Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: htc TyTN II  (gelezen 1521 keer)

htc TyTN II
« Gepost op: 2008/06/15, 21:34:18 »
L.S.

Weet niet goed of ik deze vraag hier moet stellen, maar probeer het toch maar:
Ik heb een htc TyTN II van mijn werkgever gekregen en die draait op Windows mobile.  Vraag is nu of ik hier ongestraft Ubuntu of desnoods een anders uitgeklede versie van Linux op kan zetten. Toestel is prachtig, maar heel regelmatig moet er gereset worden en dat haat ik. Bij collega's trouwens net zo, alleen accepteren die dit wat makkelijker dan ik. Dus: bied hier Linux/Ubuntu een mogelijke uitweg???

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

htc TyTN II
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 21:40:38 »
Hier vind je informatie over Ubuntu Mobile:

http://www.ubuntu.com/products/mobile

htc TyTN II
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/27, 03:58:55 »
op andere forums wordt gezegd tot dit niet mogelijk is op de htc omdat ubuntu mobile arm is en htc x86 ???

pieter27

  • Gast
htc TyTN II
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/28, 03:36:16 »
heeft er eigenlijk iemand ervaring met deze ubuntu mobile op een pda te zetten?

Offline Jan E.

  • Lid
htc TyTN II
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/29, 23:13:45 »
Een vervelende eigenschap van Windows Mobile is, dat eenmaal gedraaide programma's in het geheugen blijven hangen. Als je dagelijks even het geheugen schoont (of desnoods een paar keer per dag), scheelt dat een boel ge-reset. Ik heb zelf overigens geen Windows Mobile 6, maar bij zowel 2003 als 5 was het noodzakelijk dat te doen.
Ik zou er nog zo maar geen Linux op zetten. Als je het binnen de garantie-periode doet, vervalt gegarandeerd je garantie. Daarna moet je maar afwachten of het apparaat bij defecten bij de normale kanalen gerepareerd kan worden.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

htc TyTN II
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/01, 13:10:02 »
Waar kan ik Ubuntu Mobile downloaden. Heb op de site gekeken en er waarschijnlijk overheen gekeken. Wil hem bij wijze van proef op mijn Palm Treo 750 zetten.

Deze ligt nu in de kast stof te happen, mooi voor een experiment!

JP
Laptop HP DV2116ea | HDD 160 GB | GeForce 7200 | 2Gb intern | Intel core duo 1,6 Mhz
Ubuntu 8.10 | dual boot | XP Home mce
NAS | 1TB | Eminent sharebox Em4070