Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet printen niet scannen.  (gelezen 570 keer)

Niet printen niet scannen.
« Gepost op: 2018/02/13, 15:07:38 »
Ik heb een Samsungprinter CLX-3185.
Ik dacht laat ik eens proberen of ik de scanfuntie ook eens kan gebruiken met Ubuntu 16.04.
Printer verwijderd, HPLIP geinstalleerd maar HPLIP meende dat hij de printer niet kon herkennen aangezien hij de usb aansluiting van de computer niet kon vinden.
Na verschillende pogingen heb ik de moed maar opgegeven en gewoon via systeeminstellingen de printer weer toegevoegd.
Ging helemaal prima. Printen ging ook goed.
Maar vandaag doet niks het meer. Er kon niet geprint worden. Kreeg een foutmelding met de cupsserver.
Printer weer verwijderd. En nu ik hem weer wil toevoegen wordt de Samsung helemaal niet meer gevonden. De grap is dat zelfs hplip verdwenen lijkt.

Ik snap er niks meer van.
Ik zou al lang zijn als ik weer kon printen maar nog blijer wanneer ik ook kon scannen.
Is er iemand die kan helpen?
Alvast bedankt
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline ajjp

  • Lid
Re: Niet printen niet scannen.
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/13, 15:13:35 »
In HPLIP staat HP voor Hewlett-Packard; de printerfabrikant!

Re: Niet printen niet scannen.
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/13, 15:21:36 »
Inderdaad. Maar wanneer je op de Samsungpagina op zoek gaat naar linuxdrivers voor deze printer kom je bij HP uit. Moet zeggen dat ik daar ook van stond te kijken.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Niet printen niet scannen.
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/13, 15:31:44 »
Owwwkay. We printen weer. Blijkbaar was een deel van cups verwijderd. Ik ben naar de Synaptic gegaan en ontdekte dat. HPLIP is nog steeds verdwenen.
Ik vermoed dat een en ander misschien samen kan hangen met de verwijdering van ImageMagick, ook gisteren.
ImageMagick werkte toen niet en ik heb het volledig verwijderd. Nou ja, ook dat staat nu weer op de computer en doet het net als gisteren niet.
Het is wel een zootje.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Niet printen niet scannen.
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/13, 21:21:59 »
Akke, dat Samsung z'n Linuxstuurprogramma's heeft ondergebracht bij HP, betekent nog niet dat dus ook HPLIP ineens voor Samsungprinters bedoeld is, hè.....  :)

Probeer het zo eens:
https://sites.google.com/site/computertip/samsungprinters