Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geschiedenis verwijderen in LibreOffice  (gelezen 877 keer)

Geschiedenis verwijderen in LibreOffice
« Gepost op: 2018/01/24, 11:27:05 »
Hallo,


weet iemand hoe je de geschiedenis van geopende documenten kan verwijderen in programma 's van LibroOffice? Dus in LibreOffice Writer en LibreOffice Calc.

Ik vind volgende uitleg maar ik geraak er nergens mee:

http://www.nldit.com/software/word-processing-software/201309/177699.html

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline vanadium

  • Lid
Re: Geschiedenis verwijderen in LibreOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2018/01/24, 13:13:22 »
Gemakkelijkst is wellicht via Tools - Customise, "Menus" tab het menu "Recent Documents" te verwijderen.

Anders kan je onder Tools - Optons, Libreoffice - Advanced klikken rechts onder op "Open Expert configuration". Je opent hiermee de Expert configuration dialoog. Zoek "PickListSize" en zet de waarde op 0. Dit is in tegenstelling tot de eerste optie een systeembrede optie, m.a.w. ook onder andere accounts zal het effect zichtbaar zijn. Bovendien bestaat die dialoog enkel vanaf LO 5. Voor vroegere versies zou je de configuratiebestanden manueel moeten aanpassen.

Jou link verwijst naar een extensie die dit doet, maar die extensie (https://extensions.openoffice.org/en/project/history-master) is oud en wordt niet meer bijgewerkt.

Re: Geschiedenis verwijderen in LibreOffice
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/25, 19:08:15 »
Bedankt voor uw uitleg, maar ik krijg dat precies helemaal niet gevonden in Libre Office Writer. Ik heb het verschillende keren geprobeerd. In uw uitleg staat het in het Engels, ik heb het dan proberen te zoeken in het Nederlands bij mij maar ik geraak er helemaal niet aan uit.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Geschiedenis verwijderen in LibreOffice
« Reactie #3 Gepost op: 2018/01/25, 22:34:20 »
Ik heb de snelkoppelingen an writer en calc verwijderd en een koppeling gemaakt naar Libreoffice suit.
Als je deze opstart kun je kiezen voor writer, calc, draw enz.
Je ziet dan recht naast dat menu de geschiedenis staan, rechtsboven klik je op een kruisje en het betreffende document  (geschiedenis) is verdwenen