Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na update alles in het engels.  (gelezen 1614 keer)

Offline a.j.

  • Lid
na update alles in het engels.
« Gepost op: 2011/03/31, 14:00:07 »
Beste medegebruikers,

Na de update van vandaag, 31 maart, is er veel in het engels omgezet.
Zoals,application,places,system, en de tijds weergave hoe krijg ik dit weer in het nederlands zoals het was.
Ik kreeg wel een mededeling venster ,deze mededeling voordien nooit gehad, en ik dacht het goede aangevinkt
te hebbben.
Wie kan mij een goede aanwijzing geven, ik ben niet zo,n ervaren comp.persoon.
vr.gr. a.j.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: na update alles in het engels.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/31, 14:38:31 »
System - Administration - Language Support

Indien alles daar goed staat en je zelfs alle eventueel ontbrekende taalpakketten hebt geïnstalleerd (waarna herstart van je computer), dan ben je waarschijnlijk ooit ingelogd met Engels als taal. Klik op je gebruikersnaam in het aanmeldscherm en zet onderaan het inloggebeuren weer op Nederlands.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/31, 14:41:00 door Pjotr »

Re: na update alles in het engels.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/31, 16:55:06 »
Had hier net hetzelfde aan de hand, en ondertussen al diverse telefoontjes gekregen van gebruikers, die na de update van vandaag (31/03/2011) hun menu naar het Engels zagen gaan. System - Administration - Language Support leverde niets op, alles stond blijkbaar juist. Heb dan aangeraden de PC terug op te starten, en inderdaad, op de gebruikersnaam te klikken, de taal stond echter juist, en leverde geen verandering op. Ben dan zelf gaan zoeken, geklikt op de gebruikersnaam, en in het aanlogscherm onderaan het scherm geklikt op België Nederlands in Italic (schuin schrift) en veranderd in gewoon schrift, daarna als taal België alternatief gekozen, en het probleem is opgelost.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: na update alles in het engels.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/31, 19:03:35 »
Klinkt dan toch als een verkeerde update.... Vervelend. Enfin, zal binnenkort "vanzelf" wel weer goedkomen via een nieuwe update, verwacht ik.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: na update alles in het engels.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/31, 19:10:30 »
Klinkt dan toch als een verkeerde update.... Vervelend. Enfin, zal binnenkort "vanzelf" wel weer goedkomen via een nieuwe update, verwacht ik.
pjotr kijk uit 1 april he....:)  (zowat)

Offline a.j.

  • Lid
Re: na update alles in het engels.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/31, 19:18:00 »
Beste Pjotr en skilcom.

Bedankt voor meedenken, het engels verscheen gewoon na een van de 29 updates vanmorgen.
aanvankelijk stonden er 30 klaar.Ik gebruik al 2 jaar ubuntu en ben tevreden,geen Kerstboom opgetuigd zoals
uwer advies. De verandering zoals aangegeven lukt mij niet,Taal staat in nederlands,ik weet niet waar ik zoeken moet.Indien niet lukt,dan bij eventuele updates afwachten.