Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu start niet meer op  (gelezen 661 keer)

Ubuntu start niet meer op
« Gepost op: 2007/07/30, 22:11:18 »
Ik heb Ubuntu Feisty in dual boot met Windows XP.
Onder Ubuntu was de beeldschermresolutie 1024x786, terwijl het scherm op 1280x1024 hoort te zijn. Het is een LCD scherm.
Op adviezen in dit forum heb ik de opdracht sudo dpkg-reconfiger -phigh xserver -xorg gebruikt in de terminal.
Ik heb ATI gekozen en de juiste resoltie gepakt. Met ctrl-alt-backspace moest ik teruggaan. Toen kwamen er foutmeldingen. Ik heb met ctrl-alt-delete een herstart gedaan, maar kwam in dezelfde foutmeldingen terug. Daarna opnieuw gestart in de recovery-mode. Daar moet ik een opdracht geven bij:
root@bertha-desktop:~#    , ik neem aan dat dit het wachtwoord moet zijn, maar dat wordt niet gepikt. Wat zou ik daar wel in moeten vullen en wat is een andere metheode om Ubuntu weer opgestart te krijgen.
Ik ben dus een beginneling!

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/30, 22:14:50 »
doe eens
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
En ga met alles akkoord

Je had niet handmatig een andere driver mogen kiezen maar enkel de resolutie mogen aanpassen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ubuntu start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/31, 10:34:10 »
Citaat
root@bertha-desktop:~#    , ik neem aan dat dit het wachtwoord moet zijn, maar dat wordt niet gepikt
je bent als root bezig..., want zo werkt de recovery mode.

Ubuntu start niet meer op
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/31, 21:20:00 »
Citaat van: bartek
doe eens
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
En ga met alles akkoord

Je had niet handmatig een andere driver mogen kiezen maar enkel de resolutie mogen aanpassen.
Je hebt volkomen gelijk, dat stond er meen ik ook! Eigenwijs he!
Ik heb bovenstaand opnieuw gedaan, maar als ik alles accepteer, kom ik nog steeds niet in de grafische omgeving. Het lijkt wel of hij mij nu voorschotelt wat ik in de eerste keer heb ingegeven. Dat is dan in een config-file opgeslagen, denk ik en pakt hij gewoon opnieuw.
Heb je nog andere suggesties, om toch in de grafische omgeving te komen? Ik zou je eeuwig denkbaar zijn.

Ubuntu start niet meer op
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/31, 21:21:28 »
Citaat van: leoquant
Citaat
root@bertha-desktop:~#    , ik neem aan dat dit het wachtwoord moet zijn, maar dat wordt niet gepikt
je bent als root bezig..., want zo werkt de recovery mode.
Dank je, ik begrijp het inmiddels!