Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is uw favoriete webbrowser  (gelezen 3115 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Wat is uw favoriete webbrowser
« Gepost op: 2011/11/07, 13:30:17 »
Er is een onderzoek van het consumenten programma Kassa, waarin je kan aangeven welke webbrowser je favoriet is.
Leuk om mee te doen?

http://kassa.vara.nl/actueel/polls/poll-detail/poll/welke-webbrowser-gebruikt-u/stem/1/

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/07, 13:35:40 »
Mijn favoriete webbrowser verschilt nogal van tijd tot tijd, maar all-time is dat toch wel Opera (en QupZilla), dus ik heb op Opera gestemd :)

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/07, 13:39:59 »
Wel grappig dat ze er in een enquete om vragen, ze kunnen toch gewoon in de statistieken van hun site kijken wat het Kassa-publiek gebruikt?

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/07, 14:01:41 »
Ik ben zelf een fan van Midori en Firefox.

Omdat ik geen zin heb om bij de rakkers van de Vara een account aan te maken heb ik maar voor Firefox gekozen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/07, 14:17:00 »
Firefox mijn nummer 1,en dat zal ook zo blijven. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/07, 15:15:19 »
Geef mij maar Chromium of Chrome ;)

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/07, 15:31:26 »
/dev/nonexistent...

ik gebruik chrome(ium) op dit moment maar er is nog geen browser die echt werkt hoe ik het wil.
dat was altijd firefox, maar sins het nieuwe opdate schema is die lang niet zo stabiel als ik hem wil, en de helft van de tijd werken plugins niet omdat die plugin dev. niet zo snel mee kan komen.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/07, 15:39:18 »
Opera ! Alles wat ik nodig heb heeft die, en oerstabiel. Update-cyclus is goed en aan de geloofwaardige kant.

Bovendien handig geïntegreerde mailclient.

Opera voor mijn zakelijk gebruik.

Voor fun-surfen gebruik ik FF 7 tot hier toe.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline rman

  • Lid
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/07, 16:03:12 »
Opera.... Heeft alles wat ik nodig heb zonder extra installaties. Als tweede, als de webplek geen Opera wil, Firefox.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/07, 17:01:58 »
Wel grappig dat ze er in een enquete om vragen, ze kunnen toch gewoon in de statistieken van hun site kijken wat het Kassa-publiek gebruikt?
Daarmee zie je alleen wat mensen daadwerkelijk gebruiken (of met een plugin faken). Niet wat ze het liefst gebruiken.
Op het werk moet ik werken met IE7, maar dat is zeker niet mijn favoriete browser.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/07, 17:20:20 »
ik kan gelukkig geen IE draaien!
firefox, chrome ik gebruik voornamelijk firefox omdat die zoveel handige plugins heeft.
chrome mag er ook zijn, mocht firefox ineens helemaal verdwijnen dan ben ik ook zeer tevreden met chrome.
opera heeft goede dingen maar soms irriteert die browser mij een beetje t is een beetje ~~.. hoe zeg je dat? gemiddeld

internet explorer vind ik echter veruit de verschrikkelijkste! en microsoft maakt het met elke update verschrikkelijker!

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/07, 17:24:14 »
Ik gebruik Firefox omdat Firefox.

Offline Dave

  • Lid
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/07, 18:24:56 »
Mensen die dergelijke programma's volgen en lid van de consumentenbond enz zullen nooit anders gebruiken dan wat er standaard op een systeem zit en is er wat anders dan???


Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/07, 19:31:48 »
Chromium/Chrome,Firefox draai ik alleen om bepaalde dingen te doen die ik met Chromium niet kan doen.Dan doel ik meer op extenties die wel voor FF maar niet voor Chrome/Chromium te krijgen zijn.
Kubuntu 20.04

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/07, 20:05:57 »
Mensen die dergelijke programma's volgen en lid van de consumentenbond enz zullen nooit anders gebruiken dan wat er standaard op een systeem zit en is er wat anders dan???



Dus daarom gebruikt de Consumentenbond op sommige van hun PC's Ubuntu ???

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/08, 00:20:11 »
Ik denk dat Dave bedoelt, dat leden van de Consumentenbond wellicht wat eerder aan hun standaardbrowser zullen blijven hangen  ;)

Zonder hiervan lid te zijn, heb ik de poll gewoon in kunnen vullen. Het lijkt erop dat er geen verrassingen zijn t.o.v. de marktcijfers.
Firefox in mijn geval, ik ben nl. erg verknocht geraakt aan NoScript.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/08, 00:21:05 »
NoScript werkt ook in Opera en Chrome(ium) ;)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #17 Gepost op: 2011/11/08, 00:53:33 »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #18 Gepost op: 2011/11/08, 01:16:10 »
Hmm, zo te lezen alleen Opera dus. Oké, dan had ik dat van Chrome mis ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #19 Gepost op: 2011/11/08, 11:33:15 »
Ik denk dat Dave bedoelt, dat leden van de Consumentenbond wellicht wat eerder aan hun standaardbrowser zullen blijven hangen  ;)

Zonder hiervan lid te zijn, heb ik de poll gewoon in kunnen vullen. Het lijkt erop dat er geen verrassingen zijn t.o.v. de marktcijfers.
Firefox in mijn geval, ik ben nl. erg verknocht geraakt aan NoScript.
Hier nog één ,plus Better Privacy.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

  • Lid
Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #20 Gepost op: 2011/11/08, 16:07:33 »
Ik denk dat Dave bedoelt, dat leden van de Consumentenbond wellicht wat eerder aan hun standaardbrowser zullen blijven hangen  ;)


Helemaal correct.



Re: Wat is uw favoriete webbrowser
« Reactie #21 Gepost op: 2011/11/08, 21:24:42 »
Ik gebruik Firefox omdat Firefox.

 :P Firefox of Chrome
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu