Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dual boot op mijn werk pc  (gelezen 4066 keer)

Offline Epidermus

  • Lid
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #25 Gepost op: 2007/09/06, 18:22:44 »
ja, op mijn D drive. Echter die was geloof ik nog niet in fat 32 geformatteerd bedenk ik me.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/06, 18:25:36 »
Citaat van: Epidermus
ja, op mijn D drive. Echter die was geloof ik nog niet in fat 32 geformatteerd bedenk ik me.
Zoiets vermoedde ik al. Hoe hangt de D (hdb) aan de IDE-kabel? Als master of als slave? En met welk apparaat samen: een CD-station of de C (hda)?


Offline Epidermus

  • Lid
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #28 Gepost op: 2007/09/06, 18:30:53 »
die formattering was bij vorige installatie poging verkeerd gegaan. he tis gewoon een interne schijf met c verbonden.

Maar ik zit nu in gparted en zie dat:
dev/sda1   ntfs
dev/sda2   extended                                   flag lba
dev/sda5   ext3     mountpoint /target
dev/sda4   linux-swap
dev/sda3   ext3     mountpoint  /target/home

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #29 Gepost op: 2007/09/06, 18:35:31 »
Citaat van: Epidermus
die formattering was bij vorige installatie poging verkeerd gegaan. he tis gewoon een interne schijf met c verbonden.

Maar ik zit nu in gparted en zie dat:
dev/sda1   ntfs
dev/sda2   extended                                   flag lba
dev/sda5   ext3     mountpoint /target
dev/sda4   linux-swap
dev/sda3   ext3     mountpoint  /target/home
Je hebt dus toch maar 1 fysieke harde schijf, namelijk sda.

Van die partities klopt niet veel. Wat je het beste kunt doen is deze situatie scheppen:

/dev/sda1  primary, ntfs  (met boot flag)
/dev/sda2  primary, ext3, koppelpunt:  /
/dev/sda3  primary,  linux-swap
/dev/sda4  primary, ext3, koppelpunt:  /home

En daarna overnieuw Ubuntu installeren.

-toevoeging-
Ik vertrek nu, ben er morgen weer....  Succes met de herinstallatie!

Offline Epidermus

  • Lid
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #30 Gepost op: 2007/09/06, 21:07:13 »
Ok, alles ingesteld zoals uitgelegd, installatie volbracht, opnieuw gestart in Ubuntu. Nu hangt hij in een opstart vast met de melding " ipw2100: eth1: failed to start the card"
hoe krijg ik hem hieruit???

Offline Epidermus

  • Lid
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #31 Gepost op: 2007/09/06, 21:19:22 »
Ik ben er inmiddels uit. Hij zegt opnieuw te starten, maar doet vervolgens niets.
PC uitgezet in in windows opgestart.
Vraag is alleen: wat is er met de installatie mis? Hij liep al vast op het taalpakket, maar die kun je overslaan. De zoektocht naar de ethernetkaart (Intel 2100) baart mij meer zorgen, daar hij ook niet in een netwerk kwam bij de live cd.

Offline Menno_

  • Lid
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #32 Gepost op: 2007/09/06, 22:52:49 »
Citaat van: Epidermus
ipw2100: eth1:
betekent dat je draadloze netwerkkaart niet wil. Is zo te zien een intel pro wireless. Heb je geen utp-kabel om je "normale" netwerkkaart aan te sluiten? Als je ubuntu namelijk installeert heb je eigenlijk wel netwerk nodig, oa om allerlei (geupdate) software uit de ubuntu-repositories op te halen (wellicht ook voor je ipw-2100).

Verder zag ik dat je een probleem had met de taalpaketten. Heb je de cd gecheckt op fouten? Anders zul je nogmaals een image moeten downloaden en daarmee opnieuw moeten installeren. heb je geen zin in opnieuw downloaden, dan kun je altijd nog proberen om engels als taal te kiezen en daarna (met internet verbinding) alsnog nederlands toe te voegen. Maar waarschijnlijk is je image niet goed en moet je hem nogmaals downloaden
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #33 Gepost op: 2007/09/06, 23:28:40 »
Hmmm... staat het fysieke schuifje van de draadloze verbinding op je klaptop, wel op "aan"? Het zou verder ook nog kunnen, dat die fysieke schuif niet zonder meer werkt in Ubuntu.

In ieder geval is het een goed idee, om de flaptop even aan de draad te hangen en qua updates bij te werken, zoals Menno al heeft aangeraden.

Doe ook even "Check CD for defects" in het opstartmenu van de LiveCD die je hebt gebruikt voor de installatie: eveneens een goede tip van Menno.

Offline Epidermus

  • Lid
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #34 Gepost op: 2007/09/07, 09:28:35 »
Het is niet te geloven, maar de basis werkt nu. Ook mijn netwerkkaart wordt herkend, en legt een verbinding met inet.
Bij het afsluiten blijft hij nog wel regelmatig hangen in het Ubuntu scherm, en er zullen nog wel andere mankementen zijn, maar dan zien we wel weer verder.

Ik zie nu dat "herstarten" niet werkt, en blijft hangen in het zwarte scherm met * Will now restart

Waarom heb ik trouwens bij de dual boot keuze bij Ubuntu 4 mogelijkheden ipv 2?
-ubuntu 2.6.20-16 generic
-ubuntu 2.6.20-16 generic recovery mode
-ubuntu 2.6.20-15 generic
-ubuntu 2.6.20-15 generic recovery mode
-ubuntu memtest86+

other operating systems
-windows xp professional

Dank voor jullie hulp!

Offline Soul-Sing

  • Lid
dual boot op mijn werk pc
« Reactie #35 Gepost op: 2007/09/07, 09:35:10 »
er is in je grub sprake van 2 mogelijkheden: twee kernels. je kunt beter twee kernels hebben staan in je grub, in het geval er 1 niet lekker loopt.