Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nvidia refresh rate  (gelezen 2012 keer)

steven

  • Gast
nvidia refresh rate
« Gepost op: 2007/04/12, 10:22:39 »
Hoi

Ik heb de nvidia legacy driver geinstalleerd. Ik heb nu 3D en ook zie ik het nvidia logo als ik de pc opstart. In "nvidia -settings" heb ik de refresh rate ingesteld op 85. Maar in het " schermresolutie" venstertje onder "systeem"  staat de refresh rate nog steeds op 50.
Hoe kan ik nu controleren welke refresh rate aan staat. Is dat nu de 85 die ik in de "nvidia-settings"heb ingesteld of is het nu de 50 die in het "schermresolutie" venstertje onder systeem staat aangegeven?

Alvast bedankt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
nvidia refresh rate
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/12, 10:29:50 »
Welke versie van Ubuntu draai je? In feisty beta is dit namelijk een mij bekende fout.

Controleer eens met het BIOS van het scherm zelf (fysieke knop op het scherm), op hoeveel Hz hij draait? Het lijkt me, dat het wel goed zit, want 50 Hz is op een CRT niet om aan te zien (dan word je helemaal gestoord van het geflikker), dus dan weet je meteen al hoe het zit.

Denzo

  • Gast
nvidia refresh rate
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/12, 10:37:44 »
Inderdaad mijne staat op op 50Hz maar dat kan helemaal niet want heb geen geflikker dus ik denkd at hij gewoon op 75Hz draait. Had met 60Hz nog last van geflikker.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
nvidia refresh rate
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/12, 10:44:06 »
Zend anders eens een foutrapportje naar Ubuntu?
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=284595

Zo helpen we mee, om Ubuntu te verbeteren!

steven

  • Gast
nvidia refresh rate
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/12, 12:14:17 »
Ik draai Feisty.
Als ik de nvidia driver weer verwijder dan gaat de refresh rate in het resolutie schermpje weer naar 75.
Eerst lukte het niet om de nvidia driver te installeren.
Na een resente update lukte het wel via Restricted driver manager.
Maar  het probleem was dat de instellingen in nvidia-settings verloren gingen na een nieuwe opstart.
Dat heb ik verholpen door niet nvidia-settings in de terminal te zetten maar sudo nvidia-settings. Daardoor kan je de instellingen in nvidia-settings opslaan. (en zie je ook het nvidia logo bij opstart;wat betekend dat de driver goed werkt) Deze worden dan blijvend opgeslagen.
Alleen de refresh-rate in het resolutie schermpje blijft op 50 staan terwijl in nvidia-settings de refresh rate op 85 staat.
Ik zoek dus een commando waarmee ik de actuele refresh rate kan zien . Dus de werkzame refresh rate.

steven

  • Gast
nvidia refresh rate
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/12, 12:19:43 »
update.
In de bios van het scherm zelf staat 1024x768 bij 85 aangegeven. Dus de instellingen die ik in nvidia-settings heb opgegeven.

Bedankt voor de tip pjotr 123
Weer wat geleerd.

DPC

  • Gast
nvidia refresh rate
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/12, 12:46:15 »
Mischien een domme vraag, maar waar vind ik die "nvidia-settings"?
Ik heb sinds kort een heuse FX5200 PCI weten te bemachtigen, en het viel mij ook op dat de refresh-rate op 50 staat, maar het beeld is perfect, dus ik heb er verder nog niet naar gekeken

Offline siegi

  • Lid
nvidia refresh rate
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/12, 12:53:59 »
alt-f2 > nvidia-config

steven

  • Gast
nvidia refresh rate
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/12, 13:31:45 »
Eerst natuurlijk de nvidia driver installeren en daarna in de terminal  nvidia-settings typen. En als je de instellingen in nvidia-settings wilt opslaan dan in de terminal typen sudo nvidia-settings. Want als je alleen nvidia-settings typt en daarna de instellingen verandert en opslaat gaan ze verloren als je de pc opstart.

DPC

  • Gast
nvidia refresh rate
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/12, 13:39:25 »
Ok bedankt, weer wat geleerd vandaag :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
nvidia refresh rate
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/12, 13:55:24 »
Citaat van: steven
update.
In de bios van het scherm zelf staat 1024x768 bij 85 aangegeven. Dus de instellingen die ik in nvidia-settings heb opgegeven.

Bedankt voor de tip pjotr 123
Weer wat geleerd.
Graag gedaan! Overigens ook jij bedankt, voor de tip over "sudo nvidia-settings". Dat wist ik nog niet. Zo helpen we elkaar vooruit!  :-)