Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]2 keer firefox open staan???  (gelezen 3129 keer)

Wolverine008

  • Gast
[Opgelost]2 keer firefox open staan???
« Gepost op: 2009/04/16, 20:37:19 »
Hoi,

Ik heb een probleem, als ik firefox opstart en als ik dan alt-tab indruk zie ik dat er twee keer firefox opgestart is (zie screenshot).
Terwijl er toch maar echt één venster open staat. Als ik die tweede firefox selecteer dan komt de andere venster tevoorschijn.
Die tweede firefox heeft ook geen naam.



Hoe kan ik dit oplossen?

Wolverine008
« Laatst bewerkt op: 2009/04/17, 13:59:05 door Wolverine008 »

Offline track

  • Lid
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/16, 21:13:57 »
Hoi Wolverine,

welkom op het forum !

Bij mij is het vaak ook hetzelfde, ik heb meer dan een instantie van firefox open staan, en wél met opzet.
(en ze staan bij mij ook netjes in de rij van de geopende vensters)  En tussen hen kan ik omschakelen uiteraard.

Bij jou zie ik beneden geen werkbalk.  Heb je dat ingesteld of is dat alleen op het plaatje niet te zien ?
En die 2x firefox heb je ook alleen als je hem 2x hebt opgestart toch  ?  Vandaar zie ik hier niets vreemds.

Vriendelijke groet,

track

Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/16, 21:24:16 »
Hoi Wolverine,

Hier hetzelfde, als ik firefox opstart laat en doe alt tab heb ik 1x firefox, ga ik naar een andere site, b.v. deze dan geeft ie ook 2x firefox aan.
Vreemd i.d.d. Is me ook nooit opgevallen. Merkt het nou pas na jou draadje...............

Groetjes Ben...................

Wolverine008

  • Gast
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/16, 21:38:40 »
Hoi Wolverine,

welkom op het forum !

Bij mij is het vaak ook hetzelfde, ik heb meer dan een instantie van firefox open staan, en wél met opzet.
(en ze staan bij mij ook netjes in de rij van de geopende vensters)  En tussen hen kan ik omschakelen uiteraard.

Bij jou zie ik beneden geen werkbalk.  Heb je dat ingesteld of is dat alleen op het plaatje niet te zien ?
En die 2x firefox heb je ook alleen als je hem 2x hebt opgestart toch  ?  Vandaar zie ik hier niets vreemds.

Vriendelijke groet,

track

Hoi Track,

Bedankt voor je reactie.

Het geval is dat ik maar 1 instantie van firefox heb openstaan. Toch zie ik bij alt-tab 2 instanties staan terwijl ik in de taakbalk wel één instantie van firefox zie staan.

De vensterlijst heb ik in de bovenste taakbalk neergezet en onderaan heb ik Cairo-dock geïnstalleerd welke blijkbaar niet in de screenshot is opgenomen.

Wolverine007

Wolverine008

  • Gast
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/16, 21:41:45 »
Hoi Wolverine,

Hier hetzelfde, als ik firefox opstart laat en doe alt tab heb ik 1x firefox, ga ik naar een andere site, b.v. deze dan geeft ie ook 2x firefox aan.
Vreemd i.d.d. Is me ook nooit opgevallen. Merkt het nou pas na jou draadje...............

Groetjes Ben...................

Hoi,

Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleempje.  :D

Wolverine008

Offline track

  • Lid
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/16, 22:26:20 »
Hoezo probleemtje ?
Als je 2 internet-sites tegelijk hebt open staan moet je hen toch kunnen bereiken ?
Dat is de bedoeling en dus een feature.

Of hebben wij het over verschillende dingen ?
Als ik op een lik klik is het afhankelijk van de instellingen op die site awat er gebeurt.
Óf hij gaat naar de nieuwe site in het zelfde venster, of hij opent een nieuw venster. (bepaald door wat op die site staat !)

Je kunt het wél omschakelen dat hij het standard in een tab opent. Maar als de maker van de site het anders bepaald heeft ...

track

Wolverine008

  • Gast
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/17, 09:52:26 »
Hoezo probleemtje ?
Als je 2 internet-sites tegelijk hebt open staan moet je hen toch kunnen bereiken ?
Dat is de bedoeling en dus een feature.

Of hebben wij het over verschillende dingen ?
Als ik op een lik klik is het afhankelijk van de instellingen op die site awat er gebeurt.
Óf hij gaat naar de nieuwe site in het zelfde venster, of hij opent een nieuw venster. (bepaald door wat op die site staat !)

Je kunt het wél omschakelen dat hij het standard in een tab opent. Maar als de maker van de site het anders bepaald heeft ...

track

Het gaat erom dat ik maar één firefox heb opgestart. Dus als ik één pagina open heb staan, bijvoorbeeld alleen google. Dan zie ik 2 twee maal firefox als ik op alt-tab druk. Het is dus niet zo dat ik 2 pagina's in een apart venster heb staan.

Wolverine008

Offline Dave

  • Lid
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/17, 10:12:42 »
grappig, kende die optie niet.
Zie het hier ook maar als je scrolt zie ik ook Thunderbird dubbel voorbij komen.
Open ik nog een derde applicatie zoals gedit zie ik wel steeds 3 verschillende in beeld.
tzal met een drietal te maken hebben dan wat steeds in beeld komt.

Offline track

  • Lid
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/17, 12:13:20 »
Het gaat erom dat ik maar één firefox heb opgestart. Dus als ik één pagina open heb staan, bijvoorbeeld alleen google. Dan zie ik 2 twee maal firefox als ik op alt-tab druk. Het is dus niet zo dat ik 2 pagina's in een apart venster heb staan.

Wolverine008
Dat gedrag heb ik niet. (dan is er bij mij ook alleen 1 firefox)  Dus kan ik het ook hier niet simuleren.

Misschien kun jij via de inhoud van de 2 firefoxen en de chroniek nagaan waar het vandaan komt. 
Want de eerste verdachte zou voor mij een site zijn die stiekum een tweede oproept.
(dat is dan geen probleem van jouw computer !)  Dus zou ik dat zeker willen uitsluiten.

track

Offline Dave

  • Lid
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/17, 12:28:21 »
uitgesloten

Wolverine008

  • Gast
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/17, 12:36:34 »
Hoi,

Bedankt voor alle reacties maar ik heb het probleem al gevonden. Ik had de firefoxplugin Foxtab geïnstalleerd. Deze bleek dus die extra icoontje neer te zetten. Ik heb hem nu gedeïnstalleert en het is verdwenen.

Wolverine008

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

  • Lid
Re: 2 keer firefox open staan???
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/17, 13:16:06 »
Ik kreeg er nu ook ineens 1 ipv 2.
Maar zag er anders uit en dacht o ja desktop effects uitgezet ivm mapsource gebruik.
Staat die op "normaal" staat ie er weer 2x in  :evil: