Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bureaublad effecten  (gelezen 957 keer)

bureaublad effecten
« Gepost op: 2007/04/05, 23:01:00 »
beste mede linux gebruikers,

ik heb een paar dagen geleden Ubuntu 7.04, Feisty Fawn! geïnstalleerd,
nu wou ik eens kijken wat de functie bureaublad effecten was.
nu hij vroeg mij om daar een speciale driver voor te instaleren om versneld 3D te kunnen  weergeven, maar omdat ik de wiegelenden kaders maar niets vond heb ik de desktop 3D effecten terug uitgeschakeld waardoor ik de pc terug opnieuw moest opstarten.
dan krijg ik het inlog scherm zoals altijd maar vanaf de momment dat ik inlog krijg ik een wit scherm.
vanaf dat dit zo is kan ik enkel mijn muis nog bewegen en voor de rest kan ik niks meer doen.
nu had ik voor mijn  vrouw een tweede gebruiker aangemaakt waarmee ik blijkbaar nog kon inloggen.
maar wat blijkt nu, zij heeft minder rechten dan ik ( de hoofdgebruiker).
hoe kan ik dit oplossen? ik kan via het account van mijn vrouw hieraan niks veranderen.

met vriendelijke groeten
koen claes en zijn vrouwke
greets zoteke

Offline siegi

  • Lid
bureaublad effecten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/05, 23:17:34 »
Je kan altijd inloggen in tekst mode (druk op alt + control + f1) en dan kan je gewoon inloggen.  
vervogens staat er
username@computernaam:~$ dan geef je volgend commando in.
typ sudo adduser username admin .  (username is de gebruikersnaam van je vrouw, nu is je vrouw dus ook admin).
En dan zou ik ervoor zorgen dan de nvidia drivers weer terug geinstalleerd worden worden zodat je weer mooi kan inloggen in je gewone account.  systeem > beheer > beperkte stuurprogramma's manager
Dan zal je moeten rebooten en nadien zou ik gewoon de desktop effecten afzetten.  in jouw account.
Die restricted driver kan je best houden,  deze werkt beter als die gewoon bij ubuntu zit.

bureaublad effecten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/06, 10:49:12 »
siegi ge zijt hartelijk bedankt heb het presies opgelost zo als jij mij vertelt hebt merci !!!
greets zoteke