Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan 7.10 niet installeren  (gelezen 824 keer)

Offline Leekje

  • Lid
Kan 7.10 niet installeren
« Gepost op: 2007/11/27, 09:20:12 »
Ik draai naar genoegen 7.04 maar wil nu 7.10 gaan installeren. Op mijn oude computer 533 MHz 329 MB is dat gelukt met de CD-rom versie, maar op mijn nieuwere computer 3 GHz 1GB lukt het niet.
Als ik na F2 Nederlands instel en met F4 VGA 1280x1024 en wil gaan opstarten/cq installeren komt het standaard Ubuntu scherm met het schuivende oranje vlakje, maar na een halve minuut verandert mijn scherm in een grote wirwar van lijnen en stippeltjes en stop het geheel.
Iemand een idee wat er mis is ?

Offline mp

  • Lid
Kan 7.10 niet installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/27, 09:46:55 »
Heb je de cd-rom gecontroleerd op fouten? Er zijn wel meerdere problemen geweest met de live-cd. Misschien eens de alternate proberen?

Offline Leekje

  • Lid
Kan 7.10 niet installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/27, 10:17:42 »
CD-Rom zojuist gecontroleerd en in orde bevonden. Had hem trouwens zoals gezegd al gebruikt bij mijn oude computer.
Ik zal de alternate eens downloaden

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Kan 7.10 niet installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/27, 10:27:14 »
Geen VGA installen, maar het systeem het zelf laten uitzoeken, gaat dat ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Leekje

  • Lid
Kan 7.10 niet installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/27, 10:45:44 »
Het enige scherm waar ik wat kan instellen is het begin scherm. Daar staat achter F4  VGA. Als ik F4 indruk krijg ik een lijst met mogelijke resoluties, maar VGA uitschakelen kan ik niet

Offline sival

  • Lid
Kan 7.10 niet installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/27, 11:10:25 »
De functietoetsen bij het installeren zijn een optie. Je mag ze eventueel gebruiken, het hoeft dus niet.
Ik zou in dit geval bij installatie dus alleen F2 gebruiken en de rest negeren.

Nu kan het wezen dat in eerste instantie de resolutie nog niet helemaal goed is, maar dit kan na de volledige installatie alsnog goed worden ingesteld.

Succes ermee.

Offline Leekje

  • Lid
Kan 7.10 niet installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/27, 12:10:49 »
Als ik niets instel is het resultaat na 30 sec hetzelfde. Een totaal onleesbaar scherm, bestaande uit gekleurde strepen en punten. Ik kom niet eens aan een desktopscherm toe laat staan aan een installatie
Met de alternate zal het wel kunnen lukken, daar kan ik in tekstmode gewoon installeren. Heb dit tot schijfindeling uitgeprobeerd.
Alleen ik zou zo graag willen weten waarom het niet automatisch in grafische mode lukt !