Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe herkent Ubuntu mijn geluidsboxen?  (gelezen 788 keer)

Panda

  • Gast
Hoe herkent Ubuntu mijn geluidsboxen?
« Gepost op: 2007/10/23, 10:35:18 »
(Mijn excuses indien deze vraag al eens is gesteld- ik ben een enorme newbie op het gebied van ubuntu)

Ik heb een HP computer met een IIyama monitor. Die laatste geeft niet het geweldigste geluid van de wereld. Om beter geluid te krijgen, heb ik een stel fijne Trust geluidsboxen staan. Die zijn via hun groene stekker verbonden met de koptelefoon-ingng van mijn HP, zodat ze altijd voorrang krijgen bij het afspelen van geluid.
Onder Windows was dit nooit een probleem.

In Ubuntu worden mijn geluidsboxen (in de koptelefooningang) echter niet herkend, waardoor het geluid wordt afgespeeld door mijn IIyama. Dat vind ik jammer. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn geluidsboxen door Ubuntu worden herkend?

Panda

  • Gast
Hoe herkent Ubuntu mijn geluidsboxen?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 11:58:37 »
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Hoe herkent Ubuntu mijn geluidsboxen?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 12:00:23 »
onder geluid moet je eens kijken of de koptelefoon uitgang wel aan staat. of hoe het volume staat.
homemade HTPC

Offline joop905

  • Lid
Hoe herkent Ubuntu mijn geluidsboxen?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/24, 12:17:49 »
bediening van je geluidskaart gaat een stuk makkelijker met alsamixergui
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: alsamixergui
aanvinken : Toepassen

Start nu alsamixergui en controleer hoe de schuifjes staan.

Panda

  • Gast
Hoe herkent Ubuntu mijn geluidsboxen?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 12:21:29 »
LOL! Ik heb gedaan wat je deed, en de koptelefoon stond idd uit. Eerst werkte het  niet in de groene ingang, en ik begon al te mopperen... maar na wat aanklooien deed hij het wel in de roze ingang! Vreemd, want bij die doen de boxjes het dan weer niet in windows....
Nou ja, de techniek maakt verder niet uit. Ik heb weer stereo geluid, daar gaat het om! Bedankt ray en joop!