Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bij openen van evolution mail hangt pc!!! help  (gelezen 1397 keer)

linuxnoobi

  • Gast
bij openen van evolution mail hangt pc!!! help
« Gepost op: 2007/10/29, 18:13:40 »
bij openen van evolution mail hangt pc!!! help

Ik open evolution mail, mails komen of zijn al reeds binnen want heb al receive gedaan. En dan 15 seconden later blijft men pc hangen, bij de 2 de poging stond wel music op en die bleef gewoon spelen.

Maar pc hangt dus duidelijk vast :-)

Kwa instellingen nog eigenlijk niks gedaan wat niet mag, iemand raad ???

edit post: ben nu op dual boot, bij openen van linux na 30 seconden hangt pc gewoon vast ...  niks gedaan sinds gisteren HELP !!! ????

edit: ben nu op windows dan, hier hangt niks vast dus hd crash is onwaarschijnlijk, wat ik nu wel opmerk is dat hier men thunderbird men mails niet binnenhaald die ik wel zag toekomen bij evolution mail ... is toch dezelfde mail/server account? (pop3) bij inbox

sjoerd

  • Gast
bij openen van evolution mail hangt pc!!! help
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 19:54:12 »
Hallo,

Ik heb hetzelfde gehad bij mails die een groot aantal attachments bevatten per mail. Evolution kan dat niet aan en loopt vast.

Oplossingen kunnen zijn,
1 Ubuntu er opnieuw opzetten en mails van de mailserver verwijderen of
2  Evolution verwijderen en er opnieuw opzetten (eerst mails van server verwijderen).

Greetz.

linuxnoobi

  • Gast
bij openen van evolution mail hangt pc!!! help
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 20:06:32 »
sry attechement van 845 kB :/
ik ga echt niet ubuntu herinstalleren als ik deze problemen blijf hebben :-)

linux loopt gewoon vast als ik gewoon bezig ben ook ...
straks nog eens op linux gaan, zit nu op tiny xp en hier niks van last

als ik het deze avond niet in werking krijg is het jammer voor ubuntu, maar heb amper iets gedaan en dan mag het gewoon niet vasthangen PUNT :D

bij openen van evolution mail hangt pc!!! help
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/13, 00:11:48 »
Heb precies hetzelfde rond de 800 a 900kb en de boel zot totaal vast, einde Ubuntu :(

Ik kan Ubuntu herstarten en Evolution openen en daar staat mijn email klaar voor verzenden in de map Klad en Postvak uit. Waarom 1 mail in twee mappen zichtbaar is ?

Ik heb ook al geprobeerd de email te deleten. Komt er een mooie streep doorheen en  dan loopt de boel weer vast en het is tijd voor een nieuwe herstart.

Is er een oplossing?
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Offline Soul-Sing

  • Lid
bij openen van evolution mail hangt pc!!! help
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/13, 08:32:59 »
eerlijk gezegd heb ik het standaard evolution vervangen door thunderbird, geen problemen meer hier. alles werkt.
waarschijnlijk maakt een proces in evolution overuren.....

bij openen van evolution mail hangt pc!!! help
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/13, 08:54:04 »
Ja dat is een prima optie voor alleen email maar het hele Ubuntu was juist zo mooi door dat Evolution met mijn Palm kon communiceren. Thunderbird is wat dat aangaande een enorme stap terug in de tijd :(
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Offline Soul-Sing

  • Lid
bij openen van evolution mail hangt pc!!! help
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/13, 08:58:46 »
ah vandaar evolution.
doe eens iets met evolution en daarna   top   in de terminal, of ga naar procesbeheer en kijk of er zeer actieve processen zijn, met een cpu van rond de 100%.

bij openen van evolution mail hangt pc!!! help
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/13, 20:39:04 »
Citaat van: leoquant
ah vandaar evolution.
doe eens iets met evolution en daarna   top   in de terminal, of ga naar procesbeheer en kijk of er zeer actieve processen zijn, met een cpu van rond de 100%.
Sorry, Evolution is hene gegaan. De applicatie is gedelete zodat het niet meer de pc kan laten vastlopen. Dan maar weer via webmail :(
Ik merk wel dat Linux nog steeds te veel bewerkingen nodig heeft om stabiel te kunnen draaien.
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl