Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: soeper project....  (gelezen 659 keer)

Offline Ivan1986

  • Lid
soeper project....
« Gepost op: 2007/03/05, 13:59:52 »
hey,

Nu kom ik met iets vreemds af... Ik zit al jaren in men hoofd met zo ooit eens een spel te maken en ik denk dat ik me er nu klaar voor voel om me echt in te zetten om er mee te starten. Maar ik zou natuurlijk niet Ivan noemen als ik niet in een keer een deftig ding wil maken daarom heb ik al een heel idee en ben ik vanplan om dit in een aantal jaren uit te werken.
Ik ben zelf redelijk snel weg met programeer taal en hoop dus veel bij te leren en dan toch wel iets fantastisch te maken.  Nu wou ik natuurlijk zo al wel kunnen beginnen met ergens een keertje lezen hoe je aan zoiets best begint. Ik weet dat vele mensen me zot gaan verklaren om hieraan te beginnen met zo weinig voorkennis maar ik heb al ene heel plan in men achterhoofd en het was niet echt de bedoeling om morgen de beta versie ervan te publiseren maar je moet toch ergens beginnen en dat wou ik graag nu doen......

Misschein voordat iedereen me echt gek verklaard mijn idee....
Het zou iets wordne zoals flyff maar dan compleet nieuw compleet anders veel meer quests en veel veel veel meer toegankelijke speeltereinen (ik denk bijvoorbveeld aan huizen en gebouwen) En natuurlijk en mega verhaallijn die je zelf ongeloofelijk naar je hand kan zetten.
Ik (en ws snog vele mensen) willen graag een desktop buddy die graag toch iets persoonlijk heeft en dan ben ik dus ook van plan om heel linux in het sple te integreren. met alles wat je maar wil zoals webbrowser, msn en layout en dergelijke.  

In het begin zou ik alle ideen willen uitwerken op papier met een man of 5 om zo niet te veel discusies te bekomen.  Alle verhalen en kaarten en quests in het begin uitschrijven en daarna moet het een internet project worden dat door verschillende groepen wordt uitgewerkt zodat dit dé nederlandse RPG van de eeuw wordt ;)


owke dus heeft iemand een idee waar er meer info over staat hoe je begint aan zoiets of gewoon hoe je aan dit alles best begint :p zegt het me en ik sta open vor alles

wil je mee verhalen uitwerken en schrijven an dit ook dan laat je maar iets weten

groetjes Ivan

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
soeper project....
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/05, 15:13:34 »
Een paar heel belangrijke punten staan hier uitgelijnd
http://www.devmaster.net/articles/building-mmorpg/

Zorg er voor de rest ook voor dat het spel cross-platform is. (gebruik bv. SDL)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
soeper project....
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/05, 16:09:46 »
Ik ben totaal geen spelletjes-mens, maar ik weet wel dat een "echt" project zoals dit de allerbeste manier is om jezelf te leren programmeren. Je komt namelijk gaandeweg de meest waanzinnige problemen tegen en je gaat er hoe dan ook veel van leren en veel lol van hebben.

Succes hoor!!!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline muksie

  • Lid
soeper project....
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/05, 16:16:28 »
Klinkt op zich wel interessant. Ik programmeer zelf ook sinds enkele jaren een beetje in m'n vrije tijd, en het maken van een echt computerspel lijkt me ook leuk. Tot nu toe heb ik heel veel 'gespeeld' met verschillende libraries en engines, zoals Allegro, SDL, Ogre, wxWidgets en CrystalSpace. Ik begon aan talloze kleine programma's en spellen, voornamelijk om weer een nieuwe feature van desbetreffende engine of library uit te proberen. Maar er kwam nooit een echt eindresultaat uit, wat voldeed aan de verwachtingen die ik in het begin stelde. Op een gegeven moment kwam ik dan ook tot de conclusie dat ik iets fout deed. Ik begon altijd gewoon te programmeren, zonder eerst na te denken. Momenteel ben ik met een wat kleiner project bezig en hoop dat het nu eindelijk eens beter zal gaan.

Wat ik me tijdens het lezen van je post afvraag is allereerst hoeveel ervaring je hebt. Je zegt dat je redelijk kunt programmeren, maar heb je al wel kleinere spelletjes of programma's zelf gemaakt? Heb je al je kennis in je vrije tijd verzameld of heb je informatica oid gestudeerd (of studeer je dat)?
Ook denk ik dat je het veel te groot wilt aanpakken, zoals een mega verhaallijn die je zelf ongeloofelijk naar je hand kan zetten, en ben ik dus ook van plan om heel linux in het sple te integreren. met alles wat je maar wil zoals webbrowser, msn en layout en dergelijke.. Ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Je wilt veel te veel. En wat voor nut heeft een webbrowser in een MMORPG? En in plaats van msn bedoel je waarschijnlijk een chatfunctie?

Citaat
owke dus heeft iemand een idee waar er meer info over staat hoe je begint aan zoiets of gewoon hoe je aan dit alles best begint :p zegt het me en ik sta open vor alles
Schrijf allereerst een realistisch game design document volgens de regels van de kunst. Je hebt het erover dat je dat met 5 man wilt doen, maar misschien kun je eerst zelf eens een eenvoudig concept schrijven, zodat mensen die geïnteresseerd zijn kunnen zien hoe het spel ongeveer gaat worden en of het hen ook leuk lijkt om aan zoiets mee te werken. Want als zij een heel ander spel in hun hoofd hebben dan jij, krijg je toch veel discussie.
Probeer vervolgens een geschikt team te vormen, waarin alle benodigde expertise aanwezig is, en probeer dan met dit team het spel te bouwen.

Ook zeg je niets over de financiële kant van de zaak? Is het open source of closed source? Commercieel of niet? Als het commercieel is, ga je dan de ontwikkelaars per uur betalen of delen ze mee in de winst? Hoe ga je winst maken? Als het niet commercieel is, hoe ga je dan servers etc. bekostigen?

Kijk ook eens hier.