Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teams vanaf ubuntu / mint  (gelezen 191 keer)

Teams vanaf ubuntu / mint
« Gepost op: 2024/04/22, 09:30:13 »
Zojuist heb ik ontdekt dat het vanaf ubuntu / mint niet meer mogelijk is om bestanden te uploaden naar de webversie van microsoft teams. Ik vrees en vermoed dat het iets te maken heeft met de nieuwe versie van laatstgenoemde. Weet iemand van een manier om hier omheen te werken oid?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Oesje

  • Lid
Re: Teams vanaf ubuntu / mint
« Reactie #1 Gepost op: 2024/04/22, 09:43:05 »
Ik denk dat de beste oplossing is , dit te melden aan Microsoft zelf .Er zijn in het verleden nog al meerdere bugs geweest in Teams voor Linux .
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Re: Teams vanaf ubuntu / mint
« Reactie #2 Gepost op: 2024/04/22, 10:17:24 »
Inmiddels ben ik erachter dat het een probleem was in google chromium. Ik draaide de webversie van teams nogal eens daarop omdat firefox wel eens moeilijk deed. Als firefox dat niet doet echter, dan kun je teams omzetten naar de nieuwe versie en dan werkt alles weer gewoon wel. Dat omzetten moet je wel steeds doen als je teams op firefox opent. Lijkt me geen al te groot probleem.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Teams vanaf ubuntu / mint
« Reactie #3 Gepost op: 2024/04/23, 10:08:01 »
Ik gebruik de PWA van Teams. Oftewel de Progressive Web App. Teams gedraagt zich dan als een lokaal geinstalleerde client. Vind ik zelf wel prettig want ik had nog wel eens de neiging per ongeluk de browser (en daarmee Teams) te sluiten... Zelfde kan trouwens met Outlook en Office365. Voor mij de handigste manier om thuis te werken op mijn Linux machine.


Re: Teams vanaf ubuntu / mint
« Reactie #4 Gepost op: 2024/04/26, 18:16:17 »
Ik gebruik de PWA van Teams. Oftewel de Progressive Web App. Teams gedraagt zich dan als een lokaal geinstalleerde client. Vind ik zelf wel prettig want ik had nog wel eens de neiging per ongeluk de browser (en daarmee Teams) te sluiten... Zelfde kan trouwens met Outlook en Office365. Voor mij de handigste manier om thuis te werken op mijn Linux machine.

Ok, dat klinkt goed. Die ga ik eens proberen. Mijn dank.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.