Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vertraging FireFox 4 tegengaan  (gelezen 3058 keer)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
vertraging FireFox 4 tegengaan
« Gepost op: 2011/04/05, 09:58:53 »
Firefox 4 traag door add-ons

Bekijk hier de add-ons die het meest vertragen en doe er je voordeel mee!

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/performance/#addon-11
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline wowo

  • Lid
Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/05, 11:23:26 »
Vind het een enigszins verwarrende link.

Er wordt in de inleiding gesproken over addons die "Firefox als geheel" erg vertragen.

Vervolgens wordt een lijstje van addons getoond die "het opstarten van firefox" sterk vertragen.

Geen kerstboom maken van je browser is nog steeds het beste advies als je snelheid hoog in het vaandel hebt staan.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/05, 11:40:58 »
Toch raar; ik heb die downloadhelper als enigste add-on geïnstalleerd, maar ik merk toch niet echt een vertraging ???
Een snelle CPU heb ik ook niet echt; een Celeron processor 1.8 Ghz met 'maar' 512Mb .

Ik ga het eens testen zonder die add-on, maar ik denk dat het sop de kolen niet waard is.


EDIT: Yep het klopt als een bus; zonder die add-on is FF4 een browser met een raket in zijn ..... (censuur lol)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/05, 11:44:08 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/05, 12:34:55 »
Kont. :D

Gebruik die Add-on ook maar na het gebruik schakel ik hem uit.
En het scheelt inderdaad. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/05, 13:58:19 »
Vind het een enigszins verwarrende link.

Er wordt in de inleiding gesproken over addons die "Firefox als geheel" erg vertragen.

Vervolgens wordt een lijstje van addons getoond die "het opstarten van firefox" sterk vertragen.

Geen kerstboom maken van je browser is nog steeds het beste advies als je snelheid hoog in het vaandel hebt staan.

Mijn browser is ook zeker geen kerstboom, echter is het wel handig om te weten welke add-ons het meest vertragen!
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/05, 14:01:05 »
Lekker makkelijk om naar add-ons te wijzen trouwens als rede van vertraging. Lijkt mij als browser gewoon fout dat je dan dit soort add-ons uberhaut toelaat :). Ik heb heel wat extentions in Chrome, maar hij is met of zonder niet langzamer of sneller.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/05, 14:50:14 »
Gebruik die Add-on ook maar na het gebruik schakel ik hem uit.
En het scheelt inderdaad. :)
Dat doe ik ook!
Mijn Firefox is echt een dikke kerstboom, alleen heb ik 9 van de 10 add-ons standaard uitgeschakeld, dus werkt het prima.

Op het moment gebruik ik trouwens 2 verschillende versies van Firefox. 1 oudere versie met veel add-ons ingeschakeld voor bepaalde doeleinden (oa websites bouwen).
En de nieuwste met zo min mogelijk add-ons voor het algemene grasduinen over teh interwebs.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/05, 15:21:46 »
Ik heb hem ook vol hangen met add's en hij gaat gewoon door XD
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/05, 16:02:32 »
Gewoon plankgas!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/05, 16:44:30 »
Downloadhelper weg. Firefox snel. lol...

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/05, 16:51:14 »
ik ervaar fox4 ook als erg traag en heb alleen xmark...maar die is toch alleen bij het starten en sluiten actief ?

Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/05, 17:01:25 »
Ik had vroeger wat problemen met een traag startende Firefox (lees: het duurde minder lang om Windows op te starten en MSIE te openen), eventjes al m'n addons er uit gehaald, nu loopt hij weer als een zonnetje!
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: vertraging FireFox 4 tegengaan
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/11, 16:37:05 »
ben nog niet naar ff4 gegaan, maar ik ga echt adblock+ niet verwijderen voor 20% extra snelheid.. liever een halve seconde langzamer dan constant tegen irritante reclames aan te kijken :)
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken