Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software om een huis te tekenen  (gelezen 6640 keer)

Offline Ivan1986

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Gepost op: 2007/11/27, 21:54:32 »
hej,

ik ben opzoek naar software om een huis te tekenen. Heet er iemand een idee???? Liefst grafisch zo hoogstaand mogelijk.
best voor ubuntu maar kan het niet anders mag dit ook voor windows zijn

gegroet Ivan

software om een huis te tekenen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/27, 21:56:56 »
blender?
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

Offline Ivan1986

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/27, 21:59:33 »
blender is inderdaad voor 3d maar daarmee ben je zo lang bezig om muren deuren en ramen te tekenen dat dit niet opschiet

toch bedankt

edit:

blender is trouwens echt gemaakt voor games en films te tekenen.... echt niet voor gebouwen

Offline joop905

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/27, 22:09:18 »

Offline Ivan1986

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/27, 22:28:07 »
mmmm sorry dat ik zo kieskeurig ben maar autocad is eigenlijk niet mijn ding. het is inderdaad wel goed voor een ruwe schets te maken en de echte plannen maar niet voor een deftige 3d tekening, het wordt er wel voor gebruikt maar minder. Ik weet dat je nu gaat zeggen dat ze er mooie dingen mee maken maar je kan met blender ook mooie dingen maken maar is het handig hiervoor nee.... (sorry is niet voor je af te kraken) Ik ben niet echt een autodesk liefhebber meer....
ik ben wel redelijk thuis in de 3d pakketten maar echt specifiek een tekenpakket voor een huis of een gebouw te tekenen heb ik nog niet gevonden....

ps: zelf tekenen ik voor mijn job in slidworks dus dat niemand seffes solidworks mss zegt :D

groetjes

Offline Rulus

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/27, 22:30:19 »
Euh, als er één pakket goed is om een huis te tekenen is het toch wel AutoCAD.. Je kan daar prima je huis in 3D tekenen en renderen, en er komen nog eens meteen mooie plannen uitgerold ook. Veel beter ga je niet vinden vrees ik.

Als het allemaal wat winder metrisch correct moet zijn, kan je ook eens (Google's) SketchUp proberen.

Offline PeterF

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/27, 22:30:45 »
Gratis ben ik er nog geen volwaardige vervanger voor AutoCad of Intergraph/Microstation tegen gekomen. De beste optie tot nu is volgens mij QCad dat een 100 uur gratis Trial heeft (wel iedere 10 min. opnieuw opstarten). Voor een aardige verzameling van de diverse projecten zie hier.

Offline Rulus

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/27, 22:32:58 »
Citaat van: PeterF
Gratis ben ik er nog geen volwaardige vervanger voor AutoCad of Intergraph/Microstation tegen gekomen. De beste optie tot nu is volgens mij QCad dat een 100 uur gratis Trial heeft (wel iedere 10 min. opnieuw opstarten). Voor een aardige verzameling van de diverse projecten zie hier.
Qcad wordt uitgebracht onder de GPL en kan je installeren via Synaptic.

Offline Ivan1986

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/27, 22:37:34 »
oke kheb precies iets nog beters gevonden, ja sorry mensen maar ik tegen echt niet graag in autocad...
ik ga een keer zoeken achter een student pack van vectorworks.... lijkt me echt wat ik zoek... alleen spijtig dat ik niet in linux kan tekenen

software om een huis te tekenen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/27, 22:43:38 »
En is dit wat?:
http://www.easycomputing.com/search.asp?q=architect&button=zoek
Diverse uitvoeringen van simpel tot uitgebreid, of het onder wine werkt weet ik niet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
software om een huis te tekenen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/28, 09:11:29 »
Als het je bedoeling is preciese plannen te tekenen, dan moet je voor CAD gaan. QCad is inderdaad beschikbaar via de repo's. Enkel de allerlaatste versies van dat pakket worden commercieel gelicenced.

Inkscape is dan weer specifiek ontworpen voor illustraties.