Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beveiliging draadloos netwerk.  (gelezen 939 keer)

Offline martijnfc

  • Lid
beveiliging draadloos netwerk.
« Gepost op: 2008/06/07, 20:29:33 »
Ik heb de zelfde laptop als deze topic; http://forum.ubuntu-nl.org/message/227953#p227953.   Ik las op site van madwifi.org dat de driver inmiddels geschikt is voor de 64bits versie. Zo gedaan, de handleiding van Pjotr gevolgd en ik kan inmiddels kiezen uit 16 netwerken uit mijn omgeving!  Bij het uitproberen zie ik wel dat de meeste beveiligd zijn met een wachtwoord. Ik vermoed dat het netwerk dat de zelfde naam heeft als het merk, een Belkin 54G, de mijne is. Deze heeft dan ook geen beveiliging zoals een wachtwoord.
Kijk ik bij "edit wireless network " dan kan ik kiezen uit WEP, leap , wpa en andere ....ik kies een willekeurige en voorzie deze van een wachtwoord, jammer genoeg is na een herstart de verbinding opnieuw niet beveiligd. Hoe krijg ik dat goed?
Groet Martijn.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
beveiliging draadloos netwerk.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/07, 20:51:12 »
Je moet mogelijk eerst je router zelf van een wachtwoord voorzien, daarna je PC en dan rebooten.
Deze optie was nodig bij mijn oudste dochter, en alleen WEP kreeg ik aan de praat, WPA wilde niet.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline petervs

  • Lid
beveiliging draadloos netwerk.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/07, 21:22:28 »
Misschien ben je vergeten nadat je je wachtwoord hebt ingesteld in je router om deze instellingen op te slaan?. Ik zou ook even je netwerknaam (ssid) veranderen.
Ubuntu MATE 16.04

Offline martijnfc

  • Lid
beveiliging draadloos netwerk.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/07, 22:35:09 »
Dank heren,
Ik geloof dat het is gelukt......hoe en waar ik iets heb ingevuld....tja.
Groet Martijn.