Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?  (gelezen 25307 keer)

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/03/08, 13:21:57 »
Het wordt inderdaad geen specifieke install-party. Zoals het er nu voor staat worden we vrij gelaten qua plannen, als we het maar op tijd melden. Ikzelf dacht aan een stand met wat demo-pc's (xubuntu, kubuntu en ubuntu), en dat we ons puur richten op informatie geven. Tevens kunnen we de intekenlijst van double uitdelen, CD's (ik wil er wel een 20tal branden als we ze niet op tijd kunnen bestellen), stickers, noem maar op. En als iemand zich geroepen voelt om een presentatie te doen, is dat natuurlijk ook geen probleem.

Iedereen die mee wil doen (al is het met het leveren van CD's, stickers o.i.d) mag mij een mail sturen, ik zal op de wiki bijhouden wie wat doet. Zo weet iedereen wat er al gebeurd, en wat er nog ongeveer nodig is. De wiki is nog niet heel uitgebreid, maar ik zal er binnenkort nog eens goed voor gaan zitten :)

link: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HccRegiodagDrachten
« Laatst bewerkt op: 2009/03/08, 13:24:48 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Double12

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/03/08, 13:26:55 »
Het wordt inderdaad geen specifieke install-party. Zoals het er nu voor staat worden we vrij gelaten qua plannen, als we het maar op tijd melden. Ikzelf dacht aan een stand met wat demo-pc's (xubuntu, kubuntu en ubuntu), en dat we ons puur richten op informatie geven. Tevens kunnen we de intekenlijst van double uitdelen, CD's (ik wil er wel een 20tal branden als we ze niet op tijd kunnen bestellen), stickers, noem maar op. En als iemand zich geroepen voelt om een presentatie te doen, is dat natuurlijk ook geen probleem.

Iedereen die mee wil doen (al is het met het leveren van CD's, stickers o.i.d) mag mij een mail sturen, ik zal op de wiki bijhouden wie wat doet. Zo weet iedereen wat er al gebeurd, en wat er nog ongeveer nodig is. De wiki is nog niet heel uitgebreid, maar ik zal er binnenkort nog eens goed voor gaan zitten :)

link: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HccRegiodagDrachten
Klinkt goed. Dan wordt het idd geen install party, want je installeert niet, maar geeft informatie.
Die lijst van mij is wel handig, maar er moet dan natuurlijk wel een party in de buurt hebben (< 100 km afstand) waar je de mensen naartoe kunt sturen. Anders moet je die mensen naar Den Haag of Oss sturen. :P

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/03/08, 13:30:31 »
Wellicht een mooie install-party te Leeuwarden :)

maar ik ga nog even de wiki invullen ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #28 Gepost op: 2009/03/08, 13:57:27 »
Ik heb op de Install Party wiki verwijzingen gemaakt naar de HCC wiki pagina. Dan kunnen mensen die via die weg zoeken naar wat er in Drachten gebeurt op de goede plek komen.

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #29 Gepost op: 2009/03/16, 15:45:10 »
Zou het ook een idee zijn om Friese folders mee te nemen? Ik denk dat sommigen het wel leuk zouden vinden dat er een besturingssysteem in hun taal is. ;)
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #30 Gepost op: 2009/03/18, 19:33:19 »
Ik wilde ook graag voor komende zondag (22 maart) een irq-meeting beleggen voor mensen die interesse hebben om mee te doen, als wel om tips e.d. te geven voor de invulling. Is het eventueel mogelijk hier een apart kanaal voor te maken?
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #31 Gepost op: 2009/03/18, 19:59:58 »
was er niet een kanaal meeting-ubuntu-nl of iets dergelijks?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

DarkEra

  • Gast
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #32 Gepost op: 2009/03/18, 20:01:20 »
was er niet een kanaal meeting-ubuntu-nl of iets dergelijks?

Yep, de 21ste. Zaterdag dus is er een irc meeting.

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #33 Gepost op: 2009/03/19, 08:52:07 »
Ok, maken we er zaterdag van :)

Ik heb dan wel een verjaardag, en ik zou de motor overspuiten... Ik zit zelf te denken aan het begin van de middag, dan heb ik nog wel een paar uurtjes vrij denk ik.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ardezo

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #34 Gepost op: 2009/03/23, 17:31:40 »
Binnen HCC heb ik wat ervaring met bijeenkomsten:
  • HCC dagen; bij de DOSgg staan er altijd was Linux enthousiastelingen hun hobby te demonstreren. Voorbijgangers stellen vragen over uiteenlopende onderwerpen. Vaak zijn dat heel leuke gesprekken, soms moet je mensen uitleggen dat ze met klachten over Vista toch echt ergens anders moeten zijn ;)
  • Beurs in Martiniplaza; dat is ook alweer heel wat jaartjes geleden. De opzet was eigenlijk hetzelfde als ik hierboven schreef: gesprekjes aanknopen met voorbijgangers. In die tijd voornamelijk om mensen er op te wijzen dat er ook iets anders is dan dat wat de leverancier op zijn PC gezet heef.
  • Gebruikersdagen DOSgg (tegenwoordig compusers). In de centrale hal weer tafeltjes waar PC's op staan met Linux. Zodat je direct iets kunt laten zien. Een goede internet verbinding is daar altijd beschikbaar, zodat ook google kan meehelpen bij het oplossen van problemen van bezoekers.
    Naast de centrale hal zijn daar ook lezingenzaaltjes. Ik heb begrepen dat er ook in Drachten lezingenzaaltjes zullen zijn.
Ik verwacht dat de bijeenkomst in Drachten vergelijkbaar zal zijn met dat wat ik hierboven schreef over de andere HCC bijeenkomsten. Maar, voor hetzelfde geld word ik door de organisatie volkomen verrast.

Binnen de afdeling HCC!Groningen ben ik de coordinator van de Linuxwerkgroep. Ik heb inmiddels binnen deze Linuxwerkgroep rondgevraagd. Afgezien van de onduidelijkheid die ook in dit forum nog leeft, heb ik toezeggingen gekregen voor 3 presentaties:
  • het bestuur van de afdeling HCC!Groningen heeft uitdrukkelijk gevraagd naar informatie over VoIP. We hebben de beschikbaarheid over een VoIP telefoon en een ATA. Ik hoop dat ik zelf een eenvoudige presentatie kan houden. Ik hou me aanbevolen voor en spoedcursus Asterisk
  • bij de Compusers gebruikersdag van 25 april wordt een rondgang gegeven langs de verschillende hulpkanalen (forums, websites). die presentatie willen we hergebruiken in Drachten
  • bij het Drents Friesche woud woont iemand die regelmatig voor senioren presentaties houdt. Hij weet dus hoe je voor beginnende computeraars iets moet presenteren. Hij heeft een presentatie over OpenOffice.org in de kast liggen; bovendien is hij bereid om te demonstreren, met lichtbeelden, hoe je Ubuntu 8.10 / 9.04 installeert.

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #35 Gepost op: 2009/03/23, 17:41:28 »
Toevallig had ik vandaag net een mail gestuurd voor meer duidelijkheid omtrend beschikbaarheid van plaats, pc's (zelf regelen of aanwezig), internet e.d. Ik hoop op korte termijn antwoord te krijgen, zodat er nog iets te regelen is. Zodra ik meer weet, komt dat hier te staan :)

en ik kijk uit naar die presentaties!
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ardezo

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #36 Gepost op: 2009/03/23, 18:14:11 »
Vraag: zijn er PC's?

Ik wil daar eigenlijk zowel ja als nee op beantwoorden:

ja: de afdeling HCC!Groningen beschikt over 4 kleine desktop PCs: HP e vectra. Compleet met toetsenbord en LCD-scherm. Begin 2008 heb ik er nog eens Ubuntu op geinstalleerd; ik herinner me niet meer hoe makkelijk/lastig dat was.

nee: die PC's zijn in 2005 tweede hands aangeschaft. Voor veel toepassingen zijn ze vast nog wel geschikt. Maar leuk laten zien hoe flitsend compiz werkt, dat gaat helaas niet. Van nog minder capaciteit heb ik hier ook nog 3 compaq laptops liggen.

Bij de laatste HCC-dagen waren er laptops vanuit de organisatie geregeld. Het is dan altijd wat spannend: kun je er in het uur tussen einge aankomst en openingstijd een fatsoenlijke distributie op installeren? Niet altijd.

Ik geef er zelf de voorkeur aan mijn eigen PC mee te nemen. Daarvan weet ik wat er op staat, wat het root-wachtwoord is, etc. Ik denk dat ik dit inmiddels bijna 5 jaar doe. Het enige probleem wat ik in al die tijd heb meegemaakt, is een (reserve) CRT-scherm wat bij het transport van een karretje afviel en sindsdien groen beeld gaf.






Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #37 Gepost op: 2009/03/23, 18:56:16 »
Qua pc's: Ik ben wel benieuwd naar de betreffende specificaties, wellicht is er nog wat aan te passen (heb hier nog een voorraadje spullen liggen)
Tevens zal ik nog contact opnemen met de locale pc-boer, ik heb daar goed contact mee. Zullen dan waarschijnlijk 2e handsjes worden voor bruikleen, maar dat is goed zat. Ik zal dan ook vervoer moeten regelen, of iemand moet toevallig uit deze buurt komen? (Ik woon in de buurt van Harlingen).
Nog een optie is de locale computerclub, die ook gerund wordt door deze pc-boer. Ik acht weinig kans dat we gebruik kunnen maken van deze pc's, maar vragen kan nooit kwaad.
En als dat allemaal niet lukt, moeten we even verder kijken. Wellicht enkele sponsoren zoeken die pc's kunnen uitlenen.

En dat internet in Drachten, weet jij toevallig of dat bedraad of draadloos is? Als ik die 2e hands pc's in bruikleen kan krijgen, is bedraad internet eigenlijk wel een pré.

edit: En als laatste optie kan ik mijn eigen laptop mee nemen. Echter is dit een van de slechtste voorbeelden om te gebruiken, gezien de problemen met de bios e.d.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ardezo

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #38 Gepost op: 2009/03/23, 18:57:40 »
Vraag: is er netwerkvoorziening?

Ja, dat is beslist de bedoeling. Op 19 januari kreeg ik het verzoek om daar iets in te betekenen. Dat was echter zo vaag, dat ik besloten heb om die beker aan mij voorbij te laten gaan. Mijn inschatting is dat we voldoende bandbreedte hebben om te surfen. Of we ook voldoende bandbreedte hebben om updates te installeren, dat kan ik op dit moment niet inschatten.

Wired of wireless?

Wireless!

edit: het wordt wireless aangeleverd. Maar dat wil niet zeggen dat we geen wireless bridge kunnen neerleggen.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/23, 19:13:35 door ardezo »

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #39 Gepost op: 2009/03/23, 19:06:19 »
Als ik die pc's hier kan regelen bij die pc-boer, dan kan ik deze direct voorzien van de nieuwste ubuntu/kubuntu/xubuntu, inclusief updates. Ik heb trouwens de specificaties opgezocht van jullie hp-mini's, en die zijn inderdaad erg mager (733 mhz, 128 mb ram). Zou misschien alleen geschikt zijn voor Xubuntu (en een blokkendoosinstallatie, maar dat is niet de hoofdzaak wat we willen demostreren).
Ik ga morgen dus even kijken of ik hier die pc's kan regelen, wordt vervolgd dus :)

edit: wireless? Daar zal ik dan ook rekening mee moeten houden... Wellicht wat usb adapters of iets dergelijks.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ardezo

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #40 Gepost op: 2009/03/23, 19:12:13 »
En antwoord op wat organisatorische vragen:

Hoeveel ruimte is er tot onze beschikking
Ga uit van ruimte voor drie man achter de tafel dit is felexibel omdat we de zaken nog moeten intekenen.
Zo weinig? Daar moet ik dan nog even achteraan.

Wat moeten we zelf meenemen (staan er al tafels e.d., zijn er al demo-pc's)
Er zijn tafels. Demo PC-s moeten we overleggen.

Vanaf hoe laat is het gebouw tot onze beschikking.
Opbouwen kan vanaf de vrijdag.

« Laatst bewerkt op: 2009/03/23, 19:14:02 door ardezo »

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #41 Gepost op: 2009/03/23, 19:28:55 »
Opbouwen vanaf vrijdag, dat kan gunstig zijn. Wellicht kan ik dan een busje regelen (met chauffeur) als er demo-pc's vervoerd moeten worden. Zaterdag wordt direct een stuk moeilijker.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #42 Gepost op: 2009/03/23, 21:04:07 »
Zal ik anders zorgen voor demo pc's?
Ik had via iemand anders contact met de organisatie, maar hoor daar niets meer van..

 

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #43 Gepost op: 2009/03/27, 13:45:38 »
Hier ven de link naar de HCC-dag in Drachten.

http://www.hcc-fryslan.nl

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #44 Gepost op: 2009/03/27, 18:18:36 »
Contact richting Drachten zelf loopt inderdaad (zeer) moeizaam, maar die demo-pc's zijn meer dan welkom :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #45 Gepost op: 2009/03/27, 18:42:53 »
Ben inmiddels zo vrij geweest om Canonical aan te schrijven voor wat promotiemateriaal.
Voor een presentatie in Apeldoorn en de jaarmarkt in Olst is het me ook gelukt om wat spulletjes te krijgen.
Dus.. wie weet...? ;)

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #46 Gepost op: 2009/03/28, 11:17:40 »
Ik ben actief binnen de linux werkgroep van de hcc afdeling Groningen en woon in Drachten. Het is voor mij dan ook makkelijk om bij te dragen bij het opbouwen van de stand enz. Helaas ben ik op 9 mei zelf alleen tot ca. 14 uur beschikbaar en kan dus niet helpen bij het afbreken en opruimen. Ophalen en vervoer van demo-pc's behoort tot de mogelijkheden. Het wegbrengen na afloop van de regiodag zal door een ander moeten plaatsvinden.

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #47 Gepost op: 2009/03/28, 20:16:12 »
Dat is geen probleem, alle (opbouw) hulp is welkom. Vervoer van Demo-pc's weet ik zo niet, aangezien Maarten123 die wellicht beschikbaar had? Ik weet dus niet of daar hulp bij nodig is.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #48 Gepost op: 2009/03/28, 21:03:12 »
Demo PC's neem ik mee!  ;)
En ik ben inmiddels ook in het bezit van een fraaie "easy up" party tent van 3 x 3 meter.
Deze kan ik ook meenemen. We hebben dan geen kraam nodig; alleen voldoende vierkante meters!
Spandoek heb ik ook...

Hulp is natuurlijk altijd welkom!!
Is het zeker dat we er terecht kunnen??

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #49 Gepost op: 2009/03/30, 18:43:17 »
Via Canonical een conference pakket geregeld!
Ben benieuwd wat daar in zit...  :D