Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie: Ubuntu Hardeschijf  (gelezen 672 keer)

Scorpion

  • Gast
Installatie: Ubuntu Hardeschijf
« Gepost op: 2008/11/17, 20:21:26 »
Beste mensen,

Ik wou vandaag dus even Ubuntu op een oude computer van me zetten daar zit een hardeschijf van 30GB in alleen tijdens de installatie snap ik niet wat ik moet aanvinken je hebt namelijk 3 keuzes?

Handmatig en nog 2 andere manieren.

Welke moet je daar kiezen als je gebruik wil maken van 30GB dus dat er ook nog andere programma's op kunnen wordeng geinstalleerd inplaats van alleen maar Ubuntu.

Alvast bedankt.

Re: Installatie: Ubuntu Hardeschijf
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/17, 20:24:59 »
Kijk hier eens http://sites.google.com/site/computertip/

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Scorpion

  • Gast
Re: Installatie: Ubuntu Hardeschijf
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/17, 20:30:07 »
Dit bedoel jij waarschijnlijk:

http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Dit heb ik bij de installatie ook gezien dan zou ik dus nu in Ubuntu zelf de rest van de hardeschijf kunnen aanpassen, maar ik zie dan maar 2GB inplaats van 30GB.

Ik heb in de installatie gekozen voor Handmatig?

Re: Installatie: Ubuntu Hardeschijf
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/17, 20:53:33 »
Ik bedoelde de link van mij omdat op die pagina een aantal mogelijkheden wordt genoemd waar je uit kan kiezen. Ik kies zelf altijd de handmatige indeling, als je later een nieuwe versie van Ubuntu installeert, al je persoonlijke instellingen en documenten op je home partitie staan. En niet op de root partitie waarop alle programma's staan, enigste nadeel is dat programma's buiten de standaard installatie weer handmatig geïnstalleerd moeten worden.Als je dit al een nadeel kan noemen. ^-^
Wat bedoel je met ik zie maar 2GB in plaats van 30GB? De ruimte die benut is of de grote van de partitie? Als je een terminal opent en daarin sudo fdisk -l typt (laatste letter is een kleine L en denk om de spatie tussen fdisk en -l) Kan je de uitkomst hier neerzetten met kopieren/plakken?

Met vriendelijke groet ,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.