Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie mislukt..  (gelezen 3160 keer)

Treces

  • Gast
Installatie mislukt..
« Gepost op: 2008/07/24, 23:14:39 »
Beste lezers,

Zoals jullie zien word dit mijn eerste post, en ik heb hevige problemen met Ubuntu dus ik begin maar met mijn verhaal:

Citaat van: Verhaaltje
Ik heb gister/vandaag Ubuntu eindelijk geinstalleerd, na veel gehoord te hebben van vrienden leek het mij wel een goed idee om maar eens te kijken wat het is. Omdat ik op een vakantie adres ben heb ik de download versie maar gedownload, natuurlijk geen CDtje.. want dat heb ik hier niet bij..
Ik 'mount' de CD met Deamon Tools, en ik krijg een installatie scherm, wat mij opvalt is dat ik al meteen een gebruiksnaam en wachtwoord moet invullen, dit staat niet in de (verouderde) handleiding.. maargoed, ik ga verder. De Installatie gaat verder op het moment dat ik de laptop opnieuw moet opstarten. Ik selecteer Ubuntu uit het dual-boot scherm, de installatie gaat voort in het Ubuntu scherm en nadat de teller op 100% staat, gaat het scherm op zwart. Ik start de laptop opnieuw op.. omdat ik geen response meer krijg van de laptop. Ik selecteer weer Ubuntu en nu vraagt hij op mijn gebruiksnaam en wachtwoord (in een soort Dos-achtig iets). Gek genoeg heeft hij al een naam gevonden voor de laptop.. namelijk #username#-laptop. Ik typ mijn gebruikersnaam in maar bij het wachtwoord schakelt hij het toetsenbord uit, ik kan alleen nog maar op enter drukken.

Wie kan mij helpen? Want ik ben radeloos.

Mvg,
Vincent

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie mislukt..
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/24, 23:16:57 »
Vreemd. Daemon Tools? Waarom gebruik je dat?
Dit is de eenvoudigste manier van installeren, en daar komt geen Daemon Tools bij kijken:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu

Treces

  • Gast
Installatie mislukt..
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/24, 23:19:53 »
Citaat van: pjotr123
Vreemd. Daemon Tools? Waarom gebruik je dat?
Omdat het een .iso bestand is :) En ik geen CDs heb om .iso's op te branden ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie mislukt..
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/24, 23:22:18 »
Citaat van: Treces
Citaat van: pjotr123
Vreemd. Daemon Tools? Waarom gebruik je dat?
Omdat het een .iso bestand is :) En ik geen CDs heb om .iso's op te branden ;)
Morgen om 9:00 uur gaan de winkels weer open....  :-)

Ik zou zoiets ingrijpends als het installeren van een besturingssysteem, zeker niet overlaten aan zo'n programma. Mogelijk dat je problemen en rare toestanden (want dat zijn het!) daaruit voortvloeien.

Treces

  • Gast
Installatie mislukt..
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/24, 23:23:39 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Treces
Citaat van: pjotr123
Vreemd. Daemon Tools? Waarom gebruik je dat?
Omdat het een .iso bestand is :) En ik geen CDs heb om .iso's op te branden ;)
Morgen om 9:00 uur gaan de winkels weer open....  :-)

Ik zou zoiets ingrijpends als het installeren van een besturingssysteem, zeker niet overlaten aan zo'n programma. Mogelijk dat je problemen en rare toestanden (want dat zijn het!) daaruit voortvloeien.
Ik weet genoeg, CDs halen :P

Bedankt voor de snelle reacties! En jullie horen morgenavond dan nog van mij :) (Gezien ik 's middags op het strand aan het wegbakken ben!)

Installatie mislukt..
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/24, 23:23:44 »
Was je bezig met dat onder Windows te installeren ?  Of in een virtuele omgeving ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

kristof

  • Gast
Installatie mislukt..
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/24, 23:24:07 »
Citaat van: pjotr123
Vreemd. Daemon Tools? Waarom gebruik je dat?
Dit is de eenvoudigste manier van installeren, en daar komt geen Daemon Tools bij kijken:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu
Hij zei toch dat hij geen cd bij had :)


Ik denk dat het vrij ongebruikelijk is om op die manier te installeren, maar het is in ieder geval normaal dat je niet ziet dat je iets typt bij wachtwoord.
Typ gewoon je wachtwoord in en druk op enter, het is normaal dat er niets op het scherm verschijnt.

Wat wel vreemd is, is dat je niet in een grafische omgeving opstart. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat je via daemon tools hebt geïnstalleerd.
Ik raad je dan ook aan om toch maar even te wachten tot je een cd ter beschikking hebt en ubuntu op de normale manier te installeren.

Treces

  • Gast
Installatie mislukt..
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/24, 23:37:26 »
Installeren onder Windows > Opnieuw opstarten > Ubuntu uit Dual Boot geselecteerd > Ubuntu maakte installatie af > Geen beeld op Laptop > Opnieuw opstarten > Ubuntu uit Dual Boot geselecteerd > Ubuntu opstart scherm > Dos-iets > Gebruikersnaam ingevoerd, Wachtwoord niet in kunnen typen

Maar dat van dat je het wachtwoord niet ziet kan ik me wel iets van voorstellen! Dus ik ga dat eens proberen.

Verder is Deamon Tools toch best veilig.. Je wilt niet weten hoeveel beveiligings-opties erop zitten ;)

Dus ik ga even proberen, en anders morgen maar even CDs halen in Renesse :P

EDIT: Weer even geprobeerd :) Toen ik mijn wachtwoord doortikte kreeg ik een Permission denied en ik kreeg ook niet echt veel te zien van de (mooie) grafische kant van Ubuntu..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie mislukt..
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/24, 23:51:01 »
Citaat van: Treces
Verder is Deamon Tools toch best veilig.. Je wilt niet weten hoeveel beveiligings-opties erop zitten ;)
Die zijn waarschijnlijk juist het probleem.   :-)

Voor het installeren van een besturingssysteem moet het installatieprogramma 100 % onvoorwaardelijke toegang hebben tot alles. Punt. Het is immers geen kattepis: alleen het opwaarderen van je BIOS is nog ingrijpender.

Even naar Renesse voor CD's te kopen, is dus een uitstekend idee. Brand de CD op lage snelheid, 8 x is ideaal:
http://computertip.googlepages.com/ubuntucdbranden

Treces

  • Gast
Installatie mislukt..
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/24, 23:59:45 »
Dan nog wat vragen:

Waarom Ubuntu in tegenstelling tot de vele anderen?
Wat zijn de mindere punten tegenover Windows (Wat kan ik bijvoorbeeld dan nietmeer)?
Wat zijn de musthaves als je Ubuntu hebt (programma's (Had al een topic gevonden, maar er werd weinig uitleg gegeven wat het programma deed)

En even een gedetailleerde vraag:
Met Windows Vista kan ik probleemloos connecten met mijn Xbox360. Kan dit dan ook nog via Ubuntu?

Installatie mislukt..
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/25, 00:03:12 »
Pjotr, Treces is bezig met een installatie "onder Windows", wubi dus...
Dat leid je af uit het feit dat hij schrijft:
Citaat
Installeren onder Windows > Opnieuw opstarten > Ubuntu uit Dual Boot geselecteerd > Ubuntu maakte installatie af > Geen beeld op Laptop > Opnieuw opstarten > Ubuntu uit Dual Boot geselecteerd > Ubuntu opstart scherm >...
Lees maar even na op de link...

Dit zal zowat een standaardvraag van ons moeten worden bij vragen om help van nieuwe gebruikers: "Is dit wubi ?"
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Installatie mislukt..
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/25, 00:33:11 »
ff denken want dit is redelijk interessant...

Je gebruikt deamontools (die een virtuele schijf maakt) om Ubuntu te installeren.
Nu vraag ik me af of je middels WUBI - Ubuntu geinstalleerd hebt ??

Want als die dan aan het werk gaat zal hij een virtuele schijf maken binnen een virtuele schijf en dan Ubuntu installeren ??

hmz...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Installatie mislukt..
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/25, 01:06:18 »
Dat doen die deamon tools idd. Je "mount" de iso als het ware, waardoor Windows het ziet als een gewone CD-speler.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Dave

  • Lid
Installatie mislukt..
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/25, 09:01:08 »
en dan een virtuele installatie. prima toch om eens te proberen. zal altijd sneller zijn dan vanaf live cd.

Installatie mislukt..
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/25, 10:17:29 »
Maar gaat absoluut niet werken he ??
Je kan niet in windo of terwijl deze actief aan het werk is Ubuntu booten en vervolgens partitie's verkleinen en Ubuntu als dualboot installeren.

Dus blijft er over om Wubi te starten, wat ook weer geen goed plan is aan het eind van de rit...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Treces

  • Gast
Installatie mislukt..
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/25, 18:48:48 »
Zo te zien een hele discussie gestart :P

CDtjes gehaald en gebrand.. en de installatie zag er al heeeeeel anders uit :)
Op dit moment ben ik aan het tikken via Ubuntu :D en het bevalt mij wel :P Het is wel even wennen...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie mislukt..
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/25, 19:26:45 »
Mooi zo!

Tip: begin eens met deze lijst af te werken:
http://computertip.googlepages.com/directdoen

Treces

  • Gast
Installatie mislukt..
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/25, 22:27:18 »
Citaat van: pjotr123
Mooi zo!

Tip: begin eens met deze lijst af te werken:
http://computertip.googlepages.com/directdoen
Die heb ik voor zover dat ik nuttig vond afgewerkt :)
Leuke lijst trouwens en makkelijke site! Alleen ik zou alle pagina's makkelijker berijkbaar maken want het is soms zoeken naar een pagina..

jureg

  • Gast
Installatie mislukt..
« Reactie #18 Gepost op: 2008/09/19, 10:44:59 »
Citaat van: Treces
Installeren onder Windows > Opnieuw opstarten > Ubuntu uit Dual Boot geselecteerd > Ubuntu maakte installatie af > Geen beeld op Laptop > Opnieuw opstarten > Ubuntu uit Dual Boot geselecteerd > Ubuntu opstart scherm > Dos-iets > Gebruikersnaam ingevoerd, Wachtwoord niet in kunnen typen

Maar dat van dat je het wachtwoord niet ziet kan ik me wel iets van voorstellen! Dus ik ga dat eens proberen.

Verder is Deamon Tools toch best veilig.. Je wilt niet weten hoeveel beveiligings-opties erop zitten ;)

Dus ik ga even proberen, en anders morgen maar even CDs halen in Renesse :P

EDIT: Weer even geprobeerd :) Toen ik mijn wachtwoord doortikte kreeg ik een Permission denied en ik kreeg ook niet echt veel te zien van de (mooie) grafische kant van Ubuntu..
Ik heb op mijn laptop precies hetzelfde. Ik probeer met Wubi te installeren (dus geen Deamon Tools). Op mijn desktop is het wel gelukt zonder problemen (exact dezelfde installatie procedure)
Kan iemand helpen?