Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.  (gelezen 6140 keer)

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Gepost op: 2011/10/18, 14:43:53 »
Eigenlijk had ik niet zoveel met Ubuntu, ik ben denk ik een van de weinigen die niets had met Gnome op zich, ik vond het er nooit 'modern' en 'slick' uitzien, al kon je het wel in die richting veranderen met thema's, icons etc., maar de indruk was mij dan al gelegd.
Natuurlijk is het uiterlijk van een OS niet het belangrijkste, maar dat is per persoon verschillend en uiteindelijk gaat het om mijn persoonlijke ervaring en ik vind het vrij belangrijk om plezier te hebben in de meest simpele dingen, al is het browsen door mijn mappen heen, dus wil graag dat het er modern uitziet.

Ik gebruikte altijd SabayonLinux KDE in het verleden, omdat ik dit completer vond aangeboden dan bijvoorbeeld Kubuntu, al vinden anderen dat juist 'bloated' met rommel die nooit gebruikt wordt. Ik zag Sabayonlinux dan ook altijd als een mooie 'bling bling' LiveDVD, om anderen zaken als Compiz te laten zien, om ze wakker te schudden dat Linux in algemeenheid niet 'saai' is t.ov. Windows 7 bijvoorbeeld. integendeel zelfs.
Echter vind ik KDE niet stabiel in mijn ervaring, soms start ik een browser en dan zie ik ene knipperend icoon rond mijn muispijltje die vervolgens weer verdwijnt zonder dat de browser opstart etc, dus ik had het een beetje gehad met KDE en heb een lange tijd op Windows 7 gewerkt zonder meer naar Linux te kijken.

Toen las ik iets over Ubuntu en wat nieuws, Unity genaamd, zo kwam ik er dus ook achter dat Gnome 2 overging naar Gnome 3 en dit was voor mij de doorslag om weer eens naar Linux te gaan kijken voor mijn Acer 6920G (http://www.notebookcheck.nl/Testrapport-Acer-Aspire-6920G-Notebook.9050.0.html)
Ik had eerst SabayonLinux (Gnome) gedownload en vervolgens Ubuntu 11.04 om zo Gnome Shell en Unity te vergelijken omdat ik gelezen had dat Gnome Shell namelijk Unity zou 'breken' dus het kon niet lekker naast mekaar, dan maar 2 distributies dacht ik, vandaar.(op Ubuntu 11.10 gaat Unity en Gnome Shell wel prima naast mekaar)

Gnome Shell zag er inderdaad moderner uit en deed me denken aan KDE4... zal dit dan wat voor mij zijn ?  Het was wel even wennen want ik maak graag gebruik van die meerdere bureaubladen en ik moest steeds naar linksboven en vervolgens naar rechtsboven om van bureaublad te wisselen. Ook die 'expose' vond ik vervelend want die laat niet alle open vensters zien van alle bureaubladen, maar alleen van het huidige bureaublad, dus als ik op bureaublad 3 bezig ben en wil switchen naar een venster via 'expose', dan moet ik dus weer wisselen van bureaublad en dit kan niet gewoon via 'expose', zeer irritant vind ik dit.

Unity op Ubuntu daarentegen werkte best prettig, ik was nooit een liefhebber van Gnome2 dus ik miste ook de configuratie vrijheid niet zoals het rommelen met die panels, de nieuwe Mac-achtige panel met het menu van de actieve applicatie vind ik zeer aangenaam zodat de bovenbalken binnen vensters van applicaties mooier uitkomen.(dunner)
Wel vond ik de iconen van het Unity panel te kleurrijk en dominant aanwezig maar kwam er al snel achter dat het een feature is, genaamd 'backlight', die ik gelukkig uit kon zetten via CompizConfig, zodat de iconen er weer netjes uitzien. (dit ontbreekt geheel in Unity 2D?).

Maar was het wisselen van bureaubladen hier prettiger geregeld ?
Ik stelde 'scaling'(expose) in via Compiz zoals ik dat altijd heb gedaan in het verleden door gebruik te maken van hotcorners, namelijk rechtsbovenhoek voor wisselen tussen alle open vensters op elk bureaublad, rechtsonder tussen vensters op slechts het actieve bureaublad en linksonder voor Expo, het snel wisselen van bureaublad (want een icoon op dat Unity panel is weer net een actie teveel, niet handig).
Helaas werkte dit wel na instellen maar na een reboot werkte dit niet meer, compiz was dus ietswat gehandicapt geworden helaas.

Een teleurstelling dus en was Gnome Shell en Unity dus beide zat.
Gelukkig kwam daar Ubuntu 11.10, nou vooruit, weer proberen.....

Als eerste CompizConfig weer ingesteld om gebruik te maken van hotcorners voor expose en expo omdat ik snel wil kunnen wisselen tussen vensters(ook die open zijn op alle bureaubladen) en bureaublad in 1 vloeiende beweging (wat ik dus mis in Gnome shell).
Tot mijn verbazing werkte dit nu wel helemaal perfect, ook na een restart.
Vervolgens de zinloze Cube ingesteld na het volgen van een kleine Guide, gewoon omdat ik het leuk vind en alles werkt naar wens.

Ik vind Gnome Shell dus minder lekker werken, puur omdat het wisselen van bureaublad 2 acties vereist ipv 1 (als muisgebruiker ipv toetsenbord) en hotcorners gewoon snel werkt via compiz en ook die 'expose' levert me niet alle open vensters op alle bureaubladen, iets wat ik prettig vind, juist omdat ik gebruik maak van meerdere bureaubladen.
Ik vraag me dan ook af wat Gnome Shell heeft toegevoegd, dat het ontbreken van Compiz rechtvaardigt ?? (en fallback mode voor Gnome Shell betekent concessies doen, iets dat ik niet wil)
Compiz is voor mij dus een toevoeging zinnige zaken en niet alleen de lol van vuur en wiebelende vensters of een kubus.

Zodoende kon ik als ex-Sabayonlinux liefhebber dus goed kijken naar Ubuntu en dat oogt allemaal net even gebruikersvriendelijker als in Sabayon, zoals bijvoorbeeld het softwarecentrum, ook zijn de meegeleverde applicaties beter op mekaar afgestemd vind ik.
Zodoende ben ik dus nu een Ubuntu gebruiker en ben ik Windows 7 'vergeten'. In Sabayonlinux was updaten soms gevaarlijk en kon weleens eindigen in een herinstallatie, ik hoop dat dit met Ubuntu minder gebeurd.

Zo dat was het even in het kort, dag KDE, dag Windows, hallo Gnome (met Unity+compiz) :p

edit: De ergenis dat het Unity panel gedwongen links staat is misschien niet zo fijn voor velen, maar geeft Ubuntu wel een eigen identiteit...
« Laatst bewerkt op: 2011/10/18, 16:07:53 door AmpLiF1eR »

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/18, 14:47:15 »
Leuk review :)
Maar in Unity 2D kun je ook die backlight regelen, alleen niet via de instellingen. Je moet dan gconf-editor (11.04) of dconf-editor (11.10) openen.

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/18, 14:52:12 »
Leuk review :)
Maar in Unity 2D kun je ook die backlight regelen, alleen niet via de instellingen. Je moet dan gconf-editor (11.04) of dconf-editor (11.10) openen.

ah, kijk dat wist ik nog niet, weer wat geleerd ;)

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/21, 09:48:32 »
Ik wou mijn vriendin ook overhalen dat voor haar beetje internetten het best handig kan zijn Ubuntu te nemen, ze heeft nog weleens windows problemen die ik dan weer kan oplossen als ze weer iets verkeerds hebt aangeklikt.
Helaas gaat dit voor haar dan toch weer niet op, ze heeft maar 1 eis, kunnen webcammen met al die lui over MSN, voor mij hoeft dat niet maar heb het geprobeerd en dit lukt voor geen meter.
Dit is echt een troef voor Microsoft, zo houden ze veel lui van Linux af want ze allemaal individueel vragen een andere client te gebruiken gaat natuurlijk falen, voor haar blijft het dan toch windows, zucht.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/21, 09:51:11 »
Dat kan toch ook via Ubuntu ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/21, 10:29:33 »
Dat kan toch ook via Ubuntu ?

al geef ik er niks om (probeer alleen haar om te krijgen als het me lukt), heb dat webcammen naar een Live messenger client op windows even geprobeerd via AMSN, Kopete, Empathy, Emesene en Pidgin..... allen zonder succes, ik moest een poort openzetten via port forwarding (standaard 6891) via de router, dat lukte allemaal na verificatie, webcam wordt netjes herkent, maar daar houdt het op. het werkt netjes via Cheese enzo, maar webcammen via MSN protocol, helaas, ik denk dat ik eerder Microsoft scheef moet aankijken en niet Ubuntu :) (het lukt wel met andere clients, zoals Yahoo)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/21, 10:37:51 door AmpLiF1eR »

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/21, 11:22:13 »
Dat kan toch ook via Ubuntu ?

Nee, dat KON via Ubuntu. Maar Microsoft heeft de servers verwijderd waardoor dat niet meer kan.
http://telepathy.freedesktop.org/wiki/Protocols%20Support
"Audio/Video chat no longer works in MSN due to Microsoft removing the necessary servers."

Met Farsight is dat een ander verhaal, maar ook die hebben er last van en zodoende heeft aMSN ondersteuning voor bovenstaande laten vallen.

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/21, 11:52:20 »
Dat kan toch ook via Ubuntu ?

Nee, dat KON via Ubuntu. Maar Microsoft heeft de servers verwijderd waardoor dat niet meer kan.
http://telepathy.freedesktop.org/wiki/Protocols%20Support
"Audio/Video chat no longer works in MSN due to Microsoft removing the necessary servers."

Met Farsight is dat een ander verhaal, maar ook die hebben er last van en zodoende heeft aMSN ondersteuning voor bovenstaande laten vallen.

aha, vandaar dus.
Sluwe zet van ze :p

Ikzelf heb altijd een dual-boot systeempje met *ugh ugh* Windows 7, dus mij raken ze er niet mee (dit doe ik vanwege het spelen van Battlefield Bad Company 2) maar het was wel gemakkelijk geweest aangezien mijn vriendin nog weleens verkeerde 'links' aanklikt in email of besmette bestandjes opent, al heb ik haar inmiddels wel wat wijzer gemaakt. Ubuntu leek me wat dat betreft iets veiliger voor haar...

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/21, 13:06:07 »
Inderdaad een sluwe zet van ze.

Het enige wat je vriendin kan doen is kijken of er mensen uit haar lijst met wie ze regelmatig camt, bereid zijn om Skype of Google Talk te nemen. Dan kan ze keurig MSN'en op Ubuntu en wanneer ze wil cammen, zet ze dan even Skype of Google Talk aan en gaan met die banaan. Dat is het enige wat je kan proberen.

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/22, 11:08:06 »
Citaat
Gnome Shell zag er inderdaad moderner uit en deed me denken aan KDE4... zal dit dan wat voor mij zijn ?  Het was wel even wennen want ik maak graag gebruik van die meerdere bureaubladen en ik moest steeds naar linksboven en vervolgens naar rechtsboven om van bureaublad te wisselen.
Dat kan ook met de toetsencombinatie ctrl+tab+pijltje omhoog. Via systeeminstellingen > toetsenbord kun je die shortcut wijzigen naar een die je handiger vindt. Ik heb hem nu op Superkey+` (voor omhoog) en op Superkey+tab (voor omlaag) staan. Als je veel met de muis doet, is dit handiger. Je hoeft dan namelijk je hand niet meer van de muis te halen omdat je de shortcuts met links doet.

Citaat
Ook die 'expose' vond ik vervelend want die laat niet alle open vensters zien van alle bureaubladen, maar alleen van het huidige bureaublad, dus als ik op bureaublad 3 bezig ben en wil switchen naar een venster via 'expose', dan moet ik dus weer wisselen van bureaublad en dit kan niet gewoon via 'expose', zeer irritant vind ik dit.
Met die shortcut die ik hierboven beschreef is dat wel mogelijk. Alternatief kun je via de Dash ook rechtsklikken op een icoon op de launchbar. Actieve programma's worden gehighlight en als je daar rechts op klikt, kun je kiezen tussen de actieve schermen. Daardoor hoef je niet meer te switchen tussen bureaubladen, want dat gaat dan vanzelf. Samen met expose is dit eigenlijk de vervanger van de taakbalk.

Ook handig: als je bezig bent met een programma met meerdere geopende vensters (bijv. Firefox), dan kun je gewoon op Alt+` (die zit boven de tab-toets btw) tikken en dan kun je kiezen tussen de geopende vensters. Met Alt+tab kun je dan naar andere programma's switchen.

Het is waarschijnlijk ff wennen, maar ik denk dat je door de toetsencombinaties uiteindelijk sneller kunt werken dan voorheen. Gewoon omdat je alles met twee handen doet, in plaats van een... ;-)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/22, 11:34:48 »
"Ook handig: als je bezig bent met een programma met meerdere geopende vensters (bijv. Firefox), dan kun je gewoon op Alt+` (die zit boven de tab-toets btw) tikken en dan kun je kiezen tussen de geopende vensters. Met Alt+tab kun je dan naar andere programma's switchen. "

En dat kan in Unity ook.

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/22, 14:49:44 »
Citaat
Gnome Shell zag er inderdaad moderner uit en deed me denken aan KDE4... zal dit dan wat voor mij zijn ?  Het was wel even wennen want ik maak graag gebruik van die meerdere bureaubladen en ik moest steeds naar linksboven en vervolgens naar rechtsboven om van bureaublad te wisselen.
Dat kan ook met de toetsencombinatie ctrl+tab+pijltje omhoog. Via systeeminstellingen > toetsenbord kun je die shortcut wijzigen naar een die je handiger vindt. Ik heb hem nu op Superkey+` (voor omhoog) en op Superkey+tab (voor omlaag) staan. Als je veel met de muis doet, is dit handiger. Je hoeft dan namelijk je hand niet meer van de muis te halen omdat je de shortcuts met links doet.

Citaat
Ook die 'expose' vond ik vervelend want die laat niet alle open vensters zien van alle bureaubladen, maar alleen van het huidige bureaublad, dus als ik op bureaublad 3 bezig ben en wil switchen naar een venster via 'expose', dan moet ik dus weer wisselen van bureaublad en dit kan niet gewoon via 'expose', zeer irritant vind ik dit.
Met die shortcut die ik hierboven beschreef is dat wel mogelijk. Alternatief kun je via de Dash ook rechtsklikken op een icoon op de launchbar. Actieve programma's worden gehighlight en als je daar rechts op klikt, kun je kiezen tussen de actieve schermen. Daardoor hoef je niet meer te switchen tussen bureaubladen, want dat gaat dan vanzelf. Samen met expose is dit eigenlijk de vervanger van de taakbalk.

Ook handig: als je bezig bent met een programma met meerdere geopende vensters (bijv. Firefox), dan kun je gewoon op Alt+` (die zit boven de tab-toets btw) tikken en dan kun je kiezen tussen de geopende vensters. Met Alt+tab kun je dan naar andere programma's switchen.

Het is waarschijnlijk ff wennen, maar ik denk dat je door de toetsencombinaties uiteindelijk sneller kunt werken dan voorheen. Gewoon omdat je alles met twee handen doet, in plaats van een... ;-)

Toch weer even inloggen in Gnome Shell om het te proberen , thank you (ben al aardig gewend in Unity inmiddels)

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/22, 14:50:24 »
"Ook handig: als je bezig bent met een programma met meerdere geopende vensters (bijv. Firefox), dan kun je gewoon op Alt+` (die zit boven de tab-toets btw) tikken en dan kun je kiezen tussen de geopende vensters. Met Alt+tab kun je dan naar andere programma's switchen. "

En dat kan in Unity ook.
Maar je moet het ff weten ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/22, 14:51:18 »
"Ook handig: als je bezig bent met een programma met meerdere geopende vensters (bijv. Firefox), dan kun je gewoon op Alt+` (die zit boven de tab-toets btw) tikken en dan kun je kiezen tussen de geopende vensters. Met Alt+tab kun je dan naar andere programma's switchen. "

En dat kan in Unity ook.

boven mijn tabtoets niet hoor :)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/22, 14:53:00 door AmpLiF1eR »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/22, 14:54:00 »
Al die sneltoetsen doen me sterk denken aan.... Word Perfect 5.1. Indertijd een heel goede tekstverwerker. Maar klikkerdeklik bevalt me toch beter.  :P

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/22, 14:59:17 »
@chrashit: Klopt, ik heb het ook pas gister geleerd ;)

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/22, 15:20:47 »
"Ook handig: als je bezig bent met een programma met meerdere geopende vensters (bijv. Firefox), dan kun je gewoon op Alt+` (die zit boven de tab-toets btw) tikken en dan kun je kiezen tussen de geopende vensters. Met Alt+tab kun je dan naar andere programma's switchen. "

En dat kan in Unity ook.

boven mijn tabtoets niet hoor :)

echtwel! gewoon die toets boven tab en naast 1 :P
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/22, 19:23:00 »
Als je op ctrl+shift+pijl druk dan kan je het bureaublad wisselen.  ^-^
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/22, 19:29:53 »
Als je op ctrl+shift+pijl druk dan kan je het bureaublad wisselen.  ^-^
En die shortcut kun je veranderen, zoals ik al eerder zei :P
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/25, 10:51:02 »
Ben nu aan het spelen door in de cairo dock modus op te starten. Geen unity geen shell. Alleen zelf aan te passen docks en launchers. Op zich werkt dat best goed. Je hebt ook je standaard menu onder handbereik en openstaande applicaties zie je goed terug in je dock.
Voordeel en nadeel is dat alles te configureren is, maar voor de knutselaar lijkt me dat geen probleem.

Hoor er echter weinig mensen over op dit forum. Zie ik een groot nadeel over het hoofd?

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/25, 10:59:03 »
Welke Windowmanager heb je dan? En welke thema voor de applicaties? Kun je bijvoorbeeld nog Ambiance gebruiken?

Heb in 11.04 OpenBox laatst geinstalleerd om eens mee te spelen en dat werkt allemaal wel maar de applicaties zien er dan lelijk uit.

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #21 Gepost op: 2011/10/25, 11:22:40 »
Welke Windowmanager heb je dan? En welke thema voor de applicaties? Kun je bijvoorbeeld nog Ambiance gebruiken?

Gebruik gewoon gnome3, maar je ziet geen unity/shell meer. Enkel de cairo docks. Daar kun je een thema aan hangen en voor je window decoratie gebruik ik de gnome tweak tool. Mijn windows gebruiken het zukitwo thema met faenza iconen. Ik post wel een screenshot in de etalage. 


Heb in 11.04 OpenBox laatst geinstalleerd om eens mee te spelen en dat werkt allemaal wel maar de applicaties zien er dan lelijk uit.


Met openbox heb ik geen ervaring.

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #22 Gepost op: 2011/10/25, 11:32:31 »
"Ook handig: als je bezig bent met een programma met meerdere geopende vensters (bijv. Firefox), dan kun je gewoon op Alt+` (die zit boven de tab-toets btw) tikken en dan kun je kiezen tussen de geopende vensters. Met Alt+tab kun je dan naar andere programma's switchen. "

En dat kan in Unity ook.

boven mijn tabtoets niet hoor :)

jawel hoor, tussen esc en tab in, voor de 1/!, met `/~ er op ;)


ik zelf zit voor het eerst sins 11.04 uit kwam weer in ubuntu, moet nog een win32 programma afmaken dusss..., maar ik vind Unity persoonlijk niet zo geweldig.
er zitten wel wat leuke functies in, en het lijkt ook wel mooi, maar ik vind het nou niet echt direct geweldig prettig werken, ik vind het vooral vervelen dat het grafish zo zwaar is, en ook eigenlijk heel jammer want de meeste mensen die ubuntu nog niet kennen proberen het eerst op een oude computer, zoals een Pentium 4 ofzo, en die kunnen het wel, maar het draait niet erg soepel.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #23 Gepost op: 2011/10/25, 12:25:42 »
Welke Windowmanager heb je dan? En welke thema voor de applicaties? Kun je bijvoorbeeld nog Ambiance gebruiken?

Gebruik gewoon gnome3, maar je ziet geen unity/shell meer. Enkel de cairo docks. Daar kun je een thema aan hangen en voor je window decoratie gebruik ik de gnome tweak tool. Mijn windows gebruiken het zukitwo thema met faenza iconen. Ik post wel een screenshot in de etalage. 

...

Bedankt voor de schermafdruk, dat beantwoord mijn vragen wel. Ziet er netjes uit. Waarom niet meer mensen dat doen? Denk dat de belangrijkste reden is dat ze niet weten dat het kan :P (ik had ook nog niet van die methode gehoord) Daarnaast moet je net wat meer knutselen dan wanneer je gewoon de standaard gebruikt of Gnome Shell installeert. Wel een erg leuke optie voor mensen die klagen dat Gnome Shell en Unity niet genoeg instellingsmogelijkheden bieden.

Offline bwman

  • Lid
Re: Ervaringen met 11.10, Unity vs Gnome Shell etc.
« Reactie #24 Gepost op: 2011/11/24, 12:56:04 »
ik draai hier 11.10 unity op een p4 met 1 gig ram geheugen ati radeon 9600 en een 2600+ processor en het gaat hier als een trein.
geen problemen mee. moet alleen alles weer gewoon worden omdat veel op een andere manier of ergens anders geplaatst is. zo zou ik graag meerdere werkbladen hebben maar hoe doe ik dat ik unity en hoe ga ik van het ene naar het andere werkblad.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast