Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [onmogelijk] totem taal/ondertiteling automatisch?  (gelezen 1140 keer)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
[onmogelijk] totem taal/ondertiteling automatisch?
« Gepost op: 2011/05/12, 09:23:13 »
beste forum

dit is niet echt een probleem maar eerder een minieme irritatie.
het zit namelijk zo; elke keer als ik wat van mijn dual-audio anime start dan start totem altijd de Engelse audio. (ik ben nogal een tegenstander van nasynchronisatie)
ik kan dat oplossen door rechts te klikken op de video en dan met de menu's talen en ondertitels alles aan te passen.
echter, ik moet dat bij elke video opnieuw doen. dit is geen zwaar probleem, maar het zou makkelijker zijn als totem dat automatisch zou doen.
ik weet dat VLC, mplayer en Xbmc een optie hebben waarmee dat kan, maar ik kan die bij totem nergens vinden (en ik vind totem nu net zo fijn doordat die zo simpel is).

dus hier de vraag; hoe zorg ik dat totem mijn mkv-tjes altijd met de japanse audio start?

niek
« Laatst bewerkt op: 2011/05/12, 16:38:53 door niekn »

Offline Tom

  • Lid
Re: totem taal/ondertiteling automatisch?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/12, 09:51:49 »


Bedoelt u dit ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: totem taal/ondertiteling automatisch?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/12, 11:45:34 »
nee, ik bedoel dit: (dit is een screenshot van MPLAYER, ik wil dit zo instellen bij totem).


de ondertiteling word automatisch geladen, alleen de GESPROKEN taal is steeds in het engels, (en dat klinkt voor geen meter, die amerikanen proberen alles zo heldhaftig mogelijk neer te zetten, terwijl dat bij veel scènes juist NIET moet!)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/12, 11:47:37 door niekn »

Offline vanadium

  • Lid
Re: totem taal/ondertiteling automatisch?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/12, 11:51:31 »
(en ik vind totem nu net zo fijn doordat die zo simpel is).

...en dat is nu juist het probleem: in sommige opzichten is het te simpel. Kort: ik denk niet dat het kan.

Offline Tom

  • Lid
Re: totem taal/ondertiteling automatisch?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/12, 12:49:15 »
Neen zoals in Gnome Mplayer config gaat niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: totem taal/ondertiteling automatisch?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/12, 16:38:42 »
in dat geval verander ik de titel even...