Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na update synaptics en muon weg...  (gelezen 2219 keer)

na update synaptics en muon weg...
« Gepost op: 2011/08/09, 23:51:23 »
hallo, ik heb in oneiric het probleem dat na een update de software package managers muon en synaptics zijn verwijderd. ik kan ze ook niet herinstalleren met sudo apt-get install, want dan geeft hij 'unmet dependancies'. weet iemand hier een oplossing voor?


Bij voorbaat dank, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: na update synaptics en muon weg...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/10, 00:03:44 »
Als je een testversie draait moet je nooit zomaar een "partial upgrade" doen.
Zie ook hier: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1751299
Je had dus even moeten wachten met updaten.

Wat je nu moet doen is gewoon wachten totdat je die pakketten wel weer kan installeren.

Re: na update synaptics en muon weg...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/10, 18:21:17 »
Synaptic en Muon zijn uit de standaard installatie gegooid op dit moment.

Je kan ze nog wel handmatig installeren via de terminal of het software centrum.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: na update synaptics en muon weg...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/11, 23:35:48 »
Nee noor. Muon is juist de standaard geworden op Kubuntu in de standaardinstallatie.

Re: na update synaptics en muon weg...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/12, 21:47:33 »
Nee noor. Muon is juist de standaard geworden op Kubuntu in de standaardinstallatie.

Kubuntu volg ik niet aangezien ik een KDE hater ben. Doe mij maar Gnome3/ Unity/ Xfce/ E17. Alles beter dan KDE (sinds de overgang naar kde4 van kde 3) dat ik ondanks beter weten in af en toe nog wil uitproberen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: na update synaptics en muon weg...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/13, 11:51:38 »
Als dat echt zo is, dan mag je je vorige bericht even wijzigen want als jij stelt dat Muon uit de standaardinstallatie gegooid is, dan neem ik aan dat je dat getest hebt. Maar dat heb je dus niet. FYI: Muon is precies zoals het Ubuntu Softwarecentrum, maar dan geschreven in QtKDE voor KDE 4. Muon vervangt in 11.10 die waardeloze KPK, dus wel degelijk in de standaardinstallatie.

Re: na update synaptics en muon weg...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/15, 17:05:27 »
Nee noor. Muon is juist de standaard geworden op Kubuntu in de standaardinstallatie.

Kubuntu volg ik niet aangezien ik een KDE hater ben. Doe mij maar Gnome3/ Unity/ Xfce/ E17. Alles beter dan KDE (sinds de overgang naar kde4 van kde 3) dat ik ondanks beter weten in af en toe nog wil uitproberen.
Zeer relevant, die aversie jegens KDE.