Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows  (gelezen 2251 keer)

Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Gepost op: 2008/04/08, 11:30:23 »
Als ik vanuit WinXP kom en reboot om naar Ubuntu te gaan en vervolgens inlog laadt het gnome panel niet en ook cairo-dock niet. Ik moet programma's dus opstarten via Alt-F2. Op mijn bureaublad worden wel mijn pictogrammen juist weergegeven. Om de juiste weergave te krijgen moet ik de pc via de terminal rebooten ( sudo reboot ). Dan doet 'ie het soms wel, soms ook niet. Ik blijf dan rebooten tot alles correct is weergegeven, maar ideaal is dit natuurlijk niet!

Het probleem doet zich (volgens mij) voor sinds ik cairo-dock heb geinstalleerd. Deze heb ik geinstalleerd nadat Awn bij mij nog veel meer problemen gaf. Het moet toch mogelijk zijn een mooie Mac-style bar onderin te hebben én Ubuntu vlekkeloos te laten draaien? :(

Weet iemand de oplossing?

Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/08, 11:52:42 »
Hoe sluit jij windo af ???
Indien je die in slaapstand zet krijg je namelijk vreemde problemen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/08, 11:55:08 »
Bedankt voor het snelle antwoord! Nee, niet via slaapstand, gewoon via de knop 'Opnieuw opstarten'. Als dat gebeurd is kies in de Grub voor Ubuntu en log ik in. Met de bovenstaande verschijnselen als gevolg...

Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/08, 14:00:09 »
Omdat het nogal veelomvattend is kan je misschien beter zelf ff hier wat rond lezen.
https://help.ubuntu.com/community/CairoDock
misschien vind je tips en dingen die je vergeten bent ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/08, 14:10:14 »
Been there, done that. Thanks voor de tip, maar deze pagina kende ik al. Gaat grotendeels over installatie en finetuning van Cairo-Docks. Weet iemand iets over hoe Cairo-Docks reageert bij het starten van Ubuntu!

Thanks!

Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/18, 17:29:55 »
Doorbraak! Ik heb ontdekt dat als de pc is uitgeladen ik heel simpel even met mijn muiswieltje moet scrollen naar het volgende bureaublad. Daar staat de gnome-balk en Cairo-dock wel. Als ik vervolgens terugscroll naar het eerste bureaublad staan ze beiden daar ook geladen. Weet iemand nu of dit aan gnome-balk, cairo of compiz ligt?

Met dank!

Offline shappie

  • Lid
Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/18, 19:12:59 »
Citaat van: janwillembol
Doorbraak! Ik heb ontdekt dat als de pc is uitgeladen ik heel simpel even met mijn muiswieltje moet scrollen naar het volgende bureaublad. Daar staat de gnome-balk en Cairo-dock wel. Als ik vervolgens terugscroll naar het eerste bureaublad staan ze beiden daar ook geladen. Weet iemand nu of dit aan gnome-balk, cairo of compiz ligt?

Met dank!
Misschien dat je er voor moet zorgen dat cairo-dock niet meteen opstart maar met een vertraging van bijvoorbeeld 5 sec? Het kan zijn dat anders compiz nog niet klaar is ofzo. Ik doe maar een gok hoor dus verwacht er niet teveel van. Ik gebruik zelf ook geen cairo-dock maar AWN. AWN ben ik beter over te spreken ziet er veel stabieler en degelijker uit dan cairo-dock (heb ze beide getest).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/18, 21:14:18 »
Ik ook:) Awn zorgde voor een vastlopend systeem bij mij. Over cairo ben ik meer tevreden. Bedankt voor de 5 seconden tip, ik ga 'm uitproberen!

Offline shappie

  • Lid
Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/19, 19:25:42 »
Je hebt met AWN trouwens de normale versie en de bzr versie. Ik draai de bzr versie en deze draait echt perfect. Nog nooit een probleem mee gehad. Komt wel uit een repo van iemand en dus niet uit een officiele repo van AWN. Google er maar eens op :).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/23, 18:11:19 »
Citaat van: shappie
Citaat van: janwillembol
Doorbraak! Ik heb ontdekt dat als de pc is uitgeladen ik heel simpel even met mijn muiswieltje moet scrollen naar het volgende bureaublad. Daar staat de gnome-balk en Cairo-dock wel. Als ik vervolgens terugscroll naar het eerste bureaublad staan ze beiden daar ook geladen. Weet iemand nu of dit aan gnome-balk, cairo of compiz ligt?

Met dank!
Misschien dat je er voor moet zorgen dat cairo-dock niet meteen opstart maar met een vertraging van bijvoorbeeld 5 sec? Het kan zijn dat anders compiz nog niet klaar is ofzo. Ik doe maar een gok hoor dus verwacht er niet teveel van. Ik gebruik zelf ook geen cairo-dock maar AWN. AWN ben ik beter over te spreken ziet er veel stabieler en degelijker uit dan cairo-dock (heb ze beide getest).
Nog 1 vraagje: Hoe zorg ik ervoor dat Cairo met een vertraging van 5 seconden opstart? Ik heb even gekeken in de sessie-manager, maar kan daar niets vinden. Zie ik iets over het hoofd?

KwastjeModus

  • Gast
Cairo-dock + Gnome panel laden niet na reboot uit Windows
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/23, 23:28:09 »
Citaat van: janwillembol
Als ik vanuit WinXP kom en reboot om naar Ubuntu te gaan en vervolgens inlog laadt het gnome panel niet en ook cairo-dock niet. Ik moet programma's dus opstarten via Alt-F2. Op mijn bureaublad worden wel mijn pictogrammen juist weergegeven. Om de juiste weergave te krijgen moet ik de pc via de terminal rebooten ( sudo reboot ). Dan doet 'ie het soms wel, soms ook niet. Ik blijf dan rebooten tot alles correct is weergegeven, maar ideaal is dit natuurlijk niet!

Het probleem doet zich (volgens mij) voor sinds ik cairo-dock heb geinstalleerd. Deze heb ik geinstalleerd nadat Awn bij mij nog veel meer problemen gaf. Het moet toch mogelijk zijn een mooie Mac-style bar onderin te hebben én Ubuntu vlekkeloos te laten draaien? :(

Weet iemand de oplossing?
Is het niet handiger om dit via de Gdesklets te regelen.
Instaleren: gdesklets
Met de desklets kun je instellen een klok een kalender en startbalk instellen ala mac en vista
Via sessies instellen dat gdesklets onderwater (deamon via crond) opstart  en alles weergeeft zoals je wenst.
zie mijn bureaublad: http://img166.imageshack.us/my.php?image=schermafdrukro7.png