Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8  (gelezen 13081 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #100 Gepost op: 2014/08/14, 11:44:06 »
Nou ik blijf het maar vreemd vinden, daar ik ClamTK nu 2 keer heb laten scannen met een tijd verloop van 1 maand. De eerste keer die pua.phishing.bank  verwijderd.
En afgelopen week de 2e keer laten scannen en weer die pua.phishing.bank er in. Dus die weer verwijderd.

Als je dan ook bedenk dat ik helemaal niets met een bank doe via het internet, dan bevreemd het mij toch zeer dat iedere keer weer die pua.phishing.bank opduikt.
Dus een ieder moet maar voor zich zelf uitmaken wat hij wel of niet doet, maar ik laat hem gewoon van tijd tot tijd scannen en zal ook altijd die pua.phishing.bank verwijderen, hij kan dus ook voor andere doeleinden gebruikt worden als alleen maar voor bank gegevens zoals paswoord enz.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/14, 11:51:39 door Henkp »

Offline pijltje

  • Lid
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #101 Gepost op: 2014/08/14, 11:48:43 »
Bedankt Henkp  :)

Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #102 Gepost op: 2014/08/14, 13:35:38 »
Nou ik blijf het maar vreemd vinden, daar ik ClamTK nu 2 keer heb laten scannen met een tijd verloop van 1 maand. De eerste keer die pua.phishing.bank  verwijderd.
En afgelopen week de 2e keer laten scannen en weer die pua.phishing.bank er in. Dus die weer verwijderd.

Als je dan ook bedenk dat ik helemaal niets met een bank doe via het internet, dan bevreemd het mij toch zeer dat iedere keer weer die pua.phishing.bank opduikt.
Dus een ieder moet maar voor zich zelf uitmaken wat hij wel of niet doet, maar ik laat hem gewoon van tijd tot tijd scannen en zal ook altijd die pua.phishing.bank verwijderen, hij kan dus ook voor andere doeleinden gebruikt worden als alleen maar voor bank gegevens zoals paswoord enz.

pua.phishing.bank hoeft niet persé van een bank te komen, ondanks dat de naam dat suggereert. Het wordt ook wel eens gebruikt door websites die je volgen (wat de reden is dat Do Not Track tegenwoordig in veel browsers zit als optie)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #103 Gepost op: 2014/08/14, 14:06:36 »
Nou ik blijf het maar vreemd vinden, daar ik ClamTK nu 2 keer heb laten scannen met een tijd verloop van 1 maand. De eerste keer die pua.phishing.bank  verwijderd.
En afgelopen week de 2e keer laten scannen en weer die pua.phishing.bank er in. Dus die weer verwijderd.

Als je dan ook bedenk dat ik helemaal niets met een bank doe via het internet, dan bevreemd het mij toch zeer dat iedere keer weer die pua.phishing.bank opduikt.
Dus een ieder moet maar voor zich zelf uitmaken wat hij wel of niet doet, maar ik laat hem gewoon van tijd tot tijd scannen en zal ook altijd die pua.phishing.bank verwijderen, hij kan dus ook voor andere doeleinden gebruikt worden als alleen maar voor bank gegevens zoals paswoord enz.

pua.phishing.bank hoeft niet persé van een bank te komen, ondanks dat de naam dat suggereert. Het wordt ook wel eens gebruikt door websites die je volgen (wat de reden is dat Do Not Track tegenwoordig in veel browsers zit als optie)
http://askubuntu.com/questions/415141/virus-detected-with-clamtk-possible-infection

Citaat
The infected files are not likely to affect your Linux installation. Viruses which can affect your Linux installation are very rare!

Most likely you have navigated to a website that was compromised and a file that has some dodgy tracking code has been cached. These sorts of files are usually targeting vulnerable Windows PC's.

Try clearing your Firefox and Chrome cache and rescan, they should hopefully be gone.

If you are concerned that they might be malicious - check the quarantine area to get the virus name and then search the internet for any information on that virus.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #104 Gepost op: 2014/08/14, 14:33:47 »
http://askubuntu.com/questions/415141/virus-detected-with-clamtk-possible-infection

Citaat
The infected files are not likely to affect your Linux installation. Viruses which can affect your Linux installation are very rare!

Most likely you have navigated to a website that was compromised and a file that has some dodgy tracking code has been cached. These sorts of files are usually targeting vulnerable Windows PC's.

Try clearing your Firefox and Chrome cache and rescan, they should hopefully be gone.

If you are concerned that they might be malicious - check the quarantine area to get the virus name and then search the internet for any information on that virus.
Dit antwoord is ook maar een aanname. Het suggereert dat er iets kwaadaardigs in het spel is. Dat was bij pua's die ik hier aantrof en heb onderzocht nimmer het geval. :)

Hoe groot is de kans dat deze PUA.Phishing.Bank een normaal bestand is van een normale site? Volgens mij minstens even groot. De enige manier om het zeker te weten is het bestand nader te onderzoeken (Staat het bestand in quarantaine? Is het leesbaar? Wat staat er in? Waar komt het vandaan? Is die site gehacked? ??? ).

Angst is vaak een slechte raadgever. :evil:
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Henkp

  • Lid
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #105 Gepost op: 2014/08/14, 14:40:42 »
Vertaald naar het Nederlands,

De geïnfecteerde bestanden zijn waarschijnlijk niet van invloed op je Linux installatie. Virussen die kan invloed hebben op je Linux installatie zijn zeer zeldzaam!
En dat weet schijnbaar haast niemand!, heel vreemd is dat!

Meeste kans dat u bent genavigeerd naar een website die werd aangetast en een bestand dat een aantal onbetrouwbare trackingcode in de cache heeft. Dit soort bestanden zijn meestal gericht op kwetsbare Windows-pc's.
En aangezien dat ik dual-boot heb met Win7 lijkt het mij toch wel verstandig van tijd tot tijd even te controleren.

Probeer het wissen van je Firefox-en Chrome-cache en opnieuw te scannen, en moeten ze hopelijk weg zijn.
Daar bij mij alles in de cache wordt gewist bij het afsluiten ven de browsers die ik gebruik, gaat dit slappe verhaal ook niet op.


Als u bang bent dat ze kwaadaardig kunnen zijn zijn - controleer de quarantaine gebied om de naam van het virus te krijgen en dan zoeken op het internet voor informatie over het virus.
Dat lijkt mij zeer verstandig voor de beginners met een computer ongeacht welk OS of Webbrowsers je ook gebruikt.

En dit is hoe ik er over denk na ruim 28 jaar computer ervaring, nogmaals een ieder maakt het maar voor zich zelf uit.  Maar ik heb nog nooit een Windows opnieuw hoeven te installeren, wel veel virussen, malware, phishing enz. moeten verwijderen. En dagelijks controleren er op.

Van die ellende  ben ik nu gelukkig af met Linux, dus als ik scan doe ik het nog hoofdzakelijk voor Windows wat er ook nog op staat.

En verder wens ik een ieder nog veel computer plezier met Linux hier.  =D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #106 Gepost op: 2014/08/14, 14:47:29 »
Als u bang bent dat ze kwaadaardig kunnen zijn zijn - controleer de quarantaine gebied om de naam van het virus te krijgen en dan zoeken op het internet voor informatie over het virus.
Dat lijkt mij zeer verstandig voor de beginners met een computer ongeacht welk OS of Webbrowsers je ook gebruikt.
Als je dat zeer verstandig lijkt ben ik wel heel nieuwsgierig of blijkt uit de controle van het quarantaine gebied dat PUA.Phishing.Bank werkelijk iets kwaadaardigs was. ???
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Henkp

  • Lid
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #107 Gepost op: 2014/08/14, 15:05:12 »
Als u bang bent dat ze kwaadaardig kunnen zijn zijn - controleer de quarantaine gebied om de naam van het virus te krijgen en dan zoeken op het internet voor informatie over het virus.
Dat lijkt mij zeer verstandig voor de beginners met een computer ongeacht welk OS of Webbrowsers je ook gebruikt.
Als je dat zeer verstandig lijkt ben ik wel heel nieuwsgierig of blijkt uit de controle van het quarantaine gebied dat PUA.Phishing.Bank werkelijk iets kwaadaardigs was. ???

Haha ik zit niet in de werkverschaffing.  =D =D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #108 Gepost op: 2014/08/14, 15:28:30 »
Haha ik zit niet in de werkverschaffing.  =D =D
Precies en omdat je schreef dat je het steeds terug krijgt, als je weet waar het vandaan komt kan je deze site voortaan beter mijden (of vaststellen dat het loos alarm was).
En afgelopen week de 2e keer laten scannen en weer die pua.phishing.bank er in. Dus die weer verwijderd.
Voorkomen is beter dan genezen? Als je van mening bent dat deze pua iets kwaadaardigs is loop je er met Clamav ook maar achteraan. :evil:

Als wekelijks achteraf wissen met Clamav jou voorkeur heeft is dat ook een keuze...
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Henkp

  • Lid
Re: Patch nodig bij Comodo AntiVirus bij Kernel 3.5 tot 3.8
« Reactie #109 Gepost op: 2014/08/14, 16:01:38 »
Nu net nog even ClamTK laten scannen, en geen PUA.Phishing.Bank meer te bekennen.

En eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vermelden dat ik naderhand Google Chrome  er bij heb geïnstalleerd, en die heb ik nog even nagelopen en wat straffer ingesteld, mogelijk ligt daar de oorzaak dat hij niets meer vind.