Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend  (gelezen 3093 keer)

Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Gepost op: 2012/05/13, 12:17:21 »
Het programma voor de Releaseparty Apeldoorn is bekend, en ik moet zeggen, we zijn er heel tevreden over. :) Meld je aan voor lezingen workshops etc:

http://www.ubuntuparty.nl/?q=programma/235
« Laatst bewerkt op: 2012/05/13, 12:30:52 door Thomas de Graaff »

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/13, 22:13:19 »
Timo en ik hadden ons ook opgegeven, maar we waren een beetje laat met bevestigen dat we een presentatie willen doen, waarvoor excuus. We hebben nu echter alles op poten voor de presentatie, dus is het alsnog mogelijk ons op het programma te krijgen?

Offline Solosimpi

  • Lid
Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/13, 22:19:52 »
Mis eigenlijk de datum als ik op de link heb geklikt of heb ik daar overheen gekeken?

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/13, 22:21:22 »
Mis eigenlijk de datum als ik op de link heb geklikt of heb ik daar overheen gekeken?


http://www.ubuntuparty.nl/?q=node/235

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/13, 22:37:49 »
Mis eigenlijk de datum als ik op de link heb geklikt of heb ik daar overheen gekeken?
Ik zie het ook niet. Zou wel duidelijker zijn omdat er even bij te zetten inderdaad. (ook al staat het wel ergens anders op de website).

Verder vraag ik me af waarom ik mijn adres en postcode enzo moet invullen om me aan te melden voor een lezing...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Solosimpi

  • Lid
Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/13, 22:43:11 »
Mijn punt ook; kan het wel vinden, toch bedankt Vistaus, maar duidelijker als er een datum bij staat.

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/14, 00:18:01 »
Verder vraag ik me af waarom ik mijn adres en postcode enzo moet invullen om me aan te melden voor een lezing...

Ik had een locatie toegevoegd aan het aanmeldformulier omdat het me leuk leek om gmap kaartjes te kunnen maken met waar mensen vandaan komen die een party bezoeken, net als bij de flyeractie zeg maar. (http://www.sounl.org/?q=node/91) Maar het is idd. niet nodig, en wellicht ivm. de privacy ongewenst.

Ik heb de locatie uit het formulier verwijderd.

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/14, 00:26:57 »
Timo en ik hadden ons ook opgegeven, maar we waren een beetje laat met bevestigen dat we een presentatie willen doen, waarvoor excuus. We hebben nu echter alles op poten voor de presentatie, dus is het alsnog mogelijk ons op het programma te krijgen?

Helaas, het programma is nu vol, dat gaat niet meer lukken.  Het heeft idd. te lang geduurd voor er een bevestiging was.

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/14, 01:43:16 »
Mis eigenlijk de datum als ik op de link heb geklikt of heb ik daar overheen gekeken?

Datum is toegevoegd. Bedankt voor het melden. :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/14, 11:37:30 »
Ik had een locatie toegevoegd aan het aanmeldformulier omdat het me leuk leek om gmap kaartjes te kunnen maken met waar mensen vandaan komen die een party bezoeken,
Dat is best leuk hoor. Maar misschien gewoon niet verplicht maken dan. En mijn woonplaats geef ik veel eerder weg dan straatnaam + postcode. Dus met alleen woonplaats bereik je al ongeveer hetzelfde.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/14, 15:19:36 »
Timo en ik hadden ons ook opgegeven, maar we waren een beetje laat met bevestigen dat we een presentatie willen doen, waarvoor excuus. We hebben nu echter alles op poten voor de presentatie, dus is het alsnog mogelijk ons op het programma te krijgen?

Helaas, het programma is nu vol, dat gaat niet meer lukken.  Het heeft idd. te lang geduurd voor er een bevestiging was.
Dat is erg jammer. Kunnen we misschien als reserve op de lijst staan?

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/14, 15:21:31 »
Dat is een goed plan. :)

Geef maar even de gegevens door, titel van de presentatie, waar de presentatie over gaat e.d.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/14, 15:25:33 »
We gaan een presentatie houden over KDE vs. Unity, maar dan een omgebouwde KDE - een Kunity. Zelfde layout, andere functies, een soort wedstrijd dus, vergelijk het met Top Gear en hun verschillende auto's met verschillende snufjes.
Hm, een titel... "KDE vs. Unity, the new battle"? Of iets in die trend :)

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/14, 16:17:12 »
Hmmm.. dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n geschikt voor een lezing, er worden zo twee verschillende onderwerpen door elkaar gehusselt.

Je kan beter de keuze maken tussen twee verschillende onderwerpen:

1. Een lezing over het ombouwen van Kubuntu zodat deze Unity achtig wordt.

of

2. Een lezing/demonstratie over een vergelijking tussen standaard Kubuntu en  standaard Ubuntu met Unity.

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/14, 16:21:02 »
Ik zie niet in waarom het niet geschikt zou zijn voor een lezing. De power van KDE met Unity-jasje vs de echte Unity.
Dat er onderwerpen door elkaar gehusseld worden valt dus echt wel mee.

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/14, 16:35:53 »
Is die omgebouwde Kubuntu ergens te downloaden? Is het een bestaand pakket oid? Of gaat het om een Kubuntu men zelf moet tweaken door het installeren van allerlei pakketjes, en het wijzigen van instellingen e.d.?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/14, 16:41:51 »
Het is gewoon gedaan met een standaard Kubuntu (zonder extra PPA's) met wat werkbalken verplaatst en extra widgets die er standaard op staan. Het lijkt mij wel een leuk onderwerp: De pro's en con's van beide DE's onder de loep zonder oneerlijk te zijn: Beiden hebben dezelfde layout.

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/14, 17:45:24 »
Het is gewoon gedaan met een standaard Kubuntu (zonder extra PPA's) met wat werkbalken verplaatst en extra widgets die er standaard op staan. Het lijkt mij wel een leuk onderwerp: De pro's en con's van beide DE's onder de loep zonder oneerlijk te zijn: Beiden hebben dezelfde layout.
A, ok, ik dacht dat het om een zwaar getweakte versie ging. Als het gewoon om een standaard Kubuntu gaat lijkt me het idd. wel prima om die vergelijking zo te maken.

Maar dan zou ik er gewoon Kubuntu versus Unity van maken oid.?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/14, 17:59:24 »
Ook prima!
Laat ik het zo zeggen: Alles wat ik heb aangepast ging met de muis. Drag&Dropwerk dus. Het enige wat ik heb gedaan is een tekstbestandje editen: False veranderen in true. Niks met terminal, niks met root rechten.

@Femke: Als er een presentatie niet door gaat om wat voor reden dan ook, vallen wij in ;)

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/14, 21:53:22 »
Ok, ik maak even een account voor jullie aan, en zet jullie in het programma als backup presentatie. De gegevens volgen per email, dan kunnen jullie de teksten zelf aanpassen.

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #20 Gepost op: 2012/05/14, 22:17:22 »
De lezing staat als reserve in het programma:
http://www.ubuntuparty.nl/?q=programma/235 :)

Re: Programma Ubuntu Releaseparty Apeldoorn bekend
« Reactie #21 Gepost op: 2012/05/31, 23:12:17 »
Timo en ik hadden ons ook opgegeven, maar we waren een beetje laat met bevestigen dat we een presentatie willen doen, waarvoor excuus. We hebben nu echter alles op poten voor de presentatie, dus is het alsnog mogelijk ons op het programma te krijgen?

Helaas, het programma is nu vol, dat gaat niet meer lukken.  Het heeft idd. te lang geduurd voor er een bevestiging was.
Dat is erg jammer. Kunnen we misschien als reserve op de lijst staan?

De lezing over Drupal is komen te vervallen. Vistaus en Timo, jullie lezing staat nu niet langer als reserve op het programma, maar van 11:30 - 12.15 in zaal 1. :)