Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Palm Centro of Treo 680  (gelezen 1104 keer)

DirkJanvanderWal

  • Gast
Palm Centro of Treo 680
« Gepost op: 2008/06/24, 12:48:35 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een toestel waarmee ik adresboek, afspraken en taken kan synchroniseren met Ubuntu / Evolution. Eenmalig iets instellen (evt. via terminal) is geen bezwaar maar daarna moet het plug-and-play zijn.

Na me verdiept te hebben in de verschillende topics over Ubuntu en het synchroniseren met PDA's / Smartphones lijkt dat in ieder geval niet goed te functioneren voor apparaten met Windows mobile... Hier en daar worden wel Palm apparaten genoemd en dan loopt het blijkbaar een stuk soepeler (er worden in ieder geval beduidend minder vragen over gesteld).

Daarom overweeg ik nu één van bovenstaande toestellen (met PalmOS) aan te schaffen en ik benieuwd ben naar jullie eventuele ervaringen met die toestellen.
Andere suggesties om op een gebuiksvriendelijke manier een smartphone te kunnen synchroniseren zijn uiteraard ook welkom. Heb wel mijn oude iPaq aan de praat gekregen maar daar moet ik iedere keer dat ik wil syncen via de terminal werken, voor veelvuldig dagelijks gebruik is dat niet handig.

Met vriendelijke groet,
Dirk Jan van der Wal

Offline Dirk Tas

  • Lid
Palm Centro of Treo 680
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/24, 20:15:33 »
Citaat van: DirkJanvanderWal
Hallo,

Ik ben op zoek naar een toestel waarmee ik adresboek, afspraken en taken kan synchroniseren met Ubuntu / Evolution. Eenmalig iets instellen (evt. via terminal) is geen bezwaar maar daarna moet het plug-and-play zijn.

Na me verdiept te hebben in de verschillende topics over Ubuntu en het synchroniseren met PDA's / Smartphones lijkt dat in ieder geval niet goed te functioneren voor apparaten met Windows mobile... Hier en daar worden wel Palm apparaten genoemd en dan loopt het blijkbaar een stuk soepeler (er worden in ieder geval beduidend minder vragen over gesteld).

Daarom overweeg ik nu één van bovenstaande toestellen (met PalmOS) aan te schaffen en ik benieuwd ben naar jullie eventuele ervaringen met die toestellen.
Andere suggesties om op een gebuiksvriendelijke manier een smartphone te kunnen synchroniseren zijn uiteraard ook welkom. Heb wel mijn oude iPaq aan de praat gekregen maar daar moet ik iedere keer dat ik wil syncen via de terminal werken, voor veelvuldig dagelijks gebruik is dat niet handig.

Met vriendelijke groet,
Dirk Jan van der Wal
Zelf heb ik een Treo680, ben zeer tevreden over het toestel, ik synchroniseer er mijn agenda's en adresboek mee (Ubuntu 8.04)
Dirk
Ubuntu User #14670

DirkJanvanderWal

  • Gast
Palm Centro of Treo 680
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/04, 15:13:42 »
Bedankt voor jullie feedback. Het wordt de denk ik de Treo680. Zal t.z.t. mijn ervaringen hier posten als naslagwerk.

DirkJanvanderWal

  • Gast
Palm Centro of Treo 680
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/10, 21:13:37 »
Ik heb uiteindelijk niet voor de Treo gekozen. Voor mijn agenda maak ik nu gebruik van Google calendar. Ik weet het is een beetje vloeken in de kerk als het om de privacy purist gaat maar het heeft voor mij een aantal belangrijke voordelen.

Ik kan  nu overal mijn agenda raadplegen en bewerken (wel of geen linux, windows, OS X of wat dan ook) en met behulp van Goosync syncen met mijn mobiel. Helaas kan evolution alleen nog maar Google calendars raadplegen en niet 'voeden'.

P.S. Goosync ondersteund Palm, Symbian, Windows mobile etc. Ik heb een betaald abonnement omdat ik meerdere agenda's en apparaten wil synchroniseren. Via een plugin kan ik ook de Outlook agenda bij klanten met Google en dus mijn eigen agenda en mobiel synchroniseren. Werkt als een zonnetje