Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren DELL AIO Photo 924 printer.  (gelezen 2115 keer)

Offline Smith

  • Lid
Installeren DELL AIO Photo 924 printer.
« Gepost op: 2008/08/11, 11:02:34 »
Sinds kort heb ik LINUX van Ubuntu geinstalleerd.
Hierbij wil ik ook mijn DELL 924 printer installeren.
De printer wordt wel via USB herkend maar een juiste driver kan ik onder "Systeem/Beheer/Afdrukken" niet vinden, ook heb ik elders op internet nog niets gevonden.
Wie kan mij hiermee verder helpen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installeren DELL AIO Photo 924 printer.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/11, 11:17:40 »
Doet-ie het niet meteen dan? Normaal gesproken is Ubuntu prik-en-speel (plug and play), omdat de stuurprogramma's voor de harde waren, al in de Linuxkernel zitten (het hart van het systeem).

Offline Smith

  • Lid
Installeren DELL AIO Photo 924 printer.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/11, 13:30:06 »
Citaat van: pjotr123
Doet-ie het niet meteen dan? Normaal gesproken is Ubuntu prik-en-speel (plug and play), omdat de stuurprogramma's voor de harde waren, al in de Linuxkernel zitten (het hart van het systeem).
Ik heb je tips opgevolgd maar nog steeds geen goed resultaat.
Als ik de printer aanzet wordt er wel een lokale printer aangemaakt met
Aparaat URI: "usb://Dell/Photo%20AIO%20Printer%20924"
en
Merk en model: "Generic text-only printer".
Maar het is natuurlijk geen text-only printer.
Helaas werkt zelfs een testpagina nog niet.
Graag een volgende tip.
vr.gr.
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installeren DELL AIO Photo 924 printer.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/11, 14:25:06 »
Ik vrees dat dit heel moeilijk wordt.... Op Linuxprinting.org wordt hij bestempeld als een paperweight, met andere woorden: een onbruikbaar dood gewicht:
http://linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Dell-Photo_AIO_Printer_924_All_In_One

Het schijnt dat de Dell printers eigenlijk omgekatte Lexmark printers zijn. En die zijn berucht bij Linuxgebruikers: Lexmark biedt geen Linuxdrivers aan.

Mocht je in de toekomst ooit aan een andere printer toe zijn, dan raad ik HP (Hewlett Packard) aan: die biedt wel prima ondersteuning voor Linux. Over het algemeen zijn die prik-en-speel.

Offline Smith

  • Lid
Installeren DELL AIO Photo 924 printer.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/12, 14:08:23 »
Heel jammer dat mijn printer niet of anders heel moeizaam te installeren is onder Linux. Daarnaast zijn er nogal wat zaken die ook niet draaien onder Linux, b.v. mijn MapSource(GPS), Kruitvat foto service, Rummi, etc.
Ondanks het feit dat ik verder Linux Ubuntu wel positief zie ben ik toch maar weer teruggegaan met fixmbr naar een enkelvoudig Windows-systeem.
Ondanks mijn enthousiaste start zie ik helaas te veel dat niet onder Linux kan werken, jammer!