit te denken, is dat je usb stick te klein is voor de Ubuntu NBR (die is nl., hoewel je dat niet zou verwachten, groter dan de standaard Ubuntu).

daarnaast,
-heb je je usb stick geformatteerd
-iso ook als iso gedownload, niet geopend want dan werkt het niet

en soms -is mijn bescheiden ervaring- moet je een aantal malen proberen voordat het programma e.e.a. pakt.

Kan je hier iets mee? Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Willemtk

  • Lid
Re: usb stick weigert netbook remix opgelost
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/07, 12:18:01 »
30gig zal wel genoeg zijn denk ik. Maar ik heb het al gevonden. Ik heb een nieuwe download en nu is het in orde. Toch bedankt.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: usb stick weigert netbook remix
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/07, 12:24:16 »
Graag gedaan, daarvoor zijn we hier ;)

30GB is inderdaad zelfs voldoende voor Vista...

Vergeet je niet [Opgelost] voor je topic titel te zetten?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]