Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8.1 en 7 krijg geen toegang via het netwerk  (gelezen 440 keer)

Offline input

  • Lid
Windows 8.1 en 7 krijg geen toegang via het netwerk
« Gepost op: 2015/07/14, 17:23:00 »
Hallo,
Ik heb drie compters in een netwerk maar krijg geen toegang in het netwerk.
De eerste is windows 8.1 met de naam Toshiba
De tweede is Windows 7 met de naam loek-pc
De derde is Linux Emailserver met de loek
Als ik kijk in mijn netwerk op Toshiba dan zie ik geen netwerkicoons van de andere twee computers.
Ik heb wel een netwerk gehad gisteren maar dan krijg ik geen toegang vanaf Toshiba naar de computer loek-pc. Hij zegt dan geen toegang, krijg een venster te zien met username en password.
Maar ik heb in mijn thuisgroep alle opties met username en passwords   uitgeschakeld.

Iemand een idee hoe ik weer een netwerk te zien kan krijgen ?

Thanks

Offline input

  • Lid
Re: Windows 8.1 en 7 krijg geen toegang via het netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/15, 12:45:06 »
Ik heb het probleem kunnen oplossen.
Het lag aan mijn firewall  ???

DarkEra

  • Gast
Re: Windows 8.1 en 7 krijg geen toegang via het netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/15, 13:02:54 »
Citaat
Dit forum is bedoeld voor ondersteuning bij andere Linuxdistributies dan Ubuntu. De Ubuntu-gebruiker die naast Ubuntu ook nog vragen heeft over andere Linux-distributies en de gebruikers van Ubuntu derivaten kunnen hier hun vragen stellen.

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=45961.0

Windows is geen andere Linux distributie en hoort hier dus niet in thuis. ;)
Vragen specifiek over Windows kan je het beste stellen in Algemeen of beter... op een Windows support forum.

Offline bjeli

  • Lid
Re: Windows 8.1 en 7 krijg geen toegang via het netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/15, 13:21:42 »
Citaat
Dit forum is bedoeld voor ondersteuning bij andere Linuxdistributies dan Ubuntu. De Ubuntu-gebruiker die naast Ubuntu ook nog vragen heeft over andere Linux-distributies en de gebruikers van Ubuntu derivaten kunnen hier hun vragen stellen.

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=45961.0

Windows is geen andere Linux distributie en hoort hier dus niet in thuis. ;)
Vragen specifiek over Windows kan je het beste stellen in Algemeen of beter... op een Windows support forum.

Als je hier eenmaal thuis bent en niet diverse fora volgt, lijkt het mij best wel makkelijk om hier een vraag te kunnen stellen.
Er zullen hier immers best wel veel mensen de nodige kennis van Windows hebben (of de ervaring met).

Vanuit zoekmachine optimalisatie ook niet gek; men zoekt (in het Nederlands) voor oplossingen van Windows en komen op een Ubuntu forum uit. En komen ze opeens in aanraking met Ubuntu terwijl ze daar niet eens op zochten. Over een gratis manier van reclame gesproken.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Windows 8.1 en 7 krijg geen toegang via het netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/15, 14:11:19 »
Windows hoort hier niet thuis. Daarom slotje.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort