Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VHCS  (gelezen 1110 keer)

allard100

  • Gast
VHCS
« Gepost op: 2009/01/16, 20:42:39 »
Hallo,

Ik heb een servertje staan waar ik laatst ubuntu op heb geinstalleerd, dat ging wel goed. Ik wil nu graag VHCS op die server zetten maar de meeste install handleidingen voor VHCS werken niet (meer).

Bijv:

https://help.ubuntu.com/community/VHCS

Er zitten daar wat dingen bij die niet kunnen worden gevonden: proftpd-mysql, ook is er volgens mij een probleempje met libnet-perl

Citaat
apt-get install ssh postfix postfix-tls proftpd-mysql courier-authdaemon courier-base courier-imap courier-maildrop courier-pop libberkeleydb-perl libcrypt-blowfish-perl libcrypt-cbc-perl libcrypt-passwdmd5-perl libdate-calc-perl libdate-manip-perl libdbd-mysql-perl libdbi-perl libio-stringy-perl libmail-sendmail-perl libmailtools-perl libmd5-perl libmime-perl libnet-dns-perl libnet-netmask-perl libnet-perl libnet-smtp-server-perl libperl5.8 libsnmp-session-perl libterm-readkey-perl libtimedate-perl perl perl-base perl-modules bind9 diff gzip iptables libmcrypt4 mysql-client-5.0 mysql-common mysql-server-5.0 patch php5 php5-mcrypt php5-mysql php-pear procmail tar original-awk libterm-readpassword-perl libsasl2-modules libsasl2-2 sasl2-bin apache2 apache2.2-common apache2-mpm-prefork libapache2-mod-php5 bzip2 build-essential

Zou iemand even kunnen kijken hoe ik het werkend kan krijgen (of een alternative install handleiding)

Alfast bedankt!

Re: VHCS
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/17, 00:37:31 »
Vergeet VHCS, dat project is dood door interne problemen.

Ik was er ook jaren geleden mee begonnen en ben er uiteindelijk mee gestopt omdat het ook erg buggy was.
Niet goed uitgewerkt en makkelijk te hacken.

Het is gevorkt naar een nieuw project en ik heb dat ff geprobeerd maar ben ook daar vanaf gestapt omdat er teveel problemen in zitten...

Wat je beter kan doen als hosting programma is Virtualmin.
http://www.virtualmin.com/

Perfect hosting programma en zeer goed beveiligt.

Je kan de onbetaalde versie nemen waarbij het gemak van installatie scripts ontbreekt en nog wat dingen,
of de betaalde versie.

Webmin word meteen mee geinstalleerd zodat je de hele server goed kan beheren.

Wat je ook kan doen is Webmin zelf installeren en dan Virtualmin als plugin...

Echter ga je voor hosting neem dan meteen Virtualmin.

Tip:
Installeer schoon een server.
Dan krijg je het script van virtual min waarmee je download en installeerd.
Virtualmin zal verder alles voor je regelen in installeren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D