Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Als u Google Chrome wilt gebruiken  (gelezen 4449 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Als u Google Chrome wilt gebruiken
« Reactie #25 Gepost op: 2016/02/04, 22:03:21 »
Ik vind dat ook niet "gemakkelijk door de bocht". Bovendien is Chrome geen open source en de fabrikant is een bedrijf wat leeft van data en reclame.

Ik heb al gekeken. Ik kan het allemaal ook af met Firefox. Bovendien is Chrome naar mijn idee op 32 bits qua prestaties niet echt geweldig.

Mijn laptopje met zijn Core duo cpu-tje en twee GB RAM dumpen om dat Google Chrome niet meer wil leveren voor 32 bits? Nee, zo zit het in de Linux wereld nou net niet in elkaar.

Enne, de mooie gamer PC van mijn zoon wilde vanmiddag niet meer bedraad op Internet. met draadloos weer wel. Daar hebben we samen naar gekeken. Het is weer OK. Maar zodoende moest ik even serieus met die machine werken. Games met mijn laptopje zijn natuurlijk niet zinvol, maar voor het overige? Geef mij maar mijn 32 bits laptopje van 10 jaar oud.

Ik zit gewoon op het goede pad en ik ga me niet voegen naar de rare luimen van sommige industrieƫn.


GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Als u Google Chrome wilt gebruiken
« Reactie #26 Gepost op: 2016/02/05, 12:38:30 »
Ik heb vandaag gehoord (heb ICT er van Google aan de lein gehad en het hem gevraagt, bleek ook een linux fan te zijn :-) dat Firefox en Opra ook stoppen met de ondersteuning voor 32 bit instalatie. Dus idd in april over stappen op 16.04 lijkt de enige optie ???

Re: Als u Google Chrome wilt gebruiken
« Reactie #27 Gepost op: 2016/02/05, 15:11:20 »
Ik zou graag een bron willen hebben van die ICT'er die je aan de lijn hebt gehad.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Als u Google Chrome wilt gebruiken
« Reactie #28 Gepost op: 2016/02/05, 15:22:30 »
Ik heb vandaag gehoord (heb ICT er van Google aan de lein gehad en het hem gevraagt, bleek ook een linux fan te zijn :-) dat Firefox en Opra ook stoppen met de ondersteuning voor 32 bit instalatie. Dus idd in april over stappen op 16.04 lijkt de enige optie ???
Zonder verifieerbare betrouwbare bronnen geloof ik daar eigenlijk.... helemaal niks van.  =D
« Laatst bewerkt op: 2016/02/05, 15:36:31 door Pjotr »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Als u Google Chrome wilt gebruiken
« Reactie #29 Gepost op: 2016/02/05, 17:21:28 »
Wie kan geloven dat de allereerste officiƫle 64 bit versie van firefox vor Windows dateert van vier maanden geleden? Als ze niet zo vlug zijn in het ondersteunen van 64 bit, zullen ze misschien ook niet zo vlug 32 bit stop zetten. (Linux gebruikers hebben al veel langer een volwaardige 64 bit versie van Firefox).

Re: Als u Google Chrome wilt gebruiken
« Reactie #30 Gepost op: 2016/02/15, 21:04:00 »
Ik werkte met Chrome omdat WhatsApp wat onhandig daaraan gekoppeld is
Op de eerste waarschuwing dat het onderhoud zou stoppen heb ik Chromium gelijk weer teruggezet
Ik wil MijnAgenda en gMail niet kwijt...
Verder gebruik ik als browser standaard de snelle FireFox en die start default op met gMail
Dit alles in het kader van het gebruik van The Cloud, mijn vier PC's bevatten geen data


Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail